Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: DL50cc på 10kg's maskin

  1. #21
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    [ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/81/"]Viddler.com - wesse vet - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/ecd3a636/@@AMEPARAM@@ecd3a636/[/ame]

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Brauer
    Med lite expo kan den minsann hovra på tomgång också
    Jo det är ju så , inget som säger att halv gas på spaken är det på trotteln. Men den enklaste jämförelsen torde vara halvt spakläge framåt. Sen va det är får väl var och en tolka som den vill 8)

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nyroth
    öhh, halv gas = halv öppning av gas spjället = 85% av fullt tillgängligt vartal.
    Å andra sidan, effektuttaget vid 85% av maxvarvtalet är drygt 60% av maxeffekt eftersom effektbehovet skalar med varvtalet i kubik.

    På motsvarande sätt blir dragkraften vid 85% av maxvarvtalet ca. 72% av det maximala värdet eftersom dragkraften skalar med varvtalet i kvadrat.

    /Michael

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Jonny var lite försiktig med storleken på AN-2:an, den är 260 cm i spv på undervingen och 288 cm! på övervingen 8) , den flög väldans bra med tanke på att motorn är helt ny. En bensinares effekt ökar ju som bekant med tiden.

  5. #25

    Standard

    Utan att bli för teknisk kan jag nog konstatera att jag fått svar på min fråga.


    Om eran AN2 på 15kg och två vingar på dryga 2.5meter flyger på 80% av motorns prestanda så lär "mitt" plan på 10kg och endast en vinge i ung. samma storlek flyga fint på full gas.

    Vielen dank!

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    203
    Jobb
    driftsoperatör
    Klubb
    Grums modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse
    http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/81/
    Tack för den.

    kan tillägga att det är inte varje dag som är en sällsam gåva utan jag tror att det är du som är det...
    Keep öpp the goog thinking. PDT_Armataz_02_43

  7. #27

    Standard

    Alltså jag har drömt ihop att jag ska bygga en PA-25 Piper Pawnee med 50cc motor.
    Sen kollar man Peakhobby och det är så snuskigt billigt att köpa en combo därifrån.
    Det blir typ dubbelt så dyrt att köpa ett Pawnee kit som att köpa en Peak ARF. Sen tillkommer klädsel, färg, stötstänger etc.. etc...

    "Synd" att Peakmodel har femtielva typer av 3D/Aerobaticmaskiner, men bara en lugnare skalamaskin i samma storlek till samma pris. (WM cub 1/4)

  8. #28

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 429
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Men tänk på att din egengjorda maskin är bara din! Inte en masstillverkad clone som alla andra har. Stolthet! det känner man bara för det man själv knåpat ihop.

  9. #29

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jaka
    Hej!
    Men tänk på att din egengjorda maskin är bara din! Inte en masstillverkad clone som alla andra har. Stolthet! det känner man bara för det man själv knåpat ihop.
    Ja e rätt stolt att jag får ihop en ARF ops:

  10. #30

    Standard

    Jo förvisso, men jag har byggt en del kit och är ganska mätt på bygga för tillfället.
    Senast var ett BenBuckle vintage kit som tog 8 månader...ARF lockar med snabbt färdigställande.

  11. #31

    Standard

    inte för att vara negativ men jag har en cap 2m och dl50 och 7kg, den hovrar på 1/3 spakläge, dock så blir det inte 2/3 mer trust med gasen i topp, tyckte den där såg ut som en gråsten utan vingar och klart tyngre..
    utan 3D så går det nog med 2,6 men skaru bogsera så... ja.. 2,2 är max för 3D på en 50:a...
    dl50:an ligger på dryga 13kg trust.. skaru bogsera bör du nog ha lite power.. fast skala likt blir det ju under 1:1 i trust :-)
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

Liknande ämnen

  1. Markus Specter v2 FPV-maskin
    Av markusb i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 16:49
  2. En större maskin efter träning med 228:an.
    Av teamleader i forum Nybörjare
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-02-20, 12:07
  3. bra 3d maskin? / autopartners yak 55 50e
    Av K-dala Anders i forum Elmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 09:20
  4. Ny maskin efter Calmato sports
    Av Frank i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 18:30
  5. F3A Maskin
    Av peiter i forum Metanolmodeller
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •