Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 48

Ämne: Motor till 73" YAK?

  1. #21
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rothman
    Citat Ursprungligen postat av wesse
    jag är inte rädd för rothman längre jag kan ju flyga
    Bah, mig behöver ingen vara rädd för. jag är rätt sällsam.... flyger hellre än bra, JR kortantenn ! jehaa

    Det får bli en större YAK med DA50 då... dags att projektera.

    /Anders
    nu har du blivit min stora idol trots radion en Yak med DA..yehhh ditt liv kommer härmed ta en drastiskt vändning... du har funnit den rätta vägen yehhh ...ska torka lite på mina metanolare nu men ha de :cry:

    Wesse som har Rothman som dagens idol...yehh

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #22

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    Wesse som har Rothman som dagens idol...yehh
    Kul, jag känner mig hedrad. Här får du en idolbild :-)

  3. #23
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Åhhh..Kapning på G! I like Corsair! Skitskojig kärra denna dära!
    Får jag dessutom slå ett slag för XYZ hos hobbycity?
    MYCKET nice benindriven benisare..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  4. #24

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Åhhh..Kapning på G! I like Corsair! Skitskojig kärra denna dära!
    Får jag dessutom slå ett slag för XYZ hos hobbycity?
    MYCKET nice benindriven benisare..

    Corsair var ju trevlig. XYX vet jag inget om... vi får se vad det blir för utrustning i planet till slut. Jag börjar med att köpa det, så finns det ingen återvändo :-)

  5. #25

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    Sitter och funderar på varför jag ska ha en DA50 när DL50 är så pass mycket billigare. Folket på FlyingGigants verkar ju vara nöjd med den.

    visst, DA kanske är folka och DL BMW... men det rullar ju ett antal VW på vägarna;-)

    Hursomhelst, flygplanet ska beställas så fort jobbet behagar betala ut lön...

    /anders

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rothman
    Sitter och funderar på varför jag ska ha en DA50 när DL50 är så pass mycket billigare.

    Då kan du sluta fundera för där sitter enbart prestige i DA jämfört med DL. Med tanke på alla goda erfarenheter där finns av KINESSKIT som DL så finns liksom ingen anledning att gå och köpa sig en dubbelt så dyr motor. Har ett antal flygningar med min DL med lika gott resultat varje gång. Lätt startad som en blondin och hivar rundor med en mejzlik 23x8 som jag kastar apelsiner.

  7. #27

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Hej,
    Då denna fråga variot uppe förut så svarar jag med en kopia på tidigare svar. Dock fortfarande lika sannt.

    Sen stämmer inte den prisbild som Jonny beskrev.
    Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms.

    Här är då igen mitt svar på denna fråga.

    Det finns en del bra alternativ, men ledaren i klassen 50cc encylindriga bensin motorer är utan tvekan DA-50.

    Det finns egentligen bara ett enda skäl till att INTE köpa en DA och det är helt enkelt att du inte har råd med en. Att jämföra en DA och en DL via de data fabrikanterna släpper ut är som att jämföra vad som är bäst utav en Huyndai och en Audi genom att jämföra prestanda tabellen i Teknikens värld. Det är 2 helt skilda motorer med enda gemensamma nämnare att dom båda är på 50cc.

    - DA har ett vevparti som är utvecklat under 3 år för att minimera vibrationer.
    - DA har en förgasare som är väl anpassad för en 50cc bensin motor med för ändamålet calibrerade jettings. Walbro ligger bara ett stenkast ifrån DA i Tuscon, ingen slump att DA förgasaren inte har en vanlig numrering.
    - DA levereras med den välbeprövade tändmodulen som DA använt i 8 år. Den vanligaste felkällan på nästan alla konkurenters motorer är just tänd systemet (3W, ZDZ, DL, Evolution, mfl), felande tändhattar, moduler med överslag och moduler som stör ut radion är MYCKET vanligt.
    - DA har en oslagbar service nivå både i USA och här i Europa, ALLA reservdelar finns på lager i Tyskland och de mest förekommande finns på lager här i Sverige, det betyder att ingenting är mer än ett par dagar iväg om oturen skulle vara framme.
    - DA kommer med en mycket enkel och funktionell manual som hjälper dig att lyckas vare sig detta är din första eller sjuttonde bensin motor.
    - DA är portad så att du kan köra den på både standard dämpare och Pipor utan problem.

    Och sist men inte minst ( i allafall för mig som vågar erkänna att jag är lite fåfäng) DA ser ut som en motor i världklass och inte som ett misslyckat gjutförsök av en varpa.

    Jodå, jag är uppbackad av DA, jag har kört DA i 8 år, jag har provat det mesta på marknaden i bensin motor väg. Men jag skulle utan tvekan köpa DA även om jag inte var sponsrad, mer viktigt då än någonsin att få det bästa då jag hatar att kasta mina egna pengar i sjön.

    Vill du ha en motor som alltid startar, går jämt utan sputter på mellan registret, ger de utlovade 5 hästarna på en för konstflyg anpassat varvtals område och inte för ett pylon race, som alltid kommar att leverera reservdelar till dig, inte bara detta år utan även 2012 eller kanske 2022.......köp dig då en DA.

    Med detta menar jag inte att hacka på alla er som köpt något annat än en DA, ni köpte säkert vad ni tycket passade er budget, kunnande eller vilja bäst. En Kineskopia ÄR ett alternativ, men helt enkelt bara inte så bra, därav det lägre priset.

    Passa på att köp Amerikanskt nu då dollarn svag, du gör en bra affär.

    Mvh,
    Niklas

  8. #28

    Standard

    Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms
    -Med dämpare, tändbox och stand off's ??



    Jag tycker DL50cc verkar vara mycket krut för pengarna.
    På RCUniverse och Flying giants verkar storskalaflygarna gilla den, det är bra betyg i mina ögon.
    För drygt 2000.- + moms, komplett motor med dämpare, det är så bra att man inte kan bortse från priset.

  9. #29

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Med dagens dollar kurs köper du en DA-50 i Sverige för 4200 Sek ink moms
    -Med dämpare, tändbox och stand off's ??



    Jag tycker DL50cc verkar vara mycket krut för pengarna.
    På RCUniverse och Flying giants verkar storskalaflygarna gilla den, det är bra betyg i mina ögon.
    För drygt 2000.- + moms, komplett motor med dämpare, det är så bra att man inte kan bortse från priset.
    Utan dämpare, men med tändsystem och stand off.


    Ingen har sagt att DL 50 inte är ett bra alternativ.
    Jag tycker det är skoj att det finns ett alternativ, men jag är också trött på att DA framställs som ett dubbelt så dyrt alternativ där det inte är någon skillnad annat än finishen. Den som säger så har inte jämfört dessa motorer.

    // Nyroth

  10. #30

    Standard

    DA är fina, ingen tvekan om det... Men en klon är en klon är en klon och när klonen blir tillräckligt billig och bevisligen levererar samma kraft börjar folk tycka originalet är onödigt dyrt, även om det skiljer i kvalitet. Det är bang for the buck helt enkelt. (Som bekant gillar folk, "köp två, betala för en"

    Tyvär får man säga, för det ligger mycket utvecklingskostnader bakom produkter som klonerna 'slipper'.
    Dvs, kommer inte in pengar för ny utveckling och design. (Gäller generellt för produkter och Kinakopior)... Men men, money talks!"

  11. #31

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    Tack för alla svar,

    Money talks, självklart. Jag tror man själv måste bestämma vilken nivå man vill hålla.


    Det här kommer bil min första bensinare, innan jag ens är uppe i luften drar det iväg till ca 15KKR... det är frågan om den isåfall kommer upp i sommar. Ja jag har lite att fundera på.

  12. #32

    Standard

    Skulle vara hemst intressant att testa dessa 2 motorer men likadan soppa snurra osv...

    Men visst DA e nog bättre det måste den vara.. men märker svensson flygaren det ...? tror ja inte, Så jag förstår vara för man köpa dom billigare alt. som finns.

    Det e nästan så man tror att det finns mera DL motorer än DA motorer runt om i länderna.. för den e verkligen populär.

    1 321 851 888 st. Kineser kan ju inte ha fel..
    Mvh.

    Åke "HarmOn" Olofsson.

  13. #33

  14. #34
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Jag tror inte att det är lönt att diskutera om det här, sådana här diskutioner brukar inte komma nån vart.

    Gör så här, vill du/ni ha en DL så köp en DL, vill du/ni ha en DA köp en DA, svårare än så är det inte

    Det verkar som att DL köparna har svårt att besluta sig och måste fråga en massa om dom är bra eller inte.

    Eftersom det verkar som att ägarna av DL är nöjda så måste dem väl vara bra på något sätt.
    //Tobbe

  15. #35

    Standard

    Vi tjaffsar inte vilken som är bäst eller så, har ju redan kommit överens om att båda är bra fast lite olika i pris och utförande.

    Klart vi ska diskutera, det är ju därför vi är här


    Sen kan vi ju börja tjabba om den här med. 52cc för 1200 spänn + moms.
    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6479

  16. #36

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Tycker tråden som T5 länkade till på RCU visar ganska tydligt varför en DL har ett lägre pris. Min tanke är, är det lågt nog...............

  17. #37

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    83
    Jobb
    Data
    Klubb
    BusyBee Bålsta

    Standard

    ja intressant läsning

    jag tror jag sparar slantarna till en DA, jag vill ha bra kvalité... men det svider att betala :-)

    tror denna bild övertalade mig:

  18. #38
    Tobbe Os avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 434
    Klubb
    Graninge MFK / Genlanda

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    Tycker tråden som T5 länkade till på RCU visar ganska tydligt varför en DL har ett lägre pris. Min tanke är, är det lågt nog...............
    Det var en bra tråd och nu känns det riktigt skönt när jag ser vad mina pengar har gått till
    //Tobbe

  19. #39

    Standard

    Damn it. Jag sköt mig själv i foten med den länken, vill ju ha DL

  20. #40

    Nyroths avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    715
    Jobb
    Modellflyg nostalgiker

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T5
    Damn it. Jag sköt mig själv i foten med den länken, vill ju ha DL
    No worries, linda om och halta vidare......

Liknande ämnen

  1. Borstlös motor i "Big Brute"!
    Av jaka i forum Bilar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 18:08
  2. "Slirande" borstlös motor
    Av LiPoDude i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 22:52
  3. "Nya inlägg" "Överst på sidan" "Forum start"
    Av Snickarjävel´n i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 11:37
  4. "Gammal" thunder tiger motor
    Av stekern i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:24
  5. OSP 70 "Evil Edition" En ny motor är född...
    Av Palleman i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •