Kom på att vi saknar en kategori som jag skulle vilja införa, nämnligen "RC prylar". Där nyheter, tester och produkter hade kunnat tas upp. Vad tycker ni?

Ok...Till ämnet. Nybörjare och håller just nu på att sätta ihop en vettig depålåda. Har inhandlat allt - startutrustning, bensintank, mcbatteri, frontpanel, låda (plast med toppmonterad verktygslåda och 20 fackslåda för småplock. Perfekt!! Med hjul och allt bara att rulla in i depån.
I det stora utrymmet längst ner, samsas batteri och bränsledunk (metanol), allt elektriskt, på ett och samma utrymme utan skiljeväggar. Jag har borrat dräneringshål i botten om tanken (2 l) springer läck.
Frågan är nu - Vågar jag lämna alla kopplingar i till batteriet över natten hemma (allt avstängt givetvis) då metanolen är där och med tiden säkerligen spill av både olja och nitro mm...Finns det risk för gnistbildning från 12V batteriet? så att brand kan uppstå?

Direkt spill vid dropp och sådant vid tankning är inga problem då batteriet är i ena hörnet och tanken och bensinpump i andra....

Hmmm...Några förslag? Och inte -Byt låda nu...har investerat för mycket i denna nu.