Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Erfarenheter av GreatPlanes P-6E HAWK dubbeldäckare??

  1. #1

    Reg.datum
    Apr 2007
    Inlägg
    47
    Klubb
    Eslöv & Helsingborg

    Standard Erfarenheter av GreatPlanes P-6E HAWK dubbeldäckare??

    Hej1

    Någon som har erfarenhet av GreatPlanes P-6E HAWK dubbeldäckare?
    Vad är bra/dåligt, vilken motor har ni använt och hur flyger modellen?

    Klicka här för info:
    http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1219.html

  2. #2

    Standard

    Två filmer från 2006 och 2007.

    Roto 25, Futaba 3003, futaba 3010 på höjden, futaba rx. Bokis som flyger den kanske kan skriva nån rad om hur den är att flyga...

    GP P6E film 1 (liten 6.5mb)
    GP P6E film 1 (stor 31mb)

    GP P6E film 2 (liten 9mb)
    GP P6E film 3 (stor 39mb)
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Hej! Jag tycker den är väldigt snäll o gemytlig i sitt uppförande,finns inga hyss alls och som Dr Hanke skrev så använde jag budgetservon till den och det har funkat fint..
    Motor duger det med en 180 fyrtaktare eller en bensinare runt 25 cc,den blir ganska bra motoriserad med en slik..
    Det är gott om utrymme i motorkåpan så allt ryms innanför..
    Trevlig kärra!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #4

    Standard

    Den flyger snällt, MEN, min övre vinge flög av efter 5:e flygningen. Totalhaveri som följd. Jag har på RC-Groups sett att det är fler som drabbats av detta. Det är skruvarna som ska hålla baldakinen mot kroppen som är på tok för korta. De anger att man ska ha de skruvar som är 12-13mm långa. Efter att de skruvats genom vingstöttor med brickor och genom 3mm balsa går skruven in ca 2,5 mm i hårdträt. Det är allt som håller vingen. Bedrövligt!!!! Fö. använde jag en ASP 180. Funkar perfekt i den modellen. Den är tyngre än 120 motorn så man slipper lägga bly i nosen.

Liknande ämnen

  1. Skränkning på dubbeldäckare
    Av senmathal i forum Allmänt om flyg
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-07, 12:33
  2. Tyngdpunkt dubbeldäckare
    Av Örjan i forum Allmänt om flyg
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-02-19, 22:55
  3. Ni med dubbeldäckare och 4 skevservon...
    Av Ålänning i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 18:34
  4. Erfarenheter Dl50, erfarenheter peakmodels
    Av Magoozi i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 16:47
  5. Greatplanes Lancair
    Av DrHanke i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 22:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •