Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 51

Ämne: Great Planes Dazzler

  1. #21

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Himla käck modell! Har själv haft en sådan, fullkletad med lysdioder i olika kulörer, dock hann jag inte flyga mycket med den eftersom Moder Jord ville ha tillbax den till byggsats.
    Det jag kommer ihåg var i alla fall att den flög som på räls! Skeva, och den svänger dit du vill! Full höjd, och den loopar innan du hunnit blinka!
    En toppenkul modell...
    Lycka till med fortsatta bygget!
    Och raport på första flygingen, givetvis!
    Retroholic!

  2. #22
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Skall bli superkul att provflyga den när den är klar!

    Men innan dess måste jag bygga klart och nu ikväll var det äntligen dax att prova om vingen passade ihop med resten av kroppen. Och gissa vad ? Skicklig som är så passade den in som handen i handsken på första försöket Frågan är om jag inte kommer få den träklar redan imorgon eller på onsdag. Vi får se!

    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #23
    Brauers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK

    Standard

    Premiär till helgen! PDT_Armataz_02_44
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

  4. #24
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Mja... kanske dra på kläderna till helgen, men flyga tror jag inte det blir

    Har beställt en ubec och ett lipo till elektroniken med från uh som jag inte tror kommer anlända innan helgen.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  5. #25
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Grejjerna från UH har redan skickats.. yay!!! :=) Jag tvivlar dock fortfarande på att det hinner komma innan fredag, men till mitte av nästa vecka så borde det nog komma.

    Igår så klädde jag stabben och sidorodre. Stabben fick den olivgröna oracover klädslen och sidoroderet fick alla 3 färgder.

    Nu när jag har provat på att klä med oracover kan säga så mycket som att jag faktiskt gillar klädslen från airmedia bättre. Eller bättre är kanske fel att säga MEN, oracover är ganska tjockt och styvt vilket gör att det är lite svårare att jobba med, speciellt vid hörnor. Det är även lättare att "vecka" det efterssom det inte är lika formbart. Däremot krymper det aningen mer än airmedias klädsel och tål värme bättre. Airmedias klädsel är gansa tunn vilket gör det mer lättjobbat. Problemet med den tunna klädslen är dock att det lättare går sönder om man inte är varsam, samt att färgen "släpper" vid hög tempratur. Men om man jämför priset. Airmedia tar 55kr metern för klädsel medans oracover kostar 100-120kr metern så är valet enkelt. Oracover är bra, men jag tycker inte det är bättre än "skitklädsel" och med tanke på dubbla priset så tycker jag absolut inte att det är värt det.

    Fler bilder kommer ikväll
    Mvh / Fredrik Glawe.

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    158
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Vilken fart du bygger med, upplever du byggsatsen lättbyggd och av bra kvalitet?

  7. #27
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Det är superlätt att bygga. Riktigt bra passform på allt med Det enda som finns att klaga på är att träbitarna kankse är aning i underkant. En mm tjockare spryglar i vingarna hade inte gjort ngt. Samma sak på ett par andra ställen, men det blir nog bra Jag kan varmt rekomendera kittet till er alla, även er som aldrig byggt själv förr. Den kostar bara runt 700kr så billig är den med!

    Jag skulle egentligen fotta igår, men jag tillbringade nästan hela kvällen ute och jag hann bara limma fast stabben. Ikväll blir det sidorodret som limmas på plats. Skal försöka ta ett foto
    Mvh / Fredrik Glawe.

  8. #28
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    bild på den olivgröna klädslen skulle va kul o få se..synd bara att du inte gjorde den shockrosa nu när jag har den färgen i håret...

    Get high with hovering
    not drugs

  9. #29

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    shockrosa nu när jag har den färgen i håret...
    Uuhh.... ska du skrämma slag på amerikanarna, eller vad???
    Får man se en bild???
    Retroholic!

  10. #30
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas
    shockrosa nu när jag har den färgen i håret...
    Uuhh.... ska du skrämma slag på amerikanarna, eller vad???
    Får man se en bild???
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=rP8lQirITUc"]YouTube - Japaleno Cut[/ame]

    Get high with hovering
    not drugs

  11. #31

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 583
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Ja, jää**rrrr.....
    Bra signalement!
    Who the f*ck is Wesse?"
    "That's the crazy Swede with the pink hair"!
    PDT_Armataz_02_07
    Retroholic!

  12. #32
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Har varit lite slött med byggandet den sista veckan. Har tyvärr haft annat att göra, men nu blev det lite tid över igen

    Här har vi en bild där jag håller på att planka det absolut sista innan bygget är träklart. Stabben och sidovingen är redan klädda och på stabben ligger roderet uppe för display (ni ser färgerna!)

    Det gular är Greap Planes vitlim... Ush säger jag. Den köper jag inte igen. Gillar inte alls. Det skall vara det vanliga limmet jag använder (den tog tyvärr slut)




    Igår kom min ubec och accen med i posten. Här har ni en bild på det
    runt 85 gram väger det har jag för mig. 112 vägde min gamla acce. Inte så stor skilnad, men nu kan jag glömma ladda accen och endå ha den full på väg ut till fältet, wee!

    Mvh / Fredrik Glawe.

  13. #33
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Och nu har jag börjat dra på overalen på den

    Tack till min fru som undvek utbrått när vardagsrumsbordet blev ockuperat

    Mvh / Fredrik Glawe.

  14. #34
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    vafasen.. du bygger ju snabbare än man sätter ihop en ARF.. snart premiärtur om du håller den farten !.

    Ska ner till Malmö på onsdag men tills dess hinner du väl inte få den klar . Vi tänkte besöka Ripa gänget på hemväg.

    /Martin

  15. #35
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sigun
    vafasen.. du bygger ju snabbare än man sätter ihop en ARF.. snart premiärtur om du håller den farten !.

    Ska ner till Malmö på onsdag men tills dess hinner du väl inte få den klar . Vi tänkte besöka Ripa gänget på hemväg.

    /Martin
    Aja, nu skall vi inte överdriva här, så snabbt går det faktiskt inte. Men skall du ner till Malmö är du hemskt välkommen på en kopp kaffe (Hjärup ligger ju knappt en mil utanför Malmö). Eller så kan vi ju ta en lunch tillsammans. Jag jobbar 5 minuter från centralen i malmö.

    Nu har ena vinghalvan fått på sig kläder. Inte riktigt klart ännu. Undersidan skall få på sig olivgröna fartränder och profilen intill kroppen måste fixas till med. Här har ni resultat för idag idag iallafall. Imorgon är fortsätter jag





    Mvh / Fredrik Glawe.

  16. #36
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    hmm .. inte så snabbt , nyss hade du bara stabben klädd och nu är de bara en vinghalva kvar . Lunch skulle nog kunna fungera på onsdag, då kanske man kan slippa springa runt och leta som en förvirrad mäniska och leta matställen . En inhemsk guide skadar ju inte hihi.

    Ser du kör inverterat mot hur mig SIG SSE ser ut. Den är röd på undersidan och vit på ovansidan. riktigt snyggt och så är den lätt att se i luften med. Ser även ut att ha samma tjocka vingprofil så den blir säkert kanonskoj att flyga när den blir klar. Håller på och ska precis börja testa lita andra propellrar till min SIG för när jag försöker hovra med den så orkar den inte riktigt dra sig ur hovringen med den propeller jag har på just nu så med lite testande så kan man kaske hitta en bättre propeller som ger lite mer dragkraft.

    skickar ett pm med mitt telenr så kan vi ju höras på onsdag.
    /Martin

  17. #37
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Mmm, denna har inte riktigt lika symetrisk profil som SSE'n (jag smällde ju min förra sommaren). Jag kommer däremot köra med samma motor som jag hade på min SSE. En asp 61:a. En 11x6 tror jag att jag kommer sätta på den. Jag har en 12x8 liggandes, men den blir nog lite för maffig!

    Skickar Pm till dig imorrn med mitt nallenummer efterssom jag inte kan det utantill och inte orkar kolla efter idag
    Mvh / Fredrik Glawe.

  18. #38
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Hmm.. jag tror jag har stött på lite problem och vill gärna ha lite feedback och eller tips. Det är så att jag tänkte testa tanken idag. 10oz va helt uteslutet, den tanken var helt för stor. Sen testade jag en 8oz dubro tank. Den tanken var för stor den med och det enda som jag fick ner var den som e på ritningen. En 6oz dubro tank. Det känns som den kommer bli en aning liten för en asp 61a 4plutt va ? Ni ser hur mycket plats det är över på fottona. Tyvärr kan jag inte göra hålet bakom tanken större efterssom vingen går igenom där. Där e lite extra plats på höjden där man säkert kan klämma in lite extra. Men hur fasen gör man en egen skräddarsydd tank ?

    Mvh / Fredrik Glawe.

  19. #39

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    158
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Har du tänkt att göra tanken urtagbar så locket ovan den är löst? Issåfall kan du ju först testa med den där tanken och kolla vad du får för flygtid. Funkar det då kan du ju limma fast den. En tanke iaf.

  20. #40
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Där kommer sitta "riktigt lock" med skruvar.
    Mvh / Fredrik Glawe.

Liknande ämnen

  1. Great Planes Seawind El
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 18:05
  2. Great planes
    Av Tobbepostis i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 18:18
  3. Great Planes PT-60, Bygglogg
    Av xulund i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 10:17
  4. great planes yak 54
    Av mikael 54 i forum Bensinmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 20:59
  5. Great Planes Venus 40
    Av Larsa i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 08:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •