Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 51 av 51

Ämne: vinsch och segelplan

  1. #41

    Standard

    Kostnadsmässigt är en gummistarter från NSP svår att slå tror jag.

    http://www.nesail.com/detail.php?productID=874
    Den här (Pinnacle Large) kör en kompis med och han skickar en Stork F3J rätt upp... Kostar u$ 86.-. Jag skulle tippa att något i den stilen är enkelt och bra för lite hobbyflyg med ditt segelplan... En winsch är säkert 'bättre', men dyrare, mer att släpa på och mer invecklat. Frågan är om du behöver en, alltså om ditt segelflygande gör det värt kostnaden/besväret?


    Här ser du hur det ser ut: [ame="http://www.youtube.com/watch?v=DjDDu67Uh8I"]YouTube - Stork II pro[/ame]

  2. #42

    Standard

    Jag kollade runt lite på nätet efter winschar och de är riktigt dyra. De jag hittade i Europa låg kring €1000.- (ca: 9200kr) för en komplett winsch med justerbar 'gas'.

    Iofs inte tokmycket om man segelflyger mycket och säkert en investering för framtiden, blev bara lite förvånad att det så dyrt med en "elmotor och en spole"

  3. #43


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Det allra billigaste är nog att använda Klubbens gummistarter - nåt som jag gissar de flesta Klubbar har i sitt förråd..
    Men då är man ju i o f s "låst" till Klubbfältet - men det är inte nåt större problem som jag ser det.
    Hälsningar
    Roger

  4. #44
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    humm det där gummirepet var riktigt frestande.
    Om jag ska ha en vinsch så bygger jag en själv. Att köpa en vinsch är alldeles utam för både min budget och behov men du har nog rätt i att det vore en ganska bra investering inför framtiden.
    Att de är så dyra är väll motorn och "fartreglaget" och att de görs i så små serier. Men jag håller med om att de var väldigt dyra. Blev själv ganska chockad när jag såg prisrena på den, 1000-2000 tänkte jag.
    hehe jo visst. ne då är det bättre att göra en själv.

    Men om du vill kan du ju köpa en till mig fyller ju år den
    27 feb
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  5. #45

    Standard

    Men om du vill kan du ju köpa en till mig fyller ju år den
    27 feb
    Nja det blir inga $ över för winch till dig efter att jag köpt den här skönheten + ett gummirep

    Det är en 2.5meters Organic från Vladimir Models, ett riktigt konstverk

  6. #46
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    wow vilken goding.
    var köpte du den??
    När tänker du premiär flyga(om du inte redan gjort det)??
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  7. #47

    Standard

    Nix, inte provflugit ännu.
    Köpte den begagnad med servon installerade. Är flugen 20 starter och i perfekt skick.




    Tillverkare:
    http://airplane-model.com/organic2000sp.htm


    Svensk återförsäljare:
    http://www.rc-teknik.com/moreinfo.php?idnr=72

  8. #48
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    FAAAAAN :headwal: :headwal:
    nåja jag hittade iaf min spinner propeller men det var ett dyrt pris att betala för att göra det.

    testade gummilinan igen idag. linan är så gammal att man bara får ca20höjd. Första försöket höll på att gå riktigt illa men jag lyckade rädda den. jag började nu fundera på att lägga ner för dagen, men en gång till kan väll inte skada,eller???
    jag riktade in mig så jag fick en rak motvind. Släpper segelplanet och det far iväg.
    Jippi jag fick 3m extra höjd. Oj vad den flyger bra nu helyplötsligt.
    jag flyger några varv och ska landa. jag kommer för högt och i medvind :headwal: (VAD TÄNKER JAG MED)
    OOO jäk###lar ett föråd.
    Jag försökre flyga undan men jag är för nära och jag klipper ena hörnet på förådet med vingen.

    Helveta tänket jag men det såg inte så farligt ut den kanske klarade sig.
    jag springer imot modellen och när jag kommer fram ser jag att bädde vingarna är avbrutna :cry: :cry:
    tog lite kort på eländet.

    höger vinge


    Vänster vinge


    nåja de är ju avbrutna väldigt rakt igenom vingen så detta ska lagas sedan är det bara att flyga igen, JAG GER MIG ALDRIG
    men det kommer nog ta ett litet tag att laga.
    Suck aldrig ska något vara helt
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  9. #49


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Förråd som står i vägen på flygfältet ? Dålig planering av fältet..
    Hursomhelst - tråkigt när prylarna går sönder - och allra tråkigast är det när man själv byggt. ARF:er är lättare att komma över !
    Nåja - du är en ung, pigg och rask yngling så med limflaskans hjälp är kärran snart i sitt rätta element igen !
    Lycka till hälsar
    Roger

  10. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Kostnadsmässigt är en gummistarter från NSP svår att slå tror jag.

    http://www.nesail.com/detail.php?productID=874
    Den här (Pinnacle Large) kör en kompis med och han skickar en Stork F3J rätt upp... Kostar u$ 86.-. Jag skulle tippa att något i den stilen är enkelt och bra för lite hobbyflyg med ditt segelplan... En winsch är säkert 'bättre', men dyrare, mer att släpa på och mer invecklat. Frågan är om du behöver en, alltså om ditt segelflygande gör det värt kostnaden/besväret?


    Här ser du hur det ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=DjDDu67Uh8I
    Har betällt ett gummirep från north east sail och det tar tid.. inget har jag hört, en månad sedan, ingen e-mail adress för kunder??? helt sjukt idagens läge.. går bara att ringa... och jag har inte lyckats komma ihåg att ringa på rätt tid, sunkigt.. mailade en av deras snubabr där, för se om han orkar skicka mitt mail vidare.. dåligt äre iaf. handla någon annan stans...
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  11. #51

Liknande ämnen

  1. Segelplan A-15 av Bosse Bergenstedt
    Av Zebban i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 13:49
  2. dlg segelplan?
    Av bjornez i forum Segel och Hang
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 06:18
  3. snabbflygande segelplan 357mph
    Av Sigun i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 00:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •