Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Multimotor BL

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Multimotor BL

    Hej!

    Tittar runt på forumet och vill bygga hur mycket som helst, Men plånboken tillåter inte setup till alla saker. DÅ vill jag ha en multi´setup.yheee

    Servo, mottagare och sån tär enkelt men ´motor och fartreglage propp är :?:

    3 saker ska motor, propp fratreglagecombon sitta på:

    Frigolit cessna 1 meter vingspann typ. hemmabygge halvklar.

    Airboat, fläktbåt i depron. VIlken motor som helst norde funkka genom att det inte ska flyga. typ

    En "halv3dmodell" ???jo det är ett flygplan som är gjord i depron 3d ritning men den behöver inte vara grym på 3d genom att jag inte kan flyg så avancerat hehe men den ska kunna hovra.

    Batteri: 2cell 20c 800mah 3cell 20c 1000mah och 800mah

    Sen är det ju prioriteringen som ska till också men airboaten är mycket flexibel och till de andra planen behövs ju bara stor propp och hovringsprestanda. typ 20-60gram motor.

    Hobbycity.com är där det ska köpas. bara in stock saker.

    propp motor fartreglage förslag tack!

    /Matte

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Nänä,
    Koncentrera dig nu på att bygga din 3D Japaleno som du lovade ha klar till Bosön... PDT_Armataz_02_44
    Att Wesse kommer kan du vara säker på...och han är säkert väldigt intresserad av att se en flygande Japaleno..
    Hälsningar
    Roger

  3. #3

    Standard

    nu kom du på mig hehe ville skriva lite anonymt halv3d=japaleno men jag behöver fortfarande en motor och fartreglage. eller så blir min 3dx inte med tagen utan min hextronik 24 12 fartreglage får sitta på en japaleno istället men tippsa om en motor ändå

    /Matte kom ihåg att jag inte lovat hehe

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 922
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Tyvärr finns inte "one size fits all".
    Men om du t ex kör Hextronik 24 g i 1300-KV-utförandet så fungerar den med 2S inomhus om du bygger lätt - säg max ca: 170 g flygklar - helst mindre. Jag har kört denna setup med 2S460-ackar i en Mustang Sally inomhus utan problem. Kör inte större ack än ca 460 inomhus - det blir alltför tungt.
    Jag kör även en sån rova utomhus i min GWS Cub - 1 m spännvidd och ca: 270 g totalvikt. Inga racer-prestanda men lagom för en Cub. Flyger ca: 16 minuter på ca: 450 mAh - acken är en 2S800 så max flygtid är avsevärt längre.
    Men - vill du ha lite mera drag så kör 3S utomhus istället - då ökar du effekten avsevärt.
    I en Airboat är jag allmänt tveksam till borstlöst. Många fartreglage har pajat p g a att det kommit vattenstänk på dom så var beredd...
    Hälsningar
    Roger

  5. #5

    Standard

    har redan en hextronik 24 och kände att jag ville ha lite mer kraft. lite större motor men som ändå skulle teoretisk fungera för 3d inomhus.

    /Matte

  6. #6

  7. #7

    Standard

    Tjena

    Jag köpte denna combo på hobbycity och flyger extra 330 från 3dbatix. Jag är ganska ny med flyg men nog skulle det gå att hovra. Och min modell är nog inte så lätt som man kan göra den.

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=4853

    Jag kör med 3s 1000 o 1200. Jag tycker det funkar alldeles ypperligt.

  8. #8

    Standard

    TjA!

    HUr stor är den modellen? Balsa eller depron?

    och hur mycket väger motorn, det står 50g på hemsidan.

    HUr mycket väger planet?

    Lyftkraft?

    Men den är out of stock så jag kan inte beställa den.

    /Matte

  9. #9

    Standard

    Hallo

    Det är depron gjord från ritning på 3dbatix. Snabbmätning ger 88cm i vingbredd. Jag har inte vägt motorn men 50 g kanske kan stämma. På ritningen anges 12-13 oz vilket torde vara ca 350g för planet. Med mina ringa byggkunskaper o diverse förstärkningar kan det nog hamna på närmare 400g (med reservation!!). Jag kan få den att hovra och den flyger riktigt bra oftast på halvgas eller mindre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •