Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Sändaracc!

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard Sändaracc!

    Hej!

    Har köpt en sån här sändaracc

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5280

    till min JR-radio.

    Lödde dit kontakten från min gamla NiMh-acc på den nya lipo-accen så den passar till radion. Så långt allt väl. Nu till min fråga; kan man ladda lipo-accen genom laddutaget på sidan på radion eller måste man ta ur den ur radion och ladda den "som vanligt"?? Det kan ju vara så mycket konstigt inom det gyllene elträsket så jag tänkte det är bäst att fråga någon som vet först PDT_Armataz_02_44

    Roger.

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det beror på vilken JR radio du har.
    På min x-3810 gick det inte, dvs inte förrän jag hade "tjuvkopplat" mig förbi dioden som stoppar det.
    På min PCM 9XII är det inga problem, men jag har för mig att det inte går på PCM 9X.

    Men, har du kunnat ladda din tidigare NiMh acke med en en computerladdare via ladduttaget? I så fall är det inga problem.

    Om du inte har gjort det så tänk på att polariteten på JR's ladduttag är annorlunda jämfört med de flesta grejor med samma plugg, det ska vara minus i mitten.

    Men om du har en lämplig LiPo-laddare så är det bara att testa, det enda som händer om det inte fungerar är att laddaren kommer att protestera, och säga att det inte är någon acke inkopplad.

    Prova INTE med orginalladdaren till radion, den kan inte hantera LiPo-ackar och risken för brand är stor.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Tjoho - det gick ju jättebra!!!

    Jag har en X-2720-radio och en swallow advance-laddare... funkar fint ihop :up:

    Tack för det snabba svaret MR J.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •