Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kyosho SU 31?

  1. #1

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    137
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard Kyosho SU 31?

    Hej

    Har flugit i många år men är relativ nybörjare på små elkärror.
    Är det någon som har erfarenhet från Kyoshos klilla SU 31:a? Har precis inhandlat en sådan med en bortslös motor. Jag har börjat o sätta samman kärran men den skiljer ju sig mycket från det jag är van vid.

    Har ni några tips?

    Stig

  2. #2

    Standard

    Vad, mer specifik, behöver du svar på?
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  3. #3

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    137
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej

    Först o främst har jag tänkt en setup med 3 Hs 55 servon och en 1300mAh acce. Är det ok. 25A fartreglage.

    Kroppen verkar lite "sladdrig" är den ok eller bör man stärka upp den på något sätt.

    Hur flyger den med den standard 400 borstlösa motor som hör till

    Stig

  4. #4

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Stig,
    Är det denna modell - http://www.kyosho.com/eng/products/r...duct_id=100328
    Då hoppas jag att du tänker flyga den utomhus för som inomhuskärra är den nog alltför tung.
    Hur mycket ack som är nödvändig beror ju till slut på hur mycket effekt du tar ur motorn och vilken flygtid du önskar. Original är den tydligen avsedd för en 7-cellers NiMh-acke så skall du ha en LiPo som spänningsmässigt motsvarar den så är det 2S som gäller. Dock gissar jag att du vill ha lite mera drag i spisen så en 3S-acke är nog rätt val för denna kärra. Men kolla strömförbrukningen - och avpassa propellervalet efter den.
    Gissar att en strömtålig 3S1000 mAh LiPo borde räcka väl men det är som sagt svårt att säga när man inget vet om motorn. Har du en 3S1300 så testa men dom är rätt tunga så kan du hålla nere ack-storleken så är det nog positivt för flygegenskaperna.
    Eftersom kärran är byggd av EPP så blir den gärna lite sladdrig. Du kan givetvis staga upp den med tunn kolfiberstav (1-1,5 mm räcker säkert) som du kan limma fast med CA-lim eller polyuretanlim - och givetvis epoxy om du föredrar det. Testa CA-limmet först lite försiktigt men på "vanlig" EPP går det bra att använda.
    Hälsningar
    Roger

    PS: Storleken på fartreglaget beror ju på hur hög effekt du tänkt ta ur. Jag skulle bedöma att ett 18 A reglage räcker mer än väl - troligen också ett bra 12A-reglage.

Liknande ämnen

  1. Kyosho GX 46 nåt att ha?
    Av Aqua i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 18:54
  2. Kyosho
    Av connyw i forum Elektronik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 22:05
  3. Kyosho DC-3
    Av Piddos i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 08:14
  4. Kyosho CAP 232 .40
    Av colsson i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 06:14
  5. Kyosho CAP 232-60
    Av Frank i forum Metanolmodeller
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 08:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •