Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Någon som har en ParkZone T-28 Trojan?

  1. #1

    Standard Någon som har en ParkZone T-28 Trojan?

    Har beställt en ParkZone T-28 Trojan PNP (dvs inkl allt utom mottagare och batteri). De säger att den ska ha *minst* 3S 1800mAh LiPo, men de säger inte hur stort batteri man får plats med. Modellen förväntas anlända om 2-3 veckor. Då vore det ju skoj om man hade hunnit beställa och fått hem en lämplig ack.

    Om någon har en sådan modell, vore jag tacksam för en uppgift om hur stort batteri man får plats med i den.

    Mvh,

    Fredrik

  2. #2
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Tjena!
    Jag har också kikat lite på den kärran! vart beställde du ifrån och vad kostar den???
    Mvh. Tommy

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    Tjena!
    Jag har också kikat lite på den kärran! vart beställde du ifrån och vad kostar den???
    Mvh. Tommy
    Visst verkar det vara ett läckert plan!

    Jag hittade en svensk affär som har den: http://procar.se. De ville ha 1999:- + frakt för den.

    Och så hittade jag den på globalrcmodels.com. De ville ha 1130:- inkl frakt från Australien och hit. Kan bli en trehundring för momsen också.

    Det kan vara värt något att ha en svensk firma att klaga på om det skiter sig, men fullt så mycket är det inte värt för mig, så jag beställde från globalrcmodels.

    Jag har mailat ParkZone och frågat om batteristorlek också, men de har inte svarat.

    Jag fyller på här i tråden om leveransen blev smidig och det verkligen inte tillkom fler kostnader, så du kan göra en bedömning om du vill beställa från dem.

    /Fredrik

  4. #4
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Tack! det vore snällt
    //Tommy

  5. #5
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Hej igen!
    Vilken mottagare tänker du köpa? har du hört något mera om leveransen? när beställde du och vilken betalningsmetod använde du ( Visa, Paypal etc).? Det vart många frågor på en gång!!!!!
    Mvh. Tommy

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    Vilken mottagare tänker du köpa?
    Jag har en nyinköpt Corona syntetisk mottagare. Kan nog bli den.

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    har du hört något mera om leveransen?
    Nej, inte hört något nytt. Lite dumt att man inte fick en sida att gå in på för orderstatus, men jag tror man kunde välja att skapa ett konto (vilket jag inte valde) och då hade man kanske kunnat se sina ordrar.

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    när beställde du
    22/1. De utlovar att sakerna skickas inom en vecka, så det är väl inget att vara orolig över riktigt än.

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    och vilken betalningsmetod använde du ( Visa, Paypal etc).?
    Visa. Brukar ju funka smidigt.

    Mvh,

    /Fredrik

  7. #7

    Standard

    Igår kom så ett mail från PayPal och ett från globalrcmodels.com , båda med innebörden att de betalar tillbaka mina pengar. Orsaken: Efter att ha väntat 6 kalenderdagar var det någon på firman som kom på att de kunde titta på min order, och de kom då fram till att jag inte fick välja det billigaste fraktalternativet för en stor modell, pga att det inte ingår försäkring och leveranskvitto. Så, om jag fortfarande ville ha planet skulle jag lägga en ny order och begära "Courier" som fraktalternativ, vilket blir ca USD25 dyrare. Summan totalt för plan och frakt skulle då landa på ca USD200, vilket jag fortfarande tycker är acceptabelt. Att de varken kunnat lägga in en spärr eller ens en varning på sin webbshop mot det valda fraktalternativet, i kombination med att de tog 6 dagar på sig för att konstatera att jag valt fel, gjorde mig dock så trött att jag beställde från en annan firma istället. Nu blev det A Main Hobbies i USA. Totalkostnaden blir kanske USD5 lägre, men det är ju ingen summa i sammanhanget. Ny förväntad totalkostnad är 1300kr.

    Fortsättning följer. Stay tuned...

    /Fredrik

  8. #8

    Standard

    hejsan,dollarn står ju lågt.men hur är det med frakt,skatt o ev tullning.blir det billigare ändå alltså ?

  9. #9

    Standard

    Mina beräkningar säger att modellen inklusive frakt kostar 1250-1300kr (vet ej exakt än). Det är ingen tull på modellflyg. Om det blir moms på köpet bör den bli på max 325kr. I så fall blir slutsumman max 1625kr.

    Jag har bara hittat en handlare som har den i Sverige. De vill ha 1999:- för den, och fraktkostnaden tillkommer.

    Jag uppskattar att jag sparar 25-40% på att köpa från utlandet i det här fallet, och då är det ingen tvekan för mig vilket jag väljer.

    Mvh,

    /Fredrik

  10. #10

    Standard

    Uppdatering: Ikväll, ett dygn efter att jag lade min beställning hos A Main Hobbies, skickades paketet med Trojanen från dem. Det var ju ganska raskt.

    /Fredrik

  11. #11
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fredrikr
    Uppdatering: Ikväll, ett dygn efter att jag lade min beställning hos A Main Hobbies, skickades paketet med Trojanen från dem. Det var ju ganska raskt.

    /Fredrik
    oops.. hoppas du håller "Trojanen" borta från datorn bara, vi vill ju inte ha in några virus här

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    oops.. hoppas du håller "Trojanen" borta från datorn bara, vi vill ju inte ha in några virus här
    Flyger jag in i datorn så är det definitivt av misstag.

    /Fredrik

  13. #13
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Hej igen
    Jag ringde till Procar idag och de har inte äns T-28 hemma + att de har order på flera stycken ( kan innebära att man får vänta länge!!). Har du fått kontakt med Parkzone angående måtten på acken? Jag tror att man nog ska köpa en som är över 2000mAh för att få lite flygtid. Har du någon aning om vad för slags kontakt det sitter på fartreglaget??
    Håll mig uppdaterad!!!
    Mvh. Tommy

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    Hej igen
    Jag ringde till Procar idag och de har inte äns T-28 hemma + att de har order på flera stycken ( kan innebära att man får vänta länge!!). Har du fått kontakt med Parkzone angående måtten på acken? Jag tror att man nog ska köpa en som är över 2000mAh för att få lite flygtid. Har du någon aning om vad för slags kontakt det sitter på fartreglaget??
    Håll mig uppdaterad!!!
    Mvh. Tommy
    ParkZone svarade, men inte på det sätt som jag önskat. Svaret var kort och gott "Fredrik, Thank you for the e-mail. Try this one out, PKZ1030 it has 2200mah.". Här säljs det batteriet.

    Det jag kan få ut av detta är att ett batteri med måtten 101x34,5x21,8mm ryms, och att kontakten är av typen E-Flite EC3.

    Strömmärkningen på det rekommenderade batteriet är 12C, vilket verkar lite klent, men det ger ju trots allt 27A och det borde väl räcka kontinuerligt.

    Jag har hur som helst ingen plan att köpa en ack för $65, utan det lär bli något klart billigare från UH.

    /Fredrik

  15. #15
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Hej!
    Inget nytt angående flygplanet?
    Mvh. Tommy

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tommy
    Hej!
    Inget nytt angående flygplanet?
    Mvh. Tommy
    Trackingtjänsten säger att paketet lämnade USA via Frisco 1:a feb. Borde verkligen dyka upp hemma snart...

    Mvh,

    /Fredrik

  17. #17

    Standard

    Idag kom planet. Tack vare postens paketspårning kunde jag se att det kommit till närmaste företagscenter, men avin kommer väl inte förrän imorgon. Ytterst märkligt att frakten skulle ta mer än två veckor.

    Jag åkte på moms också, men det får man ju ta. Total kostnad:

    Modellen: 1002:-
    Frakt: 271:-
    Moms: 321:-
    Postens avgift för att de lägger på moms: 63:-

    Summa: 1657:-

    ...och det är den värd tycker jag. Riktigt tuff och snygg modell, och flygegenskaperna verkar kanonfina.

    Den var inte helt perfekt förpackad - det låg bl a en vass reservpropeller och en påse med landningsställ och skramlade runt fritt i kartongen, men de har inte skadat något vad jag kunnat upptäcka. Det satt i alla fall en extra låda, av tjock papp, runt originalförpackningen, och med stötdämpande material emellan. Inuti originalförpackningen var allt dessutom omslutet av frigolit på alla sidor utom en, så visst har både ParkZone och handlaren satsat på bra förpackning, även om något gick fel med de lösa delarna.

    Återkommer med mer info och bilder efterhand.

    Sammanfattningsvis ser jag ingen större anledning för andra sugna att *inte* beställa en ParkZone-modell från A Main Hobbies ( http://www.amainhobbies.com )

    Mvh,

    /Fredrik

  18. #18
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Grattis!!!
    Jag är nyfiken!!! lite bilder tack!!!
    Mvh. Tommy

  19. #19
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Den finns som Sim-modell att ladda ner, riktigt trevlig att spaka....
    http://www.knifeedge.com/forums/down...=3451&act=down
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  20. #20

    Standard

    Upptäckte att det saknades en Y-sladd för skevservona, och det stod i manualen att den skulle sitta monterad i planet. Mailade A Main Hobbies, och fick ett snabbt svar: "I will send you the Y-harness out to you a/s/a/p. Sorry for any inconvenience this may have caused. "

    Känns ju som solid kundtjänst.

    /Fredrik

Liknande ämnen

  1. Hobbyking T28 Trojan 203cm.
    Av Harry S i forum Skalamodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 21:50
  2. Flygfilm FMS T-28 Trojan
    Av thnilsson i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 12:35
  3. ESM t-28 Trojan
    Av Lancair i forum Allmänt om flyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 10:14
  4. T-28 Trojan till Eslöv
    Av Jakob i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 19:34
  5. ParkZone T-28 Trojan
    Av fredrikr i forum Byggdagboken
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 12:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •