Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skalamärkningar - www.getstencils.com

  1. #1

    Standard Skalamärkningar - www.getstencils.com

    Ett tips - om du vill ha färdigskuren maskningsmall för skalamärkning finns det en fantastisk kille i staterna - Gary på www.getstencils.com

    Gary tillhandahåller, utifrån måttsatta bilder, i princip allt vad det gäller målningsmaskering. Jag har skickat bilder på en 1/4 Stearman och en DHC-2 Beaver med måttsatta bilder. Gary tar utifrån dessa fram mallar som han skär ut i självhäftande plast. När det är dags att måla kärran lägger man all grund sen applicerar man maskeringen som en vanlig dekal och målar. Bort med maskeringen och det är klart. Gary jobbar med datoriserad skärmaskin och klarar av logotyper och alltmöjligt.

    Om du bygger dukad kärra tillhandahåller han färdigskuren 'pinking tape, alltså den som täcker stygnen på en dukad kärra i alla skalor.

    Han är kanon att jobba med och tar väldigt lite betalt. Jag beställde t ex till min Beaver två maskeringssatser för all registrering och markering på dessa två föreblider i skala 1/5. Kostnad 35USD inklusive frakt till Sverige för order enligt följande format.

    US ARMY Font
    1) Picture 1 - 2ea 'ARMY' Height 105mm, approx total length 305mm
    2) Picture 1 - 1ea 'U.S.ARMY' Height 135mm, length as resulting
    3) Picture 1 - 2ea 'U.S.ARMY' Height 42mm, approx total length 210mm
    4) Picture 1 - 2ea '60356' Height 42mm, approx total length 121mm
    5) Picture 2 - 2ea 'UNITED STATES ARMY' Height 32mm, approx total length 450mm
    6) Picture 2 - 2ea 'FLA NG' Height 32mm, approx total length 147mm
    7) Picture 2 - 2ea '0-60356' Height 32mm, approx total length 175mm

    Brittish RAF Font
    8 ) Picture 3 - 2ea 'ARMY XP779' Total length 330mm, approx letter height 45mm
    9) Picture 4 - 2ea 'ARMY XP779' 'ARMY' height 35mm, 'XP838' height 18mm
    10) Picture 4 - 1ea 'XP779' Height 120mm, length as resulting






    Plus en hel hög med "gnuggisar", ni vet text som NO-PUSH, OIL, FIRE AXE, etc etc i sånt material som man gnuggar på mot underlaget. Han printar och ordnar font/text/färg precis efter eget önskemål.



    Stor rekomendation från mig om denna herre.

  2. #2

    Standard

    Hej!

    Jag har beställt Chartpac Tape från GetStencils, som jag håller på och lägger som panellinjer på en ME-109.
    Jag funderade på att beställa dekaler också, du skriver att det det är maskering men jag var mer intresserad av 'bra' dekaler man fäster direkt. Några ideer om han gör sådant.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Gary är en av de personer inom denna hobby som är otroligt hjälpsam och väldigt skicklig på det han håller på med.´

    Skicka iväg ett mail till honom med dina frågor och du har ett svar tíllbaka väldigt snabbt. Och kvaliteten på grejorna är väldigt hög.....till en väldigt låg kostnad.

    Jag har pratat en del med honom och fick äntligen chansen att träffa honom personligen när jag var i Toledo. Och alla mina tankar om honom stämmer.

    Jag kommer att beställa vad jag behöver av honom till min B-25a, min Hs-126 och kort och gott resten av mina plan där jag behöver hans saker.


    Göran

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •