Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: vilka plan ? (nybörjare)

  1. #21

    Standard

    ok,men hur som helst vilken radio bör man köpa som nybörjare.jag vill inte ha skit och inte pråligatse heller,utan en radio som funkar till fler modeller om det är så att man fastnar.

  2. #22

    Standard

    ESKY simulator är en handkontroll för RC simulatorer.det finns på söders rc hobby en adapter till den med som gör att den ska funka ihop med PHOENIX Adapterkabel E-SKY Mini-Din Adapterkabel för Phoenix RC simulator. Passar E-SKYsändare med "Mini-DIN" lärar- elevuttag.

    då kommer jag undan några kronor till + att den även då funkar med FMS...har redan lagt order på söders men jag får ringa och ändra efter lunch.

    dock gick PHOENIX inte med lika bra flyt som G4,men och andra sidan kunde jag inte ändra i demot.

    datakraften jag har ska väll räcka till som är.AMD Athlon 64X2 Dual 2 Gig i minne och ett ATI Radeon HD 2600XT

  3. #23

    Standard

    Det viktigaste när man ska få FMS att fungera är att ha den senaste DirectX versionen installerad har jag hört från andra som haft problem.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flygeby
    ok,men hur som helst vilken radio bör man köpa som nybörjare.jag vill inte ha skit och inte pråligatse heller,utan en radio som funkar till fler modeller om det är så att man fastnar.
    Många som provat rekommenderar Multiplex Cockpit SX och föregångaren Cockpit MM, även i jämförelse med dubbelt så dyra modeller. Priset ligger på ca 2500:- i Sverige.

    En av fördelarna är att den är syntetisk - inga kristaller behövs.

    /Fredrik

  5. #25
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jag personligen tycker att du ska satsa på en 2.4Ghz radio med en gång för att slippa från radiostörningar och glitchar som förekommer på de äldre 35Mhz systemen.

    Här är två radio med 2.4Ghz system

    Futaba 7C 2.4G FASST 3.295:-


    Eller

    Spectrum DX7 E-version 3.295:-


    Till Spektrumen ingår de även mottagare och fyra DS-821 digital servon i priset.

    /Martin

  6. #26
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Om pengarna inte är något större problem, satsa på G4. Den kommer du att ha glädje av långt efter att du lärt dig grunderna i flygning.
    Dessutom har den dummysändare med så att du kan sköta alla funktioner från radion (och slipper använda din flygradio till simulatorn).

    Köpsimulatornerna är överlägsna när det gäller flygkänslan (när planet klipper, hur det beter sig under stallfart etc). FMS känns helt enkelt inte realistiskt när man väl lärt sig flyga.

    Jag övar gärna på simulator trots att jag kan starta, flyga och landa. I början hade jag FMS för att nöta på grunderna. Sedan köpte jag AFPD för att lära mig hovra. Tack vare simulatorns möjlighet att sänka hastigheten (slow motion) har jag kunnat öva in manövrar som jag annars inte hade vågat pröva på (t.ex. hovring på lägre höjd, rollande cirklar och harrierflygning). Jag har också lånat G3.5 av en kompis en längre tid. Upplever att 3D-flyg är något mer realistiskt i AFPD men i övrigt är det bra fysik i båda simulatorerna.

    En bra simulator gör att man orkar träna framför datorn, lycka till!!!

  7. #27

    Standard

    I AFPD reagerade jag bl a på att alla modeller verkade heliumfyllda - tog man upp en tremeters warbird så kunde man knappt få ner den på marken vid landning utan att stänga av motorn - minsta lilla gaspådrag så flöt den fram och vägrade gå ner. Plötsligt kunde jag landa vilket plan som helst, medan jag i G3.5 hade uppenbara problem att landa med tillräcklig fart för att inte stalla på många svårare modeller.

    /Fredrik

  8. #28

    Standard

    FUTABA 7C 2.4G FAAST ser trevlig ut.

    kabeln till dom olika flygsimulatorerna hur pass/lång korta är dom nån som vet ?

  9. #29
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flygeby
    jag har ju en AMD Athlon 64X2 Dual 2 Gig i minne och ett ATI Radeon HD 2600XT.

    Real Flight Simulator G4 funka hur bra som heslt flöt på kanon.medans med FMS fick jag massa grafikfel hela tiden så man såg ju inget.

    och det var Flug-Modell-Simulator (FMS) Version 2.0 Alpha 8.5 (5'923 KB) som jag laddade ner.om det är korrekt.
    Misstänker att du kör Vista ??
    Det gör jag, FMS funkar inte för mig heller, om man inte ställer ner alla grafikparametrar under Grafik-menyn, "bocka ur" Dimma, Jämna Texturer och Texturer, då funkar det hjälpligt.
    Tydligen ett känt problem.... :-(
    http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fm...pic.php?t=4787

    Jag köpte E-Skys simulatordummy, inkl FMS på Gubbdagiset no1, Clas Olson för 199:-
    Tröttnade på FMS/Vista-buggen, så jag tankade ner Clearview: http://www.rcflightsim.com/ som man kan testa innan man köper en licens a´ 39.95 us$, som sen gäller "livet ut".
    Kanonbra, men kanske inte lika många finesser som i RealFlights sim:ar....
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  10. #30
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fredrikr
    I AFPD reagerade jag bl a på att alla modeller verkade heliumfyllda - tog man upp en tremeters warbird så kunde man knappt få ner den på marken vid landning utan att stänga av motorn - minsta lilla gaspådrag så flöt den fram och vägrade gå ner. Plötsligt kunde jag landa vilket plan som helst, medan jag i G3.5 hade uppenbara problem att landa med tillräcklig fart för att inte stalla på många svårare modeller.

    /Fredrik
    Hmm... är det verkligen de originalmodeller som kommer med Aerofly Professional Deluxe du talar om? Jag tycker att de modeller som kommer med när man installerar AFPD från CD:n känns helt realistiska (utan ändrade parametrar).
    Själv brukar jag öka simulationshastigheten till 120% för bästa realism.

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundqvistjohan
    Citat Ursprungligen postat av fredrikr
    I AFPD reagerade jag bl a på att alla modeller verkade heliumfyllda - tog man upp en tremeters warbird så kunde man knappt få ner den på marken vid landning utan att stänga av motorn ...

    /Fredrik
    Hmm... är det verkligen de originalmodeller som kommer med Aerofly Professional Deluxe du talar om? Jag tycker att de modeller som kommer med när man installerar AFPD från CD:n känns helt realistiska (utan ändrade parametrar).
    Själv brukar jag öka simulationshastigheten till 120% för bästa realism.
    Det var inte min installation av simulatorn. Det är fullt möjligt att modellerna inte var originalmodeller.

    Kanske ska jag ge AFPD en chans till då.

    /Fredrik

  12. #32

    Standard

    glömde skriva vilket OS jag kör och inte är det visa utan fortfarnade XP vista får vänta nått år till.

  13. #33

    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    174
    Klubb
    mk tre aviatörer

    Standard

    Heej på dig!
    Jag själv köpte ett Wingdragon slowflyer som första plan och jag blev verkligen nöjd. En hålbar, stabil och billig modell+ att det finns i stort sätt alla reservdelar att få tag på!
    kolla här!
    http://www.rchobbysyd.nu/catalog/pro...ducts_id=10128
    Den tycker jag att du ska satsa på.
    Om du tycker att den verkar lite för enkel eller klen finns Wingdragon Sportster som är en uppgradering med skevroder, starkare motor och större batteri.

    Mvh. Charlie!

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    13
    Jobb
    skola...
    Klubb
    FK Spinn Söderköping

    Standard

    om du fortfarande letar radio finns ju Spektrum dx6i som har fått bra kritik, kostar 2200:-
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=3650

  15. #35
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallenalle Visa inlägg
    om du fortfarande letar radio finns ju Spektrum dx6i som har fått bra kritik, kostar 2200:-
    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=3650
    Well, det har ju "bara" gått 1.5 år sen inlägget, så jag tror nog han ev köpt en radio sen dess...?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    13
    Jobb
    skola...
    Klubb
    FK Spinn Söderköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963 Visa inlägg
    Well, det har ju "bara" gått 1.5 år sen inlägget, så jag tror nog han ev köpt en radio sen dess...?

    Opps... såg inte att det var så länge sedan, sorry...

    mvh kalle

Liknande ämnen

  1. en nybörjare på rc plan,
    Av berne i forum Nybörjare
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2013-02-03, 19:22
  2. Airbrushskola - Av nybörjare FÖR nybörjare
    Av Smajly i forum Allmänt och Tips
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 12:41
  3. Vilka prylar ska jag ha?
    Av Boost III i forum Bensinmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •