Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: CMP ZERO 140

  1. #1

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard CMP ZERO 140

    Fick den av frun i julas. Nu är den klar med en Laser 150 i nosen.
    Den fick en lättare vädring samt målade beteckningar.

    Så blev det...

    Motorinstallationen.

    Ovansidan.....
    Om det blir bra väder ska den provas till helgen, eller innan

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 638
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Najs! Hoppas den flyger lika bra som den ser ut! Du vet väl att film är ett krav numera?
    Min Zero trivdes med MYCKET klaff(över 50 grader)..Annars blev det fart på sluttampen...
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Standard

    Klockren vädring, ser mycket realistisk ut PDT_Armataz_02_43
    Powered by Joy and a LiPo pack

  4. #4

    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    159
    Jobb
    Konstruktör
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Håller med föregående talare, jag börjar själv bli lite Warbird biten.

  5. #5
    Ompas avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    2 957
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Stiligt
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  6. #6

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Provflög Zeron i helgen, den lyfte oerhört snabbt på 1/2 gaspådrag, typ.
    Den flyger MYCKET bra för att vara en Warbird. Väldigt känslig på skeven (20 grader upp 15 ner) men annars väldigt snäll. Den flyger på i stort sett ingen gas alls, den väger ju ändå c:a 6 kg flygklar.
    Sen kan man ju diskutera kvaliteten på ställinfästningarna på dessa kina ARF:er.
    I landningen for bägge ställfästena ur vingen! De var tillverkade av BALSA!!!!!!!!!, fastsatta i ply-spryglar.
    Vad i #%&## tänker de små gula &#%&&# med?
    Nu är dessa snart ersatta med riktiga infästningar plus att jag tillverkat klaffar till den, då jag upplevde att det var väldigt svårt att få ned landningshastigheten annars.
    Hoppas kunna flyga den igen i helgen som kommer. Tills dess en film på premiären:

    [ame="http://www.viddler.com/JonnyE/videos/8/"]Viddler.com - Zero premiär - Uploaded by JonnyE@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/fd1a1a31/@@AMEPARAM@@fd1a1a31/[/ame]

  7. #7
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    vad är det för mått på den ??
    Jag har nämligen en spitfire där det står att det ska vara en laser 150.
    vet inte riktigt vad min spit ska landa på viktmässigt men jag tror 7-8kg.
    spännvidd:83"(2,1m). hade planerat att ha en YS 170DZ men en laser kanske blir bra.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  8. #8

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Den är 180 cm i spv, om det är en BT Spit du har så skulle jag definitivt satsa på Laser´n, trevligare motorer finns knappt .

  9. #9
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    jupp nå alltid är det Brian taylors spitfire jag har.
    har till och med en byggtråd på den http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=2049

    humm 1-2kg tyngre och 30cm mer i spännvidd, för mig låter det som spiten kommer att bli lite undermotoriserad med lasern. mm vet inte riktigt hur jag ska göra.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  10. #10

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Jag har en Spit som väger c:a 6,5 kg med Laser 150 i och den är väldigt övermotoriserad, mesta flygningen görs på under halv gas och vertikalprestanden är väldigt oskalenlig . Laser 150:an är dessutom den enda fyrtaktaren som får plats i kåpan på BT´s Spitfire, samt att den inte är lika känslig för lite halvtaskig kylning som de andra fabrikaten, tack vare Laser-motorernas nickasilcylinder som kyls lättare än lösa foder gör.

  11. #11
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    ok ja iaf så är det inte riktigt aktuellt med vilken motor jag ska ha än men det lär det väll bli ganska snart.

    vet du något bra ställe där man kan köpa laser motorer?
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  12. #12

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Direkt från fabriken i England, det gör jag.

  13. #13

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Har flugit Zeron igen efter modifikationerna, SKILLNAD!!!!
    Klaffarna är supereffektiva (fick ge full dyktrim med 70 graders fällning), det var som att flyga in i en vägg .
    De nya ställinfästningarna funkar riktigt bra samt att jag ändrade framåtlutningen lte grann på benen. Nu nosar den inte över på gräset så lätt.
    Lutningen gjorde nog att fjädringen i Eurokit-benen funkar lite mer effektivt då de kan ta upp belastningen uppåt och inte bakåt som innan. Jag minskade utslagen med c:a 40% och nu känns den mycket mer harmonisk. Den enda ändringen jag har kvar är att sätta dit en 18x6 propeller istället för den 16x8 jag har testat den med. Draget med Laser 150 räcker till ändå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •