Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Antennskit lossna+Recension maiden flight

  1. #1

    Standard Antennskit lossna+Recension maiden flight

    Har fått en ny corona RP4s1som antennen lossnade på vet inte var den ska tillbaka

    Den e med nya programvaran

    Denna:http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=97

  2. #2

    Standard

    Hej!
    Här är en bild jag tog som jag hoppas hjälper dig. Om inte, returnera den till oss för utbyte.

    Mvh Micke / rcflight.se


  3. #3

    Standard

    Tja!

    You made my day!
    Löde på antennen och fick mycket bra räckvidd om man jämför med de 13meterna med utfälld antenn jag hade utan antenn.
    Första flygningen med riktigt rc plan resulterade min lödning av antenn av.
    2 dagar av intensivt byggande och nära testflygningen så pajar antennen.
    Tog lite tid att få iordning allt så det började bli mörkt. Allt var klar och det var mörkt men det skulle flygas.(desperat?). Tog 2 akkar med mig 2cells och 3cells togs med till fältet. Vid fotbolls planen(mitt fält) så finns det lampor men de ville inte sättas på när jag tryckte på knappen.Men,men det skulle flygas så det fick bli mörkerflygning.
    Räckviddstest och rodercheck och sen på med gas och min kompis kastade iväg. Drog iväg ganska långsamt i vinkel uppåt. Sidrodret funkade mycket bra medans skeven inte gjorde mycket.

    Blir fel.. DÅ dras gassen av och modellen åker ner som ett löv utan att bedömas som crash. Men en crash skulle det bli efter att ha testat höjdrodret på låg höjd..Dyk... SOm resulterade i ett pajar motorfäste.Inte propp

    En OFR (on field repair) gjordes snabbt med packtejp. OCh modellen var uppe i luften igen.
    Sidroder dominerade men skev kunde användas i hög fart.

    En lyckad första flygning.

    ------------------------------------------------------------------

    Det är många spekulationer om man kan flyga ett plan helt utan hjälp av klubb,erfaren flygare mm. Nu har det bevisats.(Tack vare rcflyg.se )

    Nån timme i FMS (kan landa alla plan), och sen bygger egen modell från skrattch. Köper delar från UH för500kr eller nått. Och sen radio från coaxial heli (Protech Avenger). Balsa pinne depron mm

    Ett ovanligt men kul och fungerande (billigt) sätt att börja rc kariären.
    -----------------------------------------------------------------------------------

    Min modell: En GWS SLow stick wannebee.Ingen ritning, egen design,
    Depron,golvfrigolit,blasapinne(10kr),packtejp, lite från alltlådan.Det e Billigt (NI skulle kalla det en skitmodelll när ni ser hur den ser ut. Det är ful.Men det flyger.)restprodukter med smältlim på ''Budgetflyg''








    Min OFR:


    Servo stöt stänger med grillpinnar smältlim,masonit, pianotråd och stripes.




    Den nylöda mottagaren.


    Fartreglage:Turnigy. Helt oprogramerat strait out of the box



    /Matte, en rcflygare från och med nu!

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flowtu
    Tja!
    Sidrodret funkade mycket bra medans skeven inte gjorde mycket.

    Sidroder dominerade men skev kunde användas i hög fart.
    Grattis

    Nästa kärra du konstruerar så kan du sätta skevrodren längre ut på vingspetsarna (eller längs hela vingen).

    När man har dem vid vingroten gör de de inte så bra verkan. Gjorde själv en liknande pinne (ful som ...) sommaren 2005. Mina "skevroder" gav inte heller så bra rollprestanda men planet flög helt ok

  5. #5

    Standard

    De va f*n den roligaste "recension av maiden flight" jag NÅGONSIN har läst. Tårarna rinner fortfande. Vilken otrolig entusiasm vill jag tillägga!

    Hoppas du får många roliga flygningar med ditt uppfinningsrika bygge!

    Om du får problem med att de snålar med elen på fotbollsplan så kan du ju alltid sätta dit lite lysdioder.

    /Håkan


  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    shit pomfritt det var det fulaste bygge jag sett på länge ! MEN det är just det som gör detta med flygandet så förbaskat kul ! veva ihop nått av vad som finns i källaren av överblivet eller kasserat material å sen få detta att flyga och dessutom flyga helt ok ! SKIT KUL !! så nu har du blivit biten bara att köra på flyg flyg flyg ! man tröttnar aldrig och lär sig hela tiden !
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7

    Standard

    Man tackar man tackar!

    E de ditt flygande trafikljus?
    /Matte

  8. #8

    Standard

    Haha skit kul.. :-)

    kul att alla inte är tråkiga ARFister.. :-)
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  9. #9

    Standard

    Jag känner igen mig från det du skriver från när jag började med denna underbara hobby, "keep up the good work" tveka inte att maila eller skriva i forumet om du behöver hjälp!

    (Kommer ihåg min skev/el konverterad Pluephenix, utan fartreglage

  10. #10

    Standard

    Nu har det flugits mera åkt till landstället (inte landningstället) som ligger i dalarna. och där var det snö oj då måste jag ha skidor . en petflaska med läsk konsumerades snabbt och byget var i full gång. smältlim grillpinnar och frigolit. det blev några fina skidor som testades utanför huset bra glid och styrning med skevroder. går nu 50 meter till vår åker (eget flygfält hehe) och startar från marken, bra glid uppe i några svängar och sen rakt ner i backen. ner i snön och hela skiten blev totalt snöig hela skidstället bröt av men det strunta jag i slet bort resterna och kastade pinnen flög klart batteriet. lagade skidorna på kvällen och lyfte nästa dag (filmat) men en "landning" och skidorna var bara att slit av. flög upp den i ett räjelt träd typ 5-6 meter upp och pajat höjdroder. Nästa dag var det skare och propp rök första crashen/landningen.
    kul cohh bra och flyga i snö+ så håller motorn otroligt när den blir helt snöig och man får blåsa av snön med motorn.

    ska flyga imorn utan skevroder som togsbort idag. det behövdes ju inte.
    och på 2 cells ska testas.

    /Matte

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    158
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Underbart! Såhär höll jag också på i början Fast med bilmotor och en pinion som man dunkat fast i proppen och sendan skruvet på den på motorn. Sen utan fartreglage på motorn, upp och flyga tills det var slut på ström. Men kul var det

Liknande ämnen

  1. NEMERE Maiden Flight 120829
    Av GliderKing i forum Segel och Hang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 11:43
  2. Tomahawk Viper Black EDF (Flygning/recension + film)
    Av Extra_Mannen i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 23:00
  3. Extra 330L Maiden flight!
    Av ewalds i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 21:36
  4. 3C maiden
    Av TommyzT i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 15:05
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 18:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •