Tjenare alla biltokiga!
Jag var inne och kollade på en sagolikt cool bil, importerad från Kina. Den var kanske 70 cm lång och liknade en monstertruck. Motorn var en 2-takts "röjsågsmotor" enligt försäljaren, bensin var drivmedlet. Han skulle ha 4000 kr+moms så det var inte aktuellt för mig men det tände en liten gnista ändå. Det stod 27 MHz på den och det satt Hitecservon i den, fast de var ungefär dubbelt så stora som de jag är van vid... De hade en hel vägg med reservdelar, allt utom motorn eftersom den var nästan lika dyr som själva bilen. Jag har handlat många andra saker där förut (till mitt företag) så jag känner till killen ganska bra vid det här laget. Är det ett rimligt pris för Kinagrejer? Jaja, jag tycker ändå det är för mycket pengar men det hade varit kul att höra om det var billigt eller inte.

Nu till saken, om jag vill lägga ungefär 2000-3000 kr (ink. moms) på en bil och radio, räcker det för att komma över de rena leksakerna? Helst vill jag slippa kladda med förbränningsbränsle också, jag har ju en Orbitladdare som jag kan använda. Är det 27 MHz som gäller? Rattradio?
Jag kommer inte köra på någon bana utan det blir skogen eller grusplanen bredvid radhuset som gäller.

Begagnat funkar också men jag vet ju inte ett smack om detta så det är lätt att jag blir blåst skulle jag tro... Var ska jag börja?