Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Nya projekt

  1. #1
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard Nya projekt

    Som några av er kanske förstår efter att läst min tråd om pilotfigurer under Skala avdelningen så har det nu blivit en FW-190 från ESM 8)
    Har ju suktat efter denna kärra sen den lanserades någon gång i höstas/vintras, och inte blev det bättre av att drhanke & Bokis la upp massa läckra bilder på dessa maskiner.
    Kollade runt lite på vad priserna i landet låg på modellerna. Denna gången var det HAB som drog det kortaste strået med lägst pris, inte mycket men några hundra dit och några hundra dit...
    Beställde i torsdags och paketet damp ner i går måndag. Snabba leveranser, det gillar jag.
    Så helgen har gått åt att plöja igenom diverse trådar på olika forum ang denna modell, och jakten på dom rätta skala detaljerna var ett faktum. Verkar vara halvknepigt att få tag på vissa delar som exempelvis spinner och skala sporrställ. Hittade bägge dessa tillslut i USA, var annars. Spinnern löste sig snabbt, mailade och frågade om frakt till sverige, skala etc etc. Fick svar i dag från Sky Shark RC products och ordern var lagd. Leverans tiden däremot var allt mellan 1-12 veckor så vi får väll se när den landar. Däremot har inte Sierra Giant Scale ännu svarat på mitt mail ang sporrstället som jag skickade i lördags, kan tyckas lite dåligt. Dom kan ju iaf svara även om det är slut eller att dom inte skeppar till sverige. Enligt utsago skulle detta sporrställ endast tillverkas i 15 ex men det finns iaf med på deras hemsida fortfarande så...
    Ett nytt mail skickades till Sierra i dag.
    Piloten är på väg hem, ligger på ICA Maxi just nu där frugan springer benen av sig och lovat ta med paketet hem. Kul kul, två paket på två dagar
    Motoralternativet fick bli en OS FS200 Surpass III, samma där kollat på diverse forum och trådar, där allt i från Saito 180 till 5cylindriga stjärnor har använts, samt en del bensinare, men där fegade jag ur. Blev för många alternativ tillslut.
    Det kommer att dröja ett tag innan jag drar igån och bygger denna kärra. Har några andra projekt som ska bli klara först. Nr1 är ju min P-47a, sen har jag en H9 F6F hellcat som oxå snart är klar. Dom ska flyga i vår/försommar är det tänkt. När dom är klara kör jag i gång med FW-190an. Sen måste jag ju oxå fixa till min heli. Huga, hur ska man hinna? Tjänsteledigt kanske
    Nä skämt åtsido. Focke Wulfen köpte jag medans den finns med komposit vinge och innan priset stiger med ytterligare 2000kr. Då hadde det varit tottalt kört att köpa denna modell. Det hadde blivit aldeles för dyrt. Det räcker med det pris som är nu, gott och väl. Återkommer med bilder på innehållet i kartongen när jag röjt lite i mitt hobbyrum, grejerna kräver sin plats PDT_Armataz_02_28

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  2. #2

    Standard

    Wow, Tyska krigsfåglar, sehr schön!

  3. #3
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Exakt denna kärra hänger i taket på Minicars i Uppsala med Saito 3-stjärna i nosen..... 8)

    Egentligen är det jag som skall ha en sån....blev ju döpt till "Wulfman" en gång tiden p.g.a att jag hade en sådan maskin...


    ps. vi kan väl byta jämt mot min lilla..he he
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  4. #4

    tayghers avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    735
    Jobb
    Säljare, mekanik
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Grattis Ompa!! PDT_Armataz_02_44

    Såg denna maskin hos Full Kontroll i Örebro för någon vecka sedan och den ser oerhört fin ut. Fantastisk finish, gillar att dekalerna är på plats och att ytan är så där läckert matt. Blir säkert mycket trevlig med OS200:an i nosen. Jag skall förresten uppdatera min Spitfire med en Saito 180 (istället för 125:an) så jag kanske har en chans att jaga Dig på någon träff framöver! 8)
    Flyg lågt och fort!

    Mvh, Lars Westin

  5. #5

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Välkommen i Fw190-gänget!!

    Ser fram mot byggbilder när det nu blir.... Själv ska jag snygga till min Fw190 som bukades förr-förra sommaren. Nej inga större skador, tar max 2 timmar att fixa. Sen är det tänkt att det ska flygas MASSA med den i år!!! Sen blir det nog KMP Spitfire i luften!!


  6. #6
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wulfman
    Exakt denna kärra hänger i taket på Minicars i Uppsala med Saito 3-stjärna i nosen..... 8)

    Egentligen är det jag som skall ha en sån....blev ju döpt till "Wulfman" en gång tiden p.g.a att jag hade en sådan maskin...


    ps. vi kan väl byta jämt mot min lilla..he he
    Va?? Gör det??? ops:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Oj, vad förvånad Bokis blev... PDT_Armataz_02_07
    Hälsningar
    Roger

  8. #8
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Fortfarande inget svar från Sierra gigant scale ang sporrhjulet. Mailade i dag igen för tredje gången, på en tredje Mailadress ang försäljning. Den här kändes visserligen mer/mest rätt. Den slutade inte med @yahoo.com utan med @sierragigant.com så det vore väll f-n om ingen svarar mej snart.
    Såsmåningom blir det en byggtråd på Focke Wulfen, men somsagt, P-47an ska bli klar först. Dom andra projekten är snart klara, det är vädringen på Thunderbolten som kommer ta lite tid antar jag, samlar kraft för det och läser lite här och där ang vädring. Bla Christers magnifika beskrivning på hans Spitt.

    Taygher, serfram mot lite "jakt" vid tillfälle någon gång.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  9. #9

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ompa
    Fortfarande inget svar från Sierra gigant scale ang sporrhjulet. Mailade i dag igen för tredje gången, på en tredje Mailadress ang försäljning. Den här kändes visserligen mer/mest rätt. Den slutade inte med @yahoo.com utan med @sierragigant.com så det vore väll f-n om ingen svarar mej snart.
    Har inte hört annat än gott om Darrell på Sierra. Om du inte får svar nu kan jag kolla mailadressen med en som beställt från honom.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    158
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Väldigt läckert och kul!

  11. #11
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ChristerL
    Citat Ursprungligen postat av Ompa
    Fortfarande inget svar från Sierra gigant scale ang sporrhjulet. Mailade i dag igen för tredje gången, på en tredje Mailadress ang försäljning. Den här kändes visserligen mer/mest rätt. Den slutade inte med @yahoo.com utan med @sierragigant.com så det vore väll f-n om ingen svarar mej snart.
    Har inte hört annat än gott om Darrell på Sierra. Om du inte får svar nu kan jag kolla mailadressen med en som beställt från honom.
    Såg att Darell var Online på RC Univers. PMade honom för ca 1timme sedan, ännu inget svar
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  12. #12
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Fortfarande inget svar från Sierra Giantscale. Då antar jag att dom 15st sporrställ dom tillverkat är slutsålda. Nosade upp en annan tråd på www.rcmf.co.uk där en tysk kille bygger en likadan modell. Via en Tysk nät firma köpte han sitt sporrställ. Dock ej infällbart men ändå väldigt skala riktigt. Ett sådant är beställt nu Knivigt med Tyskan bara. Kan ju inte det språket så värst och sidan var endast på Tyska, så klart. Men det gick. Ordern bekräftad och betalningen klar.

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  13. #13

    Standard Fw190 sporrställ

    Hej!
    Du kan prova att söka på följande länk:
    http://www.shindinmachine.com/
    Mvh
    jesper

  14. #14
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard Re: Fw190 sporrställ

    Citat Ursprungligen postat av JeN
    Hej!
    Du kan prova att söka på följande länk:
    http://www.shindinmachine.com/
    Mvh
    jesper
    Har skickat ett Mail till Lenny på nämnda adress.
    Är det månne Lenny från ett känt Heavymetall band PDT_Armataz_02_10
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  15. #15
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Outgrundliga äro herrens vägar (Gammalt bibel citat)
    I går lördag damp det ner ett mail från Darrell på Sierra. Fans ett fåtal av dessa sporrställ kvar och jag var välkommen att beställa. Han önskade min adress samt vilket sätt jag föredrog att betala på. Ögonblickligen retunerade jag mailet med önskat info.
    Kontaktade sedan den Tyska webshop jag i Fredags kväll beställde ett fast sporrställ och ville annulera ordern jag gjorde en dag tidigare.
    Fick ett svar tillbaka på tyska, vilket jag inte förstår nått vidare värst. Men kontentan verkar vara att ordern redan vare packad och skeppad, så ville jag retunera måste jag vänta tills jag fått paketet för att sedan retunera det med önskat sätt för återbetalning:? Verkar krångligt.
    Kan ev använda detta sporrställ på någon annan modell eller om det blir en liten annons så småning om.
    Så är det när man har för brottom ops:
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  16. #16

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ompa
    Fortfarande inget svar från Sierra Giantscale. Då antar jag att dom 15st sporrställ dom tillverkat är slutsålda. Nosade upp en annan tråd på www.rcmf.co.uk där en tysk kille bygger en likadan modell. Via en Tysk nät firma köpte han sitt sporrställ. Dock ej infällbart men ändå väldigt skala riktigt. Ett sådant är beställt nu Knivigt med Tyskan bara. Kan ju inte det språket så värst och sidan var endast på Tyska, så klart. Men det gick. Ordern bekräftad och betalningen klar.

    Misstänkt likt nåt av Eurokits ställ som Söders RC-Hobby säljer.....:



    http://www.sodersrchobby.se/sodersrc...80&pid=EU15080
    Och på Söders behöver man inte kunna tyska. Hoppas det löser sig med returen eller försäljningen!

  17. #17
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    :headwal: Attans, eller vad ska man säga?
    Gjort är gjort, har ännu inte fått något mail tillbaka från Darrell men det tar väll sin tid antar jag. Tog ju en vecka innan han svarade på det först och nu ligger ju bollen hos honom om han vill sälja. Han har min adress och info om att jag vill betala med PayPal så... Jag väntar.
    Ang det andra stället. Många är skala byggare i klubben så om det behövs säljas kommer det nog inte bli jättesvårt skulle jag tro.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  18. #18

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Ompa behöver lite uppmuntran??!!

    Kika in på den här tysk KMP Fw190 "mit Keleo Ringschalldämpfer, APC 16 x 8 Propeller und Glühung der Firma Secuglow." Och så en Saito 170 in der Nose!:


    [ame]http://media.putfile.com/Test-Saito-170[/ame]

    Enjoy!!

  19. #19
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Jojo, en 3cylindrig grunka tyckte jag mej se. Ligger tyvärr utanför min budget, men visst lät det fint 8)
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  20. #20
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Så kom då det efterlängtade sporrstället från Sierra giantscale i onsdags. Nu börjar det att klia i fingrarna och få komma i gång med bygget.
    Men jag har lovat mej själv att vänta tills P-47an är klar.




    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


Liknande ämnen

  1. GEE BEE mod Y - nästa projekt
    Av Fyhren i forum Skalamodeller
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2016-07-16, 16:31
  2. Lite nya projekt
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 21:53
  3. Rivverns FPV projekt
    Av Rivvern i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 11:36
  4. Jet projekt XXS
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-14, 23:13
  5. Projekt B-17
    Av ivve i forum Skalamodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-21, 20:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •