Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

mne: Jetpremir - iaf p marken-#-Nu ven i luften-#-

  1. #1
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard Jetpremir - iaf p marken-#-Nu ven i luften-#-

    Hej

    ntligen dags fr jetpremir, vdret brjade bra, men vergick snabbt i ganska blta frhllanden. Startade iaf motorn fr frsta gngen och taxade runt lite innan himlen ppnade sig igen. Hoppas p luftdop inom kort........:-)





    Mvh Johan B

  2. #2
    mulders avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp krver inget hederligt arbete lngre.
    Klubb
    Olofstrms & hus Mfk JET-SKNE

    Standard

    Hoppas det gr lycka till.
    /Mikael
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKNE

  3. #3
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Nu blev det ntligen lite bra vder s man fick chansen och f upp modellen i luften, skickar med ett par bilder av dagens flygning i Emmaboda. Fick ven med ett par bilder p kompisen (Niclas) som provade sin F 15







    [/img]

  4. #4
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlgg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hrliga bilder p planen , men var de ingen som hade filmkamera med sig ?. Kul att se lite torra bilder frn Emmaboda . r klubben aktiv dr ? Vore ju kul att ka och se nr ni flyger ngon gng framver.

    /Martin

  5. #5
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Jo, klubben r aktiv, men man har inte obegrsad tillgng till fltet, lsta bommar osv, s man kan inte riktigt ka dit hur som helst, om jag fattat det hela rtt.

    Nej tyvrr, ingen hade filmkamera med sig, skall leta upp min och ta med den nsta gng, om jag kommer ihg...

    /Johan

  6. #6

    Standard

    kul och grattis till flygturen!!

    r det en MB339?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Grattis
    Kul med nya krror i luften. Var sjlv ute & flg idag med mitt gamla vanliga :? :badgrin:
    Hoppas vi syns p ngot flt.
    Patrick
    Proud member of Jet-Skne
    Varfr anvnda orginal nr det finns kopior

    Flyger
    Falcon 120 Jet-Spec 7,5kg
    Md 82 2st turbiner 7kg

    P byggbordet
    Kangaroo
    Dc10 jet
    AMD Hawk jet

    Radio
    Graupner Mc24 med Assan 2,4GH - Corona 2,4GH

  8. #8
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Hej

    Jo det stmmer bra att det r en MB339, modellen r frn Graupner och jag kpte den ganska smlld, men det gick att laga....

    Har ju inte s lngt ner till er Patrik, s jag hoppas kunna komma ner och flyga ngon gng framver, just nu r det ngra upptagna helger, men sommaren r ju lng...!!

    /Johan

  9. #9

  10. #10

    Standard

    Hej Johan. Den er rigtig flot bemalet din 339!

    Hvilken turbine har du i og hvor meget vejer dit fly?

    Str selv og skal montere turbine i min egen 339(ogs graupner)
    tnker at bruge jetcat P80 eller P120.

    Hvor har DU placeret tyngdepunktet?

    Mvh Jesper Gebuhr

  11. #11
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Hej Jesper

    Tyvrr kan jag inte ta t mig ran fr mlningen, kpte modellen ganska ordentligt smlld, s nr jag lagat den fortsatte jag bara att mla om enligt gamla "schemat", men den syns otroligt bra i luften.

    Jag har en Jetcat P80 i den och jag tycker det rcker ganska bra, det r min frsta jetmodell, s jag har inget att jmfra med, men som sagt det rcker till mig.

    Nr jag nd hll p att reparera, s skar jag ut klaffar i vingen eftersom Graupner inte gjort det frn brjan. Nu har jag bde klaffar och luftbroms undertill i vingens mitt, men jag tycker det r lite svrt att f ned farten i landningarna nd. Kan bero p att jag fortfarande r lite ovan jetflygare, men efter 9 flygningar, s r den fortfarande hel i alla fall

    Tyngdpunkten ligger ca 3cm framfr huvudstllet, enligt tidigare garen stmmer inte tyngdpunkten i Graupners manual, men 3 cm framfr stllet funkar utmrkt.

    Innan du frgade, s hade jag faktiskt inte vgt den, men nu var jag ute och gjorde det, vgen visar 12.3 Kg med nstan full tank. Graupner anger 8.5 som flygvikt.....!!!! Fr att f tyngdpunkten rtt har jag ganska mycket "vikt" i nosen. 1st 7.2V 3600mAh NiMh,1st 7,2V 1700mAh NiMh, 1st 7,2V 1250 NiMh motoracc, Weatronic mottagare och vrig elektronik monterat s lngt fram som mjligt. Tyckte det var bttre att ha accvikt n bly

    Lycka till med din modell

    Mvh

    Johan Bengtson

  12. #12
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlgg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    jag tror att graupner har skrivit lite fel jag menar du kan vllinte ha lagt p 4 extra kilon genom att ha lite strre batterier eller???
    glm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  13. #13
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Graupners "rekomendation" r iofs tom utan brnsle, kan inte i huvet vad Jet A1 vger, men jag hade nstan 2 liter i tankarna nr jag vgde....

    Har fr mig att mina tunga batterier, vgde ca 350 gram mer n om jag valt Lipo, men d hade det behvts bly fr att uppn tyngdpunkten. Reparationen vger en del och ngra extra servon ca 100gram.

    I vilket fall som helst, s flyger den utan problem, inga konstigheter alls.

    Mvh
    Johan Bengtson

  14. #14

    Standard

    Johan. her er en trd om min mb339. P den danske rc-union.

    Jeg har ogs lavet flaps og er meget spndt p om de virker

    Link : http://www.rc-unionen.dk/nytforum/to...TOPIC_ID=24373

    Hilsen jesper

  15. #15
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Hej

    Har lst igenom hela trden p rc-unionen och jag r lite avundsjuk p ditt frgschema, r min hel efter denna ssong, s mlar jag nog om den Detta r ju min frsta Jet, s jag ville bara komma i luften s fort som mjligt, skalalikheten fick st tillbaka.

    Din klaffar r lngre n mina, s jag r vertygad att du kommer att mrka nr du fller ut dem. Jag mrker ganska stor skillnad nr jag fller ut mina och dina r nog dubbelt s lnga.

    Mlet r att ka till Holstebro, s vi kanske ses dr?

    Mvh Johan B

  16. #16

    Standard

    Desvrre kommer jeg ikke til Holstebro i r heller.

    Er i fuld gang med at montere min 339 med understel og servoer og turbinen kommer i aften.

    Har du mulighed at vise et foto af den midterste airbrake du har gjort?

    Hilsen Jesper

  17. #17
    jobexs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    147
    Jobb
    Konstruktr
    Klubb
    Vxj RC Klubb

    Standard

    Hej Jesper

    Skall fixa lite bilder t dig i helgen, har varit lite upptagen med jobb denna veckan, men det kommer.

    /Johan B

Liknande mnen

  1. FPV trning nrmare marken!
    Av bjornez i forum FPV och Flygfoto - Bda dina egna och andras
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2009-08-10, 20:11
  2. Jetpremir!!
    Av Leif S i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 18
    Senaste inlgg: 2009-05-26, 20:04
  3. Marken vann till slut...
    Av Elflygarn i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlgg: 2008-08-19, 20:04
  4. Frdelen med att st p marken nr man flyger...
    Av Mr J i forum "Publika lnkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2007-02-14, 02:15
  5. Varfr st p marken nr man flyger?
    Av Mr J i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2006-06-02, 09:14

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •