Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur sätta fast en acke

  1. #1

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard Hur sätta fast en acke

    Vad är det fiffigaste och säkraste sättet att få fast en ackumulator utanpå en depron-modell för inomhusbruk ?
    Stig H.

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Enklast och smidigast är med kardborrband, finns på biltema. Finns både i Vitt och svart.

    /Martin

  3. #3

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard Kardborreband.....

    OK, en basic metod antar jag. Behövs en "livrem" runt acken eller räcker det med att limma en bit kardborre på modellen och en bit på acken ?

    Har funderat på om det kanske skulle funka med några små magneter som fästdon.......

    Stig H.

  4. #4

    Standard

    Limmad kardborre är både lätt och starkt. Det bör räcka gott med en bit på acken och en på modellen, alltså ingen livrem.

  5. #5

    Standard

    Hej!

    Det räcker oftast med det självhäftande lim som finns på kardborrbandet, fäst mot ena sidan av ackpaketet.

    En bit på acken, och om det är möjligt, en lite längre bit på modellen för att kunna väga av tyngdpunkten, detta om du använder flera ackar med olika vikt.

    Mvh
    Mats
    www.ripamfk.com

  6. #6

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard Kardborreband också för servon ?

    Tack för de raka tipsen för ackens fäste på depronet - det funkar ju riktigt bra med kardborre !

    Ska man satsa på samma metod för servona eller är lim eller dubbelhäftande tape att föredra här ?

    Väldigt kul med depron föresten efter allt balsadamm man fått i sig genom åren - och fort blir man flygfärdig efter en stunds skapande tillskärning...

    M v h
    Stig H.

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard Re: Kardborreband också för servon ?

    Citat Ursprungligen postat av Stig H.
    Tack för de raka tipsen för ackens fäste på depronet - det funkar ju riktigt bra med kardborre !

    Ska man satsa på samma metod för servona eller är lim eller dubbelhäftande tape att föredra här ?

    Väldigt kul med depron föresten efter allt balsadamm man fått i sig genom åren - och fort blir man flygfärdig efter en stunds skapande tillskärning...

    M v h
    Stig H.
    jag fäster mina servon med dubbelhäftande tejp eller i bland så tar jag smältlimspistolen i kanterna på servona det är lätt o få bort...fäster även depronet med smältlim det är som o svetsa typ se bara till att smältlimspistolen blir riktigt varm först..
    lev väl

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #8

    Standard

    Jag limmar servona på mina depron/friggo kärror (ibland även på större ) UHU och iblan epoxy, fästa acken med karborre och livrem har jag gjort på ackar upp till 3kg (borre från Biltema) funkar kalas.

  9. #9


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Joacim
    ...fästa acken med karborre och livrem har jag gjort på ackar upp till 3kg (borre från Biltema) funkar kalas.
    Hej,
    Nu var det ju en liten depron-flax-kärra så jag tror att livremmen är tämligen onödig..
    Jag har i vart fall aldrig tappat nån acke på inomhus-flaxet fast jag aldrig haft livrem på dom...PDT_Armataz_02_07
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Acke till tändningen
    Av Thomas i forum Bensinmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 05:55
  2. Var sätta ett stort lipo i en EasyStar
    Av nestergaard i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-14, 08:19
  3. Sanyo acke 6 V
    Av MagnusStrömqvist i forum Batterier och Laddare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 07:43
  4. Vad skulle ni sätta en Magnum 91:a 4t i?
    Av Zekee i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 13:32
  5. Testare mottagar-acke
    Av pgrts i forum Batterier och Laddare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 09:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •