Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

mne: Vlkomna till HMFKs rliga meeting v. 30

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb
    Helsingborgs Modellflygklubb

Standard Vlkomna till HMFKs rliga meeting v. 30

Meetingvecka i Helsingborg
    V. 30 19 – 27 Juli

Helsingborgs Modellflygklubb inbjuder terigen till vr rligen terkommande modellflygtrff under V. 30

Denna inbjudan gr ut till hela modellflygsverige.
    Kostnaden r endast 600:-/Husvagn eller tlt fr hela meetingveckan. ( 19-27 juli)
    Eller 100:-/ dygn vid enstaka ntter, samt endast 100:-/ dygn fre och efter meetingveckan.

Nytt fr i r r: Nyrenoverade toaletter samt duschar, och frukostservice, dvs. ni kan f frska frukostbullar varje morgon om det bestlles p kvllen.

Ni betalar vid ”incheckningen” och vi vill d ha de frekvenser som ni kommer att flyga p.
    ( Fr att underltta fr oss att hitta ev. bortsprungna frekvensklmmor)
    Ni fr nummerbricka, platsanvisning och ankomstfolder.
    Ingen frhandsbokning behvs, och kan tyvrr ej tas emot.
    ven tips p annan form av boende kan fs, frga kontaktpersonerna.

Vi gr en kraftig anstrngning fr att frska bredda modellflygandet.
    Drfr r alla vlkomna att flyga.

Vra krav fr att f flyga r att man r medlem i en modellflygklubb som r ansluten till SMFF och har SMFF:nr. Man kan ven vara direktansluten till SMFF.

Man fr ven flyga som inbjuden gst utan anknytning till SMFF, d r det den inbjudande medlemmen ( SMFFanslutne ) som har ansvaret.
    Tag kontakt med HMFKs kontaktpersoner om intresse finnes.
    I alla fallen s gller SMFFs frskring om ngot skulle hnda.

Vi kommer att ha olika aktiviteter som grillkvllar, pricklandning, pongjakt mm
    Program fr detta kan fs av kontaktpersonerna nrmare meetinget.
    Torsdag till lrdag r det festival i Helsingborg med massor av aktiviteter fr hela familjen. Musik frn ppna scener och mat frn alla vrldens hrn., marknadsknallar mm.
    Nrhet finns till flera olika fina badstrnder samt kulturella platser.

Lrdagen den 26 juli kommer det att utlysas ”Modellflygets dag”, vilket kommer att annonseras i tidningar och radio.
    Till detta arrangemang r vi tacksamma om vi kan f s mnga modellflygplan som mjligt att deltaga. Stora, sm, snabba och lngsamma, allt ska vara med.
    Tidigare rs uppvisningar har blivit uppskattade.
    Kontaktpersoner:

Jan Lilja 042-221551, 070-5336706
    lilja.jan@telia.com

Ingela Persson 042-156473 070-6274303
    coelogyne@comhem.se
    Senast redigerat av coelogyne den 2008-06-12 klockan 23:04.
    Mvh
    Ingela

Ordfrande Helsingborgs Modellflygklubb
    Ordfrande SMFF

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 024
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktr
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Vi gr en kraftig anstrngning fr att frska bredda modellflygandet.
    Drfr r alla vlkomna att flyga.

Vra krav fr att f flyga r att man r medlem i en modellflygklubb som r ansluten till SMFF och har SMFF:nr. Man kan ven vara direktansluten till SMFF.

Man fr ven flyga som inbjuden gst utan anknytning till SMFF, d r det den inbjudande medlemmen ( SMFFanslutne ) som har ansvaret.
    Det r vl ingen kraftanstrngning d HMFK fortfarande har samma ljliga krav p frbundstillhrighet som de hade frra ret.

Varfr accepteras gster frn alla lnder utom Sverige? Dr stlls inga frgor om frbundstillhrighet och frskringar till danska, tyska, finska eller norska gster. Det r bara det frhatliga RCFF som ska straffas. Den dagen Ni skriver att ALLA r vlkomna oavsett frbundstillhrighet brjar HMFK nrma sig RCFF-standard. Och det r ju i s fall en bra brjan.

Mvh
    Ove

RCFF - Administratr Jakobs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 873
    Klubb
    Malm Radioflygsllskap och hus MFK

Standard

Jag kommer att ka till Ripa vecka 29. Dr r alla vlkomna!
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratr av http://www.rcflyg.se

ATT FLYGA R ATT LEVA!

www.scandinavianplank.se Trtrall i underhllsfri trkomposit fr altaner och runt pooler

Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    481
    Jobb
    Entrepenr
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

Standard

Hmmmm.....man funderar onekligen p hur dem tnkte nr dem satte in denna blnkare p RCFF:s forum.

Fast det finns ju ndringknappen som tur r.... PDT_Armataz_02_02 jag hoppas att den kommer till anvndning.

S att alla verkligen knner sig vlkomna
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

"En gng modellflygare, alltid modellflygare"

Dragons avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    570
    Jobb
    Ja
    Klubb
    hus MFK /Jet-Skne

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jakob
    Jag kommer att ka till Ripa vecka 29. Dr r alla vlkomna!
    Hller med dej Jakob, de fr bli Ripa vecka 29 i stllet!
    Sen fr man hem och klippa grset och stda husvagnen infr Holsterbro vecka 31. 8)
    -------www.ahusmfk.net------

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av AM
    Det r vl ingen kraftanstrngning d HMFK fortfarande har samma ljliga krav p frbundstillhrighet som de hade frra ret.

Varfr accepteras gster frn alla lnder utom Sverige? Dr stlls inga frgor om frbundstillhrighet och frskringar till danska, tyska, finska eller norska gster. Det r bara det frhatliga RCFF som ska straffas. Den dagen Ni skriver att ALLA r vlkomna oavsett frbundstillhrighet brjar HMFK nrma sig RCFF-standard. Och det r ju i s fall en bra brjan.

Mvh
    Ove
    Du har helt fel.
    Helsingborg accepterar visst gster i frn Sverige.

Freningens frbundstillhrighet r ett demokratiskt taget beslut.
    Vilket inte behvs ltas.

Det enda man mste gra som som icke medlem i SMFF r att ta kontakt med klubbmedlem som ansvarar fr gstflygaren vare sig man r svensk eller utlndsk.
    Och r det fr mycket begrt om man inte tillhr klubben?

S jag kan med gott samvete sga att alla r varmt vlkomna!
    Mvh
    Ingela

Ordfrande SMFF

jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

Standard

Ser ut att bli en hektisk sommar

Ripa V29
    Helsingborg V30
    Holstebro V31

Tur att de ligger p "linje", s man slipper flnga fram och tillbaka.

Nu vill jag inte stlla till ngon het debatt om frbundstillhrigheter osv, men jag personligen har nd svrt att frst varfr man hela tiden skall tjafsa om det. Man fr vl nd se det som en ppning mot hur det varit tidigare. Jag menar om man vnder p det och ser en RCFF-klubb ordna ett meeting och dr krva medlemsskap i RCFF eller RCFF-anslutna klubbar. r du inte medlem, MEN kontaktar en medlem som "ansvarar" fr dig s r det ok. Jag skulle inte sett det som orimliga krav, utan kontaktat ngon och kt dit, men det r jag det...:-)

Det r vl nd trffas, flyga och ha kul vi skall gra, och nu finns det ju mjlighet att vara ute med husvagnen 3 veckor i rad.....hmm.....hoppas bara resten av familjen ocks ser det som en mjlighet.

Jag har iaf alltid blivit vnligt bemtt bde i RIPA och Helsingborg och tror nog inte det blir skillnad i sommar heller. Holstebro har jag aldrig beskt, men meningen r att det skall bli Jetpremir nu i vr och givetvis d besk i Holstebro. Helsingborgs asfaltbana, kan ju vara bra att bli lite varm i klderna p.....:-))

Mvh
    Johan Bengtson

Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    481
    Jobb
    Entrepenr
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

Standard

Jobex

Att frsprka valfrihet dr ALLA modellflygare r VLKOMNA dvs. har en *fullgod frskring som SMFF och RCFF har. Ser inte jag som att tjasfa....Ser det mer som ett "kall" ngot som jag brinner fr kommer jobba fr ppenhet inom modellflyget tills sista blodsdroppen.

Det dr med att begrnsa eller att gra det svrare fr ett antal modellflygare (mnniskor) "bara" fr dem har en annan tillhrighet, vcker ganska starka knslor iaf hos mig. Speciellt nu nr "skerhetsargumenten" fallit.

Hr har vi tv st jttefina klubbar som ligger inom samma region, den ena vlkomnar medlemmar i bda frbunden*. Den andra klubben bara dem som r medlem i SMFF, tnkt vad enkelt det hade varit om dem ocks krvt SMFF eller RCFF medlemskap fr att f flyga 8)....d hade alla varit glada.

....behver man sga mer ?

Av ditt uttalande att dma, frmodar jag att du ej r RCFF medlem

Vi fr hoppas att "modellflygar Sverige" kommer till sans gllande att vlkomna "gstflygare", sen om klubben tillhr SMFF eller RCFF spelar vl ingen strre roll, r ju upp till klubben.
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Focke Wulf TT15

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb

Standard

[quote="Wulfman"]
    Hr har vi tv st jttefina klubbar som ligger inom samma region, den ena vlkomnar medlemmar i bda frbunden*. Den andra klubben bara dem som r medlem i SMFF, tnkt vad enkelt det hade varit om dem ocks krvt SMFF eller RCFF medlemskap fr att f flyga 8)....d hade alla varit glada.

....behver man sga mer ?
    quote]

Man behver sga att du har fel!

Vi i Helsingborg vlkomnar alla, och d menar jag verkligen alla.
    Du behver bara meddela att du r intresserad av att delta.
    Srskilt svrt, n tycker jag inte.
    S bara hr av dig Wulfman
    Mvh
    Ingela

Ordfrande SMFF

Wulfmans avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlgg
    481
    Jobb
    Entrepenr
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

Standard

Tack s mycket fr inbjudan Ingela, det vrmde

Sjlv tnkte jag tvla lite i sommar s jag kommer tillhra bda frbunden. S fr mig personligen r det ju inte s "krngligt" 8)

Jag hoppas Ni frstr att de som enbart r RCFF medlemmar kan det knnas lite "bittert" att lsa er inbjudan....

Vi fr se om vi syns i Sommar d, r sugen p att ta en liten flygsemester nert kontinenten
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Focke Wulf TT15

RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

Standard

Hej hopp alla glada..

Tycker nog att inbjudan r rtt okey ven om man bara tillhr RCFF, de r ju bara att maila och tala om att man kommer s lser de ju sig. Har nog sjlv lite dligt med semester i sommar d jag precis bytt jobb men man kanske tar en tur p helgen och tittar till evenemanget.

/Martin

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 024
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Nej, det grs fortfarande skillnad p folk och folk. Att HMFK nu frsker "mjuka" upp sitt stllningstagande att endast SMFF-medlemmar fr komma till Helsingborg innebr ju inte att attityden har frndrats. Motviljan mot RCFF r kristallklar och p de premisser vill nog vldigt f - vare sig de tillhr SMFF eller RCFF - ka till meetinget.
    Innan RCFF bildades var kravet fr att f flyga p HMFK:s flt att man kunde flyga - det kollades av en av klubbmedlemmarna som stod bredvid p "checkflygningen". Sedan var det bara att flyga p som alla andra. D gjordes det ingen skillnad p vem som beskte klubben.

Mvh
    Ove

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb

Standard

Nej, det grs fortfarande skillnad p folk och folk. Att HMFK nu frsker "mjuka" upp sitt stllningstagande att endast SMFF-medlemmar fr komma till Helsingborg innebr ju inte att attityden har frndrats. Motviljan mot RCFF r kristallklar och p de premisser vill nog vldigt f - vare sig de tillhr SMFF eller RCFF - ka till meetinget.
    Innan RCFF bildades var kravet fr att f flyga p HMFK:s flt att man kunde flyga - det kollades av en av klubbmedlemmarna som stod bredvid p "checkflygningen". Sedan var det bara att flyga p som alla andra. D gjordes det ingen skillnad p vem som beskte klubben.

Mvh
    Ove
    Nu har vi det s hr Ove och vi fr helt enkelt acceptera att det finns olika stt att se p saken.
    Varken din eller min vg r den enda sanna vgen men man kan alltid mtas p halva vgen.
    S vlkommen du med.
    Mvh
    Ingela

Ordfrande SMFF

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb

Standard

Mvh
    Ove[/color]
    Mste bara tillgga att vldigt mnga av Sveriges klubbar har exakt samma regler som vi, se dig omkring.
    Det har jag gjort
    Och tidigare krav har varit flygcert = medlemskap i SMFF

Men ngon gng mste man kunna lgga meningsskiljaktigheter t sidan och gra det som vi tycker r roligast dvs flyga.
    S vlkommen till sundets prla!
    Mvh
    Ingela

Ordfrande SMFF

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 844
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Hej,
    Oavsett vilket "lger" man fredrar mste jag hlla med Ingela att "ngon gng mste man kunna lgga meningsskiljaktigheter t sidan och gra det som vi tycker r roligast dvs flyga. ".
    Lt oss acceptera att Klubben har de regler den har fr dom utestnger ju trots allt inga - ven om jag ocks tycker att de tillmpar ett litet sm-omstndligt stt. Vr Klubb har nog lite enklare regelverk men trots allt r det ju upp till varje Klubb att stta sina egna regler.
    Hlsningar
    Roger

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratr
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    3 024
    Jobb
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Som jag ser p saken ska man inte gra skillnad p var man kommer ifrn. Som HMFK formulerar sin inbjudan r den klart diskriminerande - och sdant hr inte hemma ngonstans. HMFK gr det andra frbundets renden och gr det dessutom helt okritiskt. Hr gller i hgsta grad "Vad kan DU gra fr ditt frbund".

Vi har en annan syn p vad ett frbund r till fr och hur man ska frena och sprida denna roliga hobby i landet.

Mvh
    Ove

wesses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    5 880
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    Sunday Team

Standard

Avslutar med att en en gng hlsa vlkomna till Sundets prla och ber de som bara vill kasta skit att gra det ngon annanstans.
    Den hr trden ska handla om meetinget och har ngon intresse av det eller frgor s svarar jag grna p dem.

Get high with hovering
    not drugs

kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

Standard

inbjudan i sig sger att man bjuder in ALLA .. men senare str att kravet r att man p ett eller annat stt r ansluten till smff och att detta r ett demokratiskt taget beslut !! hmm helt ok ..

r man inte medlem i smff kan man st under en medlems ansvar i klubben d antar jag ??? r inte det lite att bita sig sjlv i den bakre regionen !!?? om klubben tagit beslut p att man ska ha smff medlemskap vilken klubb medlem "vgar" d ta ansvar fr en icke smff medlem .. fy f*n fr sitta i den grytan om det sedan skulle hnda ntt .... nej slpp fritt deltagandet oavsett frbund ... frskrade r vi allihopa ..
    rcff medlemmar fluger inte smre n smff medlemmar inte tvrt om heller...
    jag r frvisso medlem i smff men motstter mig starkt till klubbar /meetings som krver detta ... det r fel signaler till flygintresserade i landet ..
    r ven rcff medlem fr det str fr frihet valmjligheter
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

Reg.datum
    Sep 2007
    Inlgg
    31
    Jobb
    Florist
    Klubb

Standard

Som jag ser p saken ska man inte gra skillnad p var man kommer ifrn. Som HMFK formulerar sin inbjudan r den klart diskriminerande - och sdant hr inte hemma ngonstans. HMFK gr det andra frbundets renden och gr det dessutom helt okritiskt. Hr gller i hgsta grad "Vad kan DU gra fr ditt frbund".

Vi har en annan syn p vad ett frbund r till fr och hur man ska frena och sprida denna roliga hobby i landet.

Mvh
    Ove
    Nu r du orttvis och det tycker jag att du ska vara fr god fr som ordfrande.

Vi gr ingens rende, vi bestmmer sjlv vad som ska glla i vr frening genom demokratiska beslut, vilket man fr rtta sig efter ven om man tycker annorlunda.

Det r lika diskriminerande att att jag mste tycka som du.
    Med en hetsjakt p oss fr regler som mer en hlfen av alla Sveriges freningar har s kan du knappast vertyga om att din sikt r bttre.

Som vuxen och definitivt som freningsfunktionr s mste jag acceptera att andra kan ha sikter som inte stmmer verrens med mina och g andra vgar men det kan vara bra mnniskor nd.
    Och jag kan strcka ut en hand och mta dem p halva vgen.

Avslutar med att en en gng hlsa vlkomna till Sundets prla och ber de som bara vill kasta skit att gra det ngon annanstans.
    Den hr trden ska handla om meetinget och har ngon intresse av det eller frgor s svarar jag grna p dem.
    Mvh
    Ingela

Ordfrande SMFF

LABs avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    634
    Jobb
    Rrpulare
    Klubb
    Trans & deshg

Standard

Hej jag TYCKER inte att RCFFare ska str mer salt i sren.Tacka fr inbjudandet och acceptera vilkoren eller lta bli,men absolut inte starta ett nytt ordkrig.Jag tror personligen att inbjudadet r gjort med vlvilja.som sagt strcka ut en hand.
    MVH
    Lasse
    Sur gubbjvel!
    LasseB

Liknande mnen

1. Siljandsbygdens RFK rliga isflygning p sjn molnbyggen Lr 9/3
    Av Wulfman i forum Meetings och trffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2013-03-08, 10:52
  2. Meeting hos HMFK 21/9
    Av DennanHMFK i forum Meetings och trffar / Kalendarium
    Svar: 0