Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

mne: Det blste en helk del i Hamburg i frrgr

  1. #1

    Standard Det blste en helk del i Hamburg i frrgr

    [ame]http://www.liveleak.com/view?i=ddb_1204404185[/ame]

    Fattar inte varfr man inte kan landa nn annanstans fr att undvika den sidvinden. Gick ju "bra" denna gng som tur var.

    /Hkan

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    He***e!!! nrmare n s kommer man nog inte undrar om inte piloten dr fick byta brallor !!!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3

    Standard

    Det var nog inte bara pilloten som fick byta brallorna. Tur att man inte var med p den resan..

    /Hkan

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlgg
    2 724
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard Re: Det blste en helk del i Hamburg i frrgr

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    http://www.liveleak.com/view?i=ddb_1204404185

    Fattar inte varfr man inte kan landa nn annanstans fr att undvika den sidvinden. Gick ju "bra" denna gng som tur var.

    /Hkan
    Enl texten i denna lnk VILL de ha denna sidvind, fr att testa grejerna....undrar hur stllen mr efter en slik landning ?
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=yfPaucaqlTg"]YouTube - Boeing Crosswind Landing Testing?[/ame]
    Vir prudens non contra ventum mingit

  5. #5

    Standard

    haha...

    ja min sikt e vl att det ett fett fel av piloten.. detta mste ju vara ngra 100ggr vrre n denna verflygning som Militrplanet gjorde..


    det var ruskit nra detta..
    Mvh.

    ke "HarmOn" Olofsson.

  6. #6

    Standard Re: Det blste en helk del i Hamburg i frrgr

    Citat Ursprungligen postat av jocke1963
    Citat Ursprungligen postat av hakank
    http://www.liveleak.com/view?i=ddb_1204404185

    Fattar inte varfr man inte kan landa nn annanstans fr att undvika den sidvinden. Gick ju "bra" denna gng som tur var.

    /Hkan
    Enl texten i denna lnk VILL de ha denna sidvind, fr att testa grejerna....undrar hur stllen mr efter en slik landning ?
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=yfPaucaqlTg"]YouTube - Boeing Crosswind Landing Testing?[/ame]
    Well, nr man testar kan det ju vara bra men inte nr man har en fullsatt krra med livrdda passagerare. Och det var nra det blev en total katastrof..

    /Hkan

  7. #7
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    har tittat p filmen ett antal ggr nu och jmfr man med dom sk test filmerna dr man testlandar i kraftig sid vind s kan man se en markant skillnad .. i test filmerna s framgr tydligt att huvudstllen r i backen innan man rtar upp planet och i filmen frn hamburg verkar det som piloten rtar upp planet innan han ftt ner huvud stllen p backen dvs att det finns ju inget som ger stabilitet vinden kan fritt "vlta" planet ....

    bilder p planet finns p smf forum och dr ser man att vnster vinge varit nere i backen ftt sig en smll s lindrigt sagt hadde denne pilot en sjuhelvetes tur !!
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  8. #8
    Krilles avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    1 078
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen p F7
    Klubb
    Slttlanda MFK

    Standard

    Strsta skillnaden r troligen nr boeing gr sina tester r det stadig vind. det r det inte p den i hamburg man ser ganska tydligt att planet driver ivg ganska bra alldeles innan sttning.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Condor magic, SIG 1/6 Piper J3 Cub
    Helikopter: T-rex 550L Dominator, T-rex 700 DFC,
    Sndare: Futaba 14SG,

    modellhobby.com

  9. #9
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlgg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    det r sant men han hade iaf aldrig hjulen i backen .. vilket skert pverkade ,, men skulle han haft det s kanske det nd skulle gtt t skogen ....
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Mnga som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  10. #10
    gimbos avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlgg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linkping)

    Standard

    Vindbyar r jkligt... men i snt vder skulle man inte ens frska.

    Jag fick ett kast i sidan p Bromma bana 30 en gng som resulterade i att jag helt enkelt krde/sladdade av banan. Som tur r har de en nerlagd korsande bana. S jag fick stopp p krran dr p asfalten.
    En lite otck upplevelse var det, som slutade vl.

Behrigheter fr att posta

  • Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •