Reklam

Sidan 26 av 26 FörstaFörsta ... 16212223242526
Resultat 501 till 508 av 508

Ämne: Fredag igen och dags för ny rolig historia

* Gajd I RC-Kosmos * freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

Standard

En gammal gumma och gubbe sitter och stirrar på varandra i dagrummet på ålderdomshemmet.Plötsligt säger gubben: För tjugo kronor pippar jag dig i gungstolen där borta.Tanten tittar förvånat på honom men säger ingenting. Gubben fortsätter: … … … Fast…för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.Tanten säger fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp.Gubben tar pengarna och ler… Jasså…du vill ha en romantisk helkväll alltså?Skärp dig!! svarar tanten, jag skall ha fem omgångar i gungstolen!!!
    fredrik

* RC Adjunkt * Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

Standard

Berra sitter i baren och smuttar på en drink när en pingla slår sig ner på stolen ijämte.
    Dom börjar snacka om ditten och datten, och Berra börjar bli lite småtänd på damen.
    Efter modigt övervägande så erbjuder sig Berra att bjuda kvinnan på en whiskey.

"Nej tack" säger damen, "det är inte bra för mina ben":

"Vadå", undrar Berra, "viker dom sig, eller vad??"

"Nä, dom öppnar sig...".
    Den som aldrig provat får inte reda på om det fungerar...

* Gajd I RC-Universe * matboss avatar
    Reg.datum
    Jul 2008
    Klubb
    VMFK

Standard

En sebra kom in på en bondgård. Han fick se några hönor och frågade:
    - Vad gör ni här?
    - Vi värper ägg.
    Sebran gick vidare och mötte grisen.
    - Vad gör du då?
    - Levererar bacon och fläsk.
    Nästa djur var en ko.
    Sebran frågade:
    - Vad gör du?
    - Av mig får man mjölk, smör och ost.
    Sebran mötte hingsten.
    Han frågade:
    - Du då?
    - Kom hit ta av pyjamasen. Då ska jag visa dig!
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Jungman
    Reg.datum
    Sep 2010
    Klubb
    FK Spinn Söderköping

Standard

Marinsoldatenvar på permis och efter en lång resa så ville han släppa loss.
    Inne påpuben efter ett par öl så kom det fram en tjej än riktig läckerbit och frågade om han hadetänkt vidare på kvällen. Och det hade han.
    Han följdemed upp på hennes rum för där skulle det ”till”.
    Betalningenvar riklig så han krävde att han skulle få raka henne där nere. Hon sa blanktifrån med påföljd att han band fast tjejen och rakade henne ändå. Efterfullgjort värv gick marinsoldaten. Tjejen blev störtförbannad och anmälde honomtill polisen, för vem ville ha henne nu rakad som hon var.
    Polisen fick huvudbry för hur de skullehantera anmälningen. Dom överlät ärendet gå vidare till marinen.
    Domslutet:
    Marinsoldatenfick 10st dagsböter á 4,50.

Men hur löddomen?
    För borttagandeav ruskprick som utmärker allmän farled.

Reg.datum
    Jul 2008
    Klubb
    VMFK

Standard

Det var Stockholmaren som skulle köpa en stuga av en bonde i Småland.
    Stugan låg vackert vid en sjö med både brygga och båt. Denna stuga ville ju Stockholmaren verkligen ha, men det var bara ett litet problem, Stockholmaren var allergisk mot mygg. Han frågade flera gånger om det fanns mygg, faktiskt så ofta att bonden blev förbannad.
    Då erbjöd bonden ett vad, han skulle in till byn och handla, under denna tid skulle han binda Stockholmaren naken vid en flaggstång och var det så att Stockholmaren blev biten av ett enda mygg skulle han få stugan gratis.
    Sagt och gjort Stockholmaren bands vid flaggstången, bonden gick till byn, mycket nervös var han.
    När bonden kom tillbaka hängde Stockholmaren nästan livlös i flaggstången. Bonden gick fram och frågade om han blivit biten av mygg.
    - Nej, sa Stockholmaren, det är ingen fara, men har kalven där borta ingen mamma????
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Debattglad entusiast
    RCFF - Administratör
    AMs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Jobb
    Hobbyhandlare - Simulatorinstruktör
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Ett tänkvärt inlägg hämtat från Ivve:

Alla som är kring 50 år eller över, borde läsa detta, kanske även den nya generationen.

Jag skulle betala på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för miljön.

Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig inte tillräckligt för att bevara miljön till kommande generationer."
    Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på "vår tid"

Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min egen själ insåg vad vi hade..

Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade. Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte miljötänk.

Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundar meter. Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk.

Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft torkade våra kläder på vår tid.

Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.

På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum. Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland.

I köket blandade och vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar.

På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband, trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.

Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket då.

På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. Vi behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i rymden för att hitta närmsta pizzeria.

Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"?

Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen. http://www.rcflyg.se]

* RC Adjunkt * Thomass avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

Standard

Finnarna Pekka och Jyrki sitter vid poolkanten och hinkar Lapinkulta.

Plötsligt stoppar Jyrki ner sin snopp i poolen och sa:
    "Tet är sugosex grader i poolen".

Pekka gjorde likadant och sa:
    "Kyllää, och två meter djupt!"
    Den som aldrig provat får inte reda på om det fungerar...

Reg.datum
    Jul 2008
    Klubb
    VMFK

Standard

Anders kom hem till sina farföräldrar och fann sin farfar sittandes i gungstolen på verandan – helt naken från midjan och neråt.
    - Men farfar!? Vad gör du? utropade Anders chockat.
    Den gamle mannen tittade trött mot horisonten utan att ta notis om sitt barnbarn.
    - Farfar? Varför sitter du här på verandan utan några byxor på dig? frågade Anders igen.
    Den gamle mannen tittade nu sakta upp på honom och svarade:
    - Förra veckan satt jag här utan skjorta och då blev jag stel i nacken. Det här är din farmors påhitt…
    /Matte

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Ripa …. nu är det dags igen
    Av Ripa i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 21:50
  2. en rolig?? historia
    Av kenneth67 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 23:04
  3. Så var det Fredag igen..
    Av colsson i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 12