Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hobbycity's LiPo

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Hobbycity's LiPo

    Ni som har handlat LiPo från ovan nämda firma, hur är dom?
    Vilka bör jag ej köpa och vilka rekomenderas.
    Då menar jag inte Polyquest, bra men lite för dyra.

    Kanske ska tillägga att jag ska köpa lite större ack, 5s 4000-5000mAh.

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Jag har kört med HXT:s ackar 460mAh och 1300mAh och är hittils väldigt nöjd med funktionen på dessa. Har dock inte prövat några av de större ackarna själv.

    /Martin

  3. #3
    Felixs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    159
    Jobb
    Nätverkstekniker
    Klubb
    Växjö RC-Klubb

    Standard

    Jag har provat Loong-Max 3C 1800 mAh, 2C 1600 mAh samt deras Polyquest 3C 2200 mAh 30 - 50 C. Jag tycker att Loong-Max funkar riktigt bra i förhållande till vad de kostar. Polyquest-accen är helt suverän... ett litet väl snabbt gaspådrag skickade min o-ring på propsavern till sällare jaktmarker 8) Mycket kräm i det lilla batteriet.

    Har även köpt en 2500 mAh Li-Po acc till min sändare och det är helt fantastiskt, kan flyga hur mycket som helst utan att behöva ladda accen varje gång jag har flugit.

    Har en kompis vars acc puffade plötsligt och han fick en ny på posten från hobbycity så de har bra garantier på sina saker också.
    ---
    Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb

    Flyger med:
    Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflyg

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    De små 460 mAh ackarna är helt klart bra.
    Större s k H9-celler skulle jag spontant avråda ifrån - den tidigare "Generation 1" var en riktig "puffar-ack" och jag har läst lite om att även den nya "Generation 2" inte är helt 100 % i det avseendet.
    Deras Loong Max-celler har däremot fått mycket beröm och deras nya Zippy-R-serie är ju inte Kinesiska celler utan Koreanska enl uppgift och dom brukar ju vara ett strå vassare än Kina-cellerna.
    Så skall man gå på vad som skrivs så är det Loong Max 25C-celler eller Zippy-R som gäller. Själv har jag dock inte testat någon av dessa ännu så egna omdömen får kvarstå till dess jag har erfarenhet av dom.
    Hälsningar
    Roger

  5. #5

    Standard

    Jag har beställt två stycken Loong-Max 3s 2250mah 25c ackar. Ska ha dem till mina elseglare.

    Har tidigare kört hxt 3s 2200mah 20-30c och de har varit OK, men puffade lite nu på sistone.
    Jag har av serien som är erkänt dåliga serienummer 7F******27. De senare modellerna ska vara helt OK.

  6. #6
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Jag har beställt två stycken Loong-Max 3s 2250mah 25c ackar. Ska ha dem till mina elseglare.

    Har tidigare kört hxt 3s 2200mah 20-30c och de har varit OK, men puffade lite nu på sistone.
    Jag har av serien som är erkänt dåliga serienummer 7F******27. De senare modellerna ska vara helt OK.
    Så mina nyinköpta som börjar med 7K0331GR skall vara ok?
    Jag blev lite deppad när jag läste om dessa kassa batterier, jag köpte precis 2 st HXT D9 Gen2 3S 2200 MAh 20-32C för att ha till min DG-1000, men har inte hunnit använda dem ännu.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Mr J,
    Hextronik D9 7K-serien skall vara Generation 2 - troligen tillverkade i november gissar jag.
    Därmed är dom förhoppningsvis bra mycket bättre än de äldre Generation 1-ackarna.
    Jag fick 3 st 3S2200 utbytte till nya i augusti men fick tyvärr 7F-ackar. Dom är mycket lite använda men nu har 2 av dom puffat...surt. Numera måste man också skicka tillbaka ackarna vid reklamationer. Inte nog med att man får betala porto - när jag fick tillbaka ackarna förra gången (7F-ackarna) fick jag dessutom betala moms + administrativ avgift till Posten/Tullen. Inte kul när det var reklamerat gods - och risken finns ju att man drabbas av samma saker igen. Så dessa ackar har definitivt varit en dålig affär, tyvärr...
    Om jag skickar tillbaka dessa 2 "puffade" så skulle det tydligen gå bra att välja fritt vilka man ville ha som ersättning - mot ev merkostnad givetvis. Och det blir inte D9 kan jag säga...
    Hälsningar
    Roger

  8. #8

    Standard

    Som sagt, jag har beställt Loon-max 2250 25c efter rekommendation. Har också läst positiva omdömen om de ackarna på tex. Rcgroups.
    Hoppas de funkar bra, för de är ju inte direkt dyra, $usd30.-

  9. #9

    Standard

    Inget ont att säga om dessa ackar ännu.. Har kört HXT 3S1P 1300 och de har inte visat några tecken på vare sej svullnad eller lägre prestanda.

    Har en större Zippy-R 6S1P 3700 som jag hittills bara har cyclat och testat i bänken.. Kan dock säga att just dessa är väldigt välgjorda ska satsa på ett par stycken till men kör nog då 2st 3S i serie..

  10. #10
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej Mr J,
    Hextronik D9 7K-serien skall vara Generation 2 - troligen tillverkade i november gissar jag.
    Därmed är dom förhoppningsvis bra mycket bättre än de äldre Generation 1-ackarna.
    Hej McRegor,

    Som jag skrev så står det Gen2 på dem.
    Finns den här informationen tillgänglig nånstans? Eller är det som du har samlat ihop efter mailväxling med Hobby City?

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Som sagt, jag har beställt Loon-max 2250 25c efter rekommendation. Har också läst positiva omdömen om de ackarna på tex. Rcgroups.
    Hoppas de funkar bra, för de är ju inte direkt dyra, $usd30.-
    Jag har några mindre Loong-max och dom verkar helt ok, men när jag skulle beställa grejor till min DG-1000 så var HXT-ackarna de enda i rätt storlek som fanns hemma...
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    158
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Har loongmax 2250 20c, Zippy 2200 20c och loongmax 500mah, alla har funkat bra för mig. Eventuellt lite mera pulver i Zippyaccarna men det kan vara mentalt också.

  12. #12
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Mina HXT 1300 G2 har jag kört med hela hösten och laddat dem ett 50 tal gånger hittills. De är precis lika bra som de var när jag köpte dem inga tendenser till att börja svälla.


Liknande ämnen

  1. Hobbycity Quadcopter frame v1
    Av cyberpete i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 20:07
  2. Batterikonfiguratorn på Hobbycity
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 18:41
  3. Poäng hos Hobbycity ?
    Av jocke1963 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 19:16
  4. Air parcel från Hobbycity.
    Av pa1974 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 22:34
  5. Felaktiga vikter från Hobbycity ?
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 14:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •