Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 68

Ämne: Ställen att flyga på som inte kräver medlemsskap i SMFF

  1. #21
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    instämmer ! :supz: :finga:
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wulfman
    ps. vet att jag gjort liknande inlägg tidigare ops: men det där med att förbjuda gästflygare gör mig å heligt förbannad att jag inte får nog av att propagera för....."gästflygning åt alla...ropa skall skalla"..he he
    Wolfmans uttalande gör mig upprörd.

    Det finns inget medlemsskap som ger automatisk rätt att flyga på ett fält.

    Det finns till och med klubbar där inte ens medlemmarna har automatisk rätt att flyga på fältet pga att varje pilot måste ha personligt tillstånd och betala avgift hos markägaren.

    Man kan stöta på t ex
    Inga gästflygare tillåtna.
    Gästflygare endast under ordinarie medlems ansvar.
    Gästflygare måste teckna avtal och betal avgift till klubben.

    Respektera fältets regler!!! Den som på egen hand "lånar" ett fält kanske orsakar att klubben blir vräkt.

  3. #23
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Yeran

    Tror du missförstått det hela....och kanske inte följt hela debatten.

    Självklart skall man följa det regler klubben satt upp när det gäller "Gästflygning".

    Kan ju vara att det skall vara en klubbmedlem närvarande....att man skall kontakta någon i klubben först....... eller att man skall inneha en viss erfarenhet t.e.x. gamla tidens RC certifikat....osv.

    Men att enbart förbjuda någon att gästflyga för att man är med i RCFF och inte SMFF är det vi/jag blir upprörd över (råkade själv ut för detta), eftersom försäkringen täcker även icke medlemmar. Tycker man bör vara så öppen som möjligt för sina modellflygarkollegor.

    Tycker du bör tänka dig för innan du använder såna starka ord som "respektlös".

    Mitt ps. var skrivet med ironi och en skvätt humor.....har nu förtydligat det lite så det slipper bli mer missförstånd
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    36
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Skellefteå radioflygklubb

    Standard

    Du får flyga här i Skellefteå! Kommer du hit och flyger så får du använda fältet, stugan, grillplatsen och annan utrustning alldeles gratis, hur mycket du vill, det lovar jag .

    Tyvärr är snöläget så att du kanske bör vänta några månader innan första besöket , men du är varmt välkommen!
    Stefan Andersson
    Skellefteå

  5. #25
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av yeran
    Citat Ursprungligen postat av Wulfman
    ps. vet att jag gjort liknande inlägg tidigare ops: men det där med att förbjuda gästflygare gör mig å heligt förbannad att jag inte får nog av att propagera för....."gästflygning åt alla...ropa skall skalla"..he he
    Wolfmans uttalande gör mig upprörd. Respektlöst!

    Det finns inget medlemsskap som ger automatisk rätt att flyga på ett fält.

    Det finns till och med klubbar där inte ens medlemmarna har automatisk rätt att flyga på fältet pga att varje pilot måste ha personligt tillstånd och betala avgift hos markägaren.

    Man kan stöta på t ex
    Inga gästflygare tillåtna.
    Gästflygare endast under ordinarie medlems ansvar.
    Gästflygare måste teckna avtal och betal avgift till klubben.

    Respektera fältets regler!!! Den som på egen hand "lånar" ett fält kanske orsakar att klubben blir vräkt.
    Jahaja Yeran.läs detta o begrunda: http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=5611
    Min personliga åsikt är att det är respektlöst mot de andra att ha div. frågetecken som profil..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  6. #26

    Standard

    Wulfman, det är attityden att bara för att man är medlem i RCFF har man en rättighet att flyga var man vill som är stötande. Varför skall det vara så svårt att respektera de regler som är uppsatta? Om man inte gillar reglerna finns det väl andra sätt att påverka än att hänga ut föreningen? Det kanske finns goda skäl att reglerna ser ut som de gör. Du behöver inte ta på dig hela skulden, du råkade bara skriva det sist.


    Bokis, efter gammalt groll avskyr du mig precis lika mycket som jag dig. Jag brukar försöka att inte hoppa på dig i debatten så frågan är, ska vi ha krig eller låta varandra vara?
    Jag har laglig rätt att inte ha mina addressuppgifter offentligt. Ordförande rcff har alla mina kontaktuppgifter.
    Glawe är en moderator jag kan respektera så vill han radera mig så låt honom göra det.

  7. #27
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Jahaja Yeran.läs detta o begrunda: http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=5611
    Min personliga åsikt är att det är respektlöst mot de andra att ha div. frågetecken som profil..
    Word :supz:.

  8. #28
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    frågan var väl inte att man skulle kunna klampa in å flyga vart man ville heller yeran! utan att man nekas att gästflyga på fält där klubben är smff ansluten TROTS att det står i smffs försäkrings krav att även icke medlem omfattas av försäkringen...
    som tillfälligt gästande flygare borde det inte ha betydelse vilket förbund man tillhör .. tror knappast att en smff medlem skulle bli nekad att flyga på ett fält där klubben är rcff ansluten för att han tillhör "fel" förbund.. modell flygare är vi alla tyvärr så ser sig en del mer värda än andra å det är tråkigt så ska vi inte behöva ha det
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  9. #29
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av yeran


    Bokis, efter gammalt groll avskyr du mig precis lika mycket som jag dig. Jag brukar försöka att inte hoppa på dig i debatten så frågan är, ska vi ha krig eller låta varandra vara?
    Jag har laglig rätt att inte ha mina addressuppgifter offentligt. Ordförande rcff har alla mina kontaktuppgifter.
    Glawe är en moderator jag kan respektera så vill han radera mig så låt honom göra det.
    Avskyr?? Det var värst,kan inte påstå att jag "avskyr" någon här,däremot tycker jag att man ska stå för vad man skriver...
    Med namn alltså.. ops:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #30
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Yeran

    ....utan prestige....det bör väl finnas något sätt där båda föreningarna kan inleda ett samarbete...utöver gränserna.

    Vore kul att höra dina ideér och tankar om detta ?

    och OM.....man tittar från ett annat perspektiv

    För en vecka sen stog jag och frös vid ett fält någonstans i mellansverige med 7-8 andra entusiastiska modellflygare...alla frös som xxx och var bara glada över gemenskapen....

    ....vi kan väl omsätta den negativa aktiviteten vid tangentbordet mot byggandet & flygandet istället.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  11. #31


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wulfman
    ...För en vecka sen stog jag och frös vid ett fält någonstans i mellansverige med 7-8 andra entusiastiska modellflygare...alla frös som xxx och var bara glada över gemenskapen....
    ...å käkade korv och drack kaffe - det och glada flygarkompisar kompenserar med råge dåligt väder..
    Hej förresten Wulfman - och välkommen åter !
    Hälsningar
    Roger

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    180
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Södra Dalarnas RFK

    Standard

    Jag har laglig rätt att inte ha mina adressuppgifter offentligt. Ordförande rcff har alla mina kontaktuppgifter.
    Glawe är en moderator jag kan respektera så vill han radera mig så låt honom göra det.
    Vilket pellejöns snack ! nu var vi på botten igen!
    Tycker att det behövs viss rensning av skribenter här på forumet.
    Personligen tycker jag i nuläget att det skall krävas betalande medlem med offentlig profil för att kunna logga in och skriva inlägg här. Skulle kunna vara dold profil för alla gäster som läser här.

    Mycket skit snack från folk som inte vågar stå för vad de säger genom att vara anonyma. Finns många exempel på detta här i forumet i allvarliga diskussioner.
    Vi får alla tycka precis vad vi vill, vi är också fria att skriva i princip vad som helst.
    Det är BRA! skapar oftast mycket konstruktiva debatter som för oss människor närmare samman med ökad förståelse för varandras åsikter.
    Men det man skriver här skall man också våga stå för öga mot öga annars ska man heller inte skriva det här anser jag.

    Bokis, efter gammalt groll avskyr du mig precis lika mycket som jag dig. Jag brukar försöka att inte hoppa på dig i debatten så frågan är, ska vi ha krig eller låta varandra vara?
    yeran, Bokis är en av våra populäraste skribenter här och mycket omtyckt av 99,9% av medlemmarna, vill du tjafsa gammalt groll med honom kan du väl göra det via pm för en diskussion. Du fattar väl att det inte passar sig att göra anonyma inlägg mot honom här!? Vad är din tanke med det och vad ska det leda till hade du tänkt? Eller tänkte du inte?

    Jag kan inte minnas att jag i någon het debatt läst något inlägg från en anonym RCFF förespråkare, däremot ett flertal anonyma från s.k. RCFF motståndare.

    Får mig att fundera en del.......

  13. #33
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    ---
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  14. #34
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jag tog mig friheten att ändra i ditt inlägg Nexus.

    Det är min och våra moderatorers uppgift att leka polis här, inte din. Dessutom ansåg jag ditt inlägg vara direkt olämpligt, och då har jag endå läst väldigt många inlägg som inte blivit borttagna trots fult innehåll.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  15. #35
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    visst är det konstigt ... så fort det startas en diskusition av en rcff medlem ang något som med en promilles chans kan tas negativt av smff folk så dyker det upp "forum medlemmar" som nästan aldrig är aktiva annars med massor av synpunkter å åsikter som skapar ett jä**la tjafs direkt att dom sedan påstår sig ha rätten till anonymitet .... ja säg nått negativt på smffs forum utan å tala om vem du är får du se reaktionen å svaren på det ...
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  16. #36

    Standard

    Nu måste jag som trådskapare sätta ner foten ordentligt och stoppa denna diskussion innan den drar iväg ordentligt.

    Syftet med tråden var att få en lista på fält eller allmänna ställen man kunde flyga på runt om i sverige, utan att behöva skaffa sig ett medlemsskap i SMFF, inte att starta en diskussion om gammalt groll och RCFF gentemot SMFF.

    Jag ber om ursäkt om jag på nåt vis inbjöd till denna diskussion.

    Så nu börjar vi om från början och talar om vilka ställen man kan flyga på utan att behöva vara medlem i SMFF.

    Puss på er alla.

    /Bengan
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  17. #37
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Jag tog mig friheten att ändra i ditt inlägg Nexus.

    Det är min och våra moderatorers uppgift att leka polis här, inte din. Dessutom ansåg jag ditt inlägg vara direkt olämpligt, och då har jag endå läst väldigt många inlägg som inte blivit borttagna trots fult innehåll.
    Jag fattar inte vad du snackade om ,fredrik ???

    vaddå med fult ord så du vet inte vad jag tänker skrev

    för att här ska inte vara använder falska konto eller så kan drabba oss inte kul därför jag skrev det inte ett fult ord heller !!

    MVh Steve

    :? :?
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  18. #38
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    hos oss är alla välkomna att flyga oavsett klubbtillhörighet eller förbund ... dock förväntas alltid en förfrågan innan !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  19. #39
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Jag tog mig friheten att ändra i ditt inlägg Nexus.

    Det är min och våra moderatorers uppgift att leka polis här, inte din. Dessutom ansåg jag ditt inlägg vara direkt olämpligt, och då har jag endå läst väldigt många inlägg som inte blivit borttagna trots fult innehåll.
    Jag fattar inte vad du snackade om ,fredrik ???

    vaddå med fult ord så du vet inte vad jag tänker skrev

    för att här ska inte vara använder falska konto eller så kan drabba oss inte kul därför jag skrev det inte ett fult ord heller !!

    MVh Steve

    :? :?
    Det stämmer, du skrev inga fula ord men ditt innehåll var direkt provocerande och om du inte respekterar oss moderatorer behöver du inte skriva alls. Detta har vi redan diskuterat tidigare, både över msn och telefon. Vill du diskutera detta vidare med mig går det bra att skriva ett PM.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  20. #40
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Citat Ursprungligen postat av Nexus
    Citat Ursprungligen postat av Glawe
    Jag tog mig friheten att ändra i ditt inlägg Nexus.

    Det är min och våra moderatorers uppgift att leka polis här, inte din. Dessutom ansåg jag ditt inlägg vara direkt olämpligt, och då har jag endå läst väldigt många inlägg som inte blivit borttagna trots fult innehåll.
    Jag fattar inte vad du snackade om ,fredrik ???

    vaddå med fult ord så du vet inte vad jag tänker skrev

    för att här ska inte vara använder falska konto eller så kan drabba oss inte kul därför jag skrev det inte ett fult ord heller !!

    MVh Steve

    :? :?
    Det stämmer, du skrev inga fula ord men ditt innehåll var direkt provocerande och om du inte respekterar oss moderatorer behöver du inte skriva alls. Detta har vi redan diskuterat tidigare, både över msn och telefon. Vill du diskutera detta vidare med mig går det bra att skriva ett PM.
    hörde du,Fredrik...

    vaddå du snackade om detta :

    "men ditt innehåll var direkt provocerande"

    vad du pratade om detta ???

    du har gått för lång nu

    du vet inte vad jag skrev om detta heller...

    du gör det en små saken till stor saken redan !!

    vad du pratade om att repsekt era moderatorer vaddå vad är det problem då ?....

    du känner inte mig heller utan Ove vet hur är jag och jag har alltid repsekt det beror på att du skrev att går för lång det är du själv inte jag...

    det har inte att göra med moderatorer heller om det skulle jag skrev nåt inte ett fult eller det är inte provocerande heller...jösses hur kan du skrev om mig igen,Fredrik ?

    det var min Åsiker bara om detta inte som en polisen heller ....

    inte annat än detta

    MVH Steve

    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 06:17
  2. Depronflygning, ska jag inte flyga sånt?
    Av Ålänning i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 12:14
  3. Sopor kan inte flyga
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 22:51
  4. Björnar kan väl inte flyga, eller?
    Av Kennerdahl i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 01:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •