Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Lanier

  1. #21
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Hej!

    Synd bara att du har kravet på att du måste bygga dina plan själv PDT_Armataz_02_10

    För två år sedan då jag skulle köpa mitt första metanolplan och var på jakt efter en liten "busflygare" hade jag letat fram följande alternativ:

    Twist 3D ARF (Hangar 9)
    Dazzler ARF (GreatPlanes)
    Harrier 3D 46 ARF (Seagull)

    Dazzler ARF valde jag bort då jag tittat i pdf-manualen att vingen skulle limmas fast i små klossar - precis som du tyckte jag inte om tanken på ett plan där vingen inte kan tas bort, dessutom tyckte jag att konstruktionen såg svag ut.

    Harrier 3D 46 valde jag bort då jag trodde att jag som nybörjare skulle ha svårt att se skillnad på ovan- och undersidan med den transparenta klädseln. Nu skulle jag inte ha något emot en sådan - av kroppens form ser den ut att kunna gå bra i knife edge.

    Det blev alltså en Twist, ett plan som har genererat långa trådar på rcuniverse.com. Den kärran har varit en trotjänare i snart 2 år, lätt att fältmontera med en nylonbult, funkar bra med Dubros skidor på vintern och så är det lätt att komma åt motorn då den saknar motorkåpa.

    Tyvärr tror jag inte att Twisten finns som byggsats, men väl som PNP (Plug-N-Play). Servon, linkage och motor färdigt monterade bara att sätta i en mottagare och flyga.
    Det är väl något för dig Glawe
    http://www.horizonhobby.com/Products...ProdID=HAN2875

  2. #22
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jo, jag har ju tittat lite på twisten med, fast fram tills våren kommer så vill jag ju ha något mer att spika ihop, och känslan av att flyga ngt man har byggt själv är fantasitk

    Jag tänkte jag skall göra ett försök att skruva fast vingen istället på dazzlern. Det är ju sådana möjligheter man har när man bygger själv
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. Nypremiär för gammalt flygplan! Lanier RC Extra 3.25
    Av Rille Stark i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •