Reklam

 
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 72

Ämne: Erfarenhet, above all.

  1. #1

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard Erfarenhet, above all.

    Hej!

    Någon som vet nått om above all´s elgrejer?
    Hur är deras motorer, reglage och ackar.
    Prestanda och kvalitet.

    Åker upp till örebro imorgon (måndag) så jag inte gör bort mig om jag köper något.

    Hur är deras velox .25-storlek? Är lite sugen på denna med 45A-motor och fartreglage.



    Är den något att ha?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  2. #2

    Standard

    Ang deras motor och fartreglage kan jag inte yttra mig men därimot om deras Above All plan.

    Köpte ett: http://www.fullkontroll.se/above-kat...cm-p-3919.html

    i julas. Finfin kvalitet enl. mina mått. Har flygit ett 5 tal ggr och är nöjd. Skulle dock satsat på 4 cells drift i stället för 3. Passar kärran bättre.

    /Håkan

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Tack för svaret. Sitter nu här i örebro och väntar på att de skall öppna.

    Spännande, har aldrig varit i nån större hobbybutik förut.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  4. #4

    Standard

    Hur gick det? Nått kap?

    /Håkan

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Nja, några glödstift. Kollade lite på veloxen, såg mycket fin ut.
    Dock så blir det beställning från internett i så fall.

    När jag stod och kollade lite på veloxen så fick jag plötsligt syn på denna:

    http://www.fullkontroll.se/above-ext...or-p-3925.html

    Och bäst av allt, det gick att ha samma ack som till veloxen. Bara lite för stort.

    Snacka om att man blev sugen. Lekte lite med tanken på att beställa båda komplett, men sen blev man lite realistisk. Skulle gått på nästan 10.000. :?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  6. #6

    Standard

    Otroligt snygg!

    Till den så ser ju en 3 cells 2200mAh (lipo) setup ut att passa som hand i handske.

    Du har inte kollat på andra mer ekonomiska motor/ESC och batteri alternativ?

    Om man inte vill beställa från utlandet så har ju http://www.rcflight.se/ ganska humana priser.

    /Håkan

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Nja, blir nog inte så mycket billigare med motor ESC. 630 spänn på veloxen och ungefär lika mycket på extran.

    Det som skulle kunna bli billigare är väll ackarna.

    Men det räcknar jag att komma ikapp på en mängdrabatt.
    Priset på servona var ju ganska humana. typ 170 kronor styck.

    Vad är det mer som går att banta med då? Finns det så mycket billigare i asien?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  8. #8

    Standard

    Bara som exempel så finns det ju i Extran's fall 30A fartreglage från ~$9 X = ~60 :- x1.25 för moms = 75 bagare..

    Har dock inte provat detta billigaste exemplet själv men misstänker att det gör som mina andra asien reglage, dvs plug och play utan att ratta allt för mycket på inställningarna så rullar det på.

    /Håkan

  9. #9
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    Du hade skrev en länkar som inte Visa en bilder jag hoppas att här är rätt som Du ämne här bilder ?



    MVh Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  10. #10

    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    1
    Jobb
    IT-kille
    Klubb
    SMFF

    Standard

    Jag har faktiskt en hel del erfarenhet av just Above All´s reglage och motorer. Jag har varit helnöjd med det jag testat. Motorerna tycker jag klarar mycket mer kräm än vad dom är specade för. Vad gäller regalgen kan jag bara säga samma sak. Mycket bra prylar!!! Jag flyger idag en T-28 från black horse med ett 40A Above All reglage, en pitts (http://www.mft.nu/es/product/product...4024&visible=1) helt kitad med Above all.
    Jag började använda deras prylar redan när de hette Apache och dom har levererat hela vägen!!! 8) 8) 8)


  11. #11

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Jo det låter ju bra Men vad tror ni i t.ex veloxen, 3s 2200 mah, är inte det rätt lite för en modell med 45A motor. Skulle inte 2700 4s funka bättre?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Vill du ha kraft men inte minst livslängd på din LiPo-ack tå tycker jag absolut att du skall ha högre kapacitet och spänning på acken är 3S2200. Med tanke på att många ackar verkar vara överspecade avseende max effektuttag så är det bättre att ligga i underkant.
    Bara mina tankar hälsar
    Roger

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Så det blir ett bättre val att köpa den lilla patty wagstaff på 970mm? Då passar nog acken perfekt.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  14. #14

    Standard

    Om du skall köra 3 cell så wagstaff. Kör 3 cell med min Katana 120cm som är i samma storleksklass som veloxen och där passar defenitivit 4 cell bättre.

    /Håkan

  15. #15

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Åh vad svårt det här skall bli då. Kanske köper 2 ackar på 2200 mah och köper några större senare.

    Flightpower 2500 mah 4s, kan det vara nått, blir det nån flygtid på det?

    Någon som kan ge lite siffror på ett ungefär hur lång flygtid det blir om man flyger sportflyg och sedan 3d med det acket?

    Annars vad kan vara lämpligt?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  16. #16

    Standard

    Det blir nog svårt att uppskatta din flygtid. Men du kan få jämföra med min och med 120CM Katanan. Med en 2200 3 cell i den och mer åt "flytflygningshållet" dvs inga propphäng men en del fullgas stigningar så räknar jag med 6 minuter. Fullt spett är 40A.

    Med det mindre planet och 3 celler 2500mAh borde du komma upp i minst 10 minuer med samma flyging tycker jag.

    Men allt beror ju på hur mycket motorn drar och hur du flyger.

    /Håkan

  17. #17

    Standard

    Btw.

    För att göra dina val lite svårare :-)

    Auktionen går ut på söndag. (Nej det är inte mitt plan)

    http://www.tradera.com/Katana_flygkl...ktion-59078846

    /Håkan

  18. #18

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Den såg ju bra ut, katanan har jag också tittat på en del. Och man får pengar över för annat kul också Man får tacka för tipset.

    Får se om jag kanske inte lägger ett bud.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  19. #19

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Första gången jag följde en auktion på tradera, från 1500-1925 på några minuter, blev ju lite chockad :O Blev inget köp
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  20. #20

    Standard

    Jo. De var väldigt billigt.... ett tag :-) Antar att det är back to basic igen då?
    Wagstaff?

    /Håkan

Liknande ämnen

  1. Erfarenhet av killswitch
    Av Thomas i forum Bensinmodeller
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 20:20
  2. Erfarenhet av Contour HD 1080
    Av freddan_6 i forum FPV Kameror
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-12, 17:20
  3. Erfarenhet av ÖMHs YAK 54
    Av rotaxpower i forum Metanolmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 22:56
  4. Har ni erfarenhet av röjsågsmotorer?
    Av tonic i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:59
  5. Erfarenhet av X-Plane?
    Av heureka i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •