tror inte att ove sagt att det organiserats 10% av smffs medlemmar ..
att räkna % på smff medlemmar är helt fel ..
att smff stämma röstat ner ändring av 37an är väl inte så konstigt då styrelsen ALLTID yrkar på avslag i den frågan samt att stämman är överrepresenterad av en viss typ av folk ..inget negativt om dom men dom speglar knappast viljan av de 6000 medlemmar i smff som inte tävlings flyger iaf .. och detta visar sig nu i att förra året lämnade 10 klubbar smff hur många blir det i år ?? att smff dessutom nu räknar med att tappa ytterligare medlemmar påvisar ju bara att man inte tänker ändra sitt sätt att se på saken vilket är olyckligt ..

sedan undrar jag åter igen varför!!?? vissa skribenter här inte är lika snabba på att kasta skit och kalla folk för ditten och datten på smffs eget forum .. och varför är smffs styrelse (vissa) snabbare på att debattera här och inte svara på sina egna medlemmars frågor /kritik på sitt eget forum !??
från början rörde debatten endast 37an och att man tyckte detta var fel med tvångs anslutning detta har nu eskalerat till att man från annat förbunds håll mer eller mindre hotar klubbar med både vite samt uteslutning om man inte rättart sig efter smff tvångs taktik ... jag kan inte med den bästa vilja i världen se det demokratiska i det .. och just demojkratin i förbundet är ngt man försöker framhålla ... nej där biter man sig i foten ! sedan att man yrkar avslag på i stort alla motioner som rör förändringar i styrelsen eller 37an ja vad sänder det för signaler ....

rcff säger hälften tillbaka till klubbarna/medlemmarna detta är helt rätt
det står att man har som mål att detta skall ske men först måste man nå break even dvs att intäckterna täcker utgifterna innan man kan börja återbetala . hur mycket av avgiften till smff går tillbaka till klubbarna ???


inget har handlat om att rcff är bättre än smff rcff har riktat sig till en grupp som smff har skitit i ... fram tills rcff bildades ... och ansvarig på smff för den gruppen har ju genom sina inlägg samt påhopp här inte direkt underlättat för smff!???

så länge som man har kvar 37an i sin nuvarande form så kommer antalet klubbar/medlemmar i smff fortsätta minska det är bara så dessa som lämnar smff kommer inte automatiskt att bli medlemmar i rcff en klubb som ställer sig helt utanför förbunden löser sina egna försäkringar mm blir ett mörkertal som ingen vet om bra eller dåligt ???? ja inte vet jag ..


sedan så har kanske inte rcff flest antal medlemmar av förbunden!! det är sant men rcff har iaf ett mycket välbesökt samt aktivt forum/sida där allt debateras öppet OAVSETT vad det gäller och man får som regel svar av både styrelse samt medlemmar tämligen omgående.. detta kan man inte säga om smffs forum/sida där tycks tiden stå stilla
bara en liten påska smäll från lilla mig i åsarp!