hejsan alla modellflygare

Jag och några kompisar kom för ett tag sedan att det skulle vara lite roligt att sätta raketer på ett modellplan.
Nu var det så att vi inte visste vilka raketer vi skulle ha och vilket tändsystem vi skulle använda så iden blev aldrig av.
Efter ett tag dök iden upp i huvudet på mig igen (hehe konstigt nog under en väldigt tråkig lektion).
Efter ett tags funderande kom jag på att modellraketer skulle funka riktigt bra till mitt ändamål :badgrin:
När jag kom hem ifrån skolan gjorde jag en ritning till raketen och raketrampen. När jag höll på med detta slog det mig vad F##n ska jag använda som raketrör. Detta löste dock sig, upptäckte att pappersröret som aluminiumfoliet är upp lindat på hade en perfekt form .
ytter diametern var på 30mm och den innre 28mm.



Så här ser det ut med de bakre fenorna prov monterade


Och så här med alla fenor på plats.


jag har även gjort en utav fallskärmarna. Gjorde den av silke både för vikten och styrkan.



Här är min calmato jag ska avfyra mina raketer (ja det ska blit två, en på vadera vinge)
Jga fick ta min röda spinner bara för att min vita gick sönder så det ser lite roligt ut just nu :?



Jaha det är så här långt jag har kommit på den första raketen.
Jag har även räknat ut hur tändningssystemet ska se ut.
Raketen kommer att falla 0,5-1,5m sedan kommer den att tända.
Ok detta blir ju mer som en robot än en raket men men.



åå så hade vi det där med dekaler.
Det var häromdagen jag fick ett brev med några RCFF dekaler jippi

Än så länge har jag bara satt dem på de här ställerna.

och


Nu är det ju så att jag har fyra stycken kvar och jag vet inte riktigt var jag ska sätta dom??

Så jag tänkte att NI skulle kunna ge lite förslag