Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 117

Ämne: Spektrum DX6i med AR6200 DSM2

  1. #41
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jag beställde en DX6i från Al's Hobbies för några dagar sedan, tillsammans med två extra mottagare (en AR6200 och en AR6100). Jag betalade cirka 2.200 kr inkl frakt. Jag kommer att utnyttja Horizons erbjudande och kommer därför att få två ytterligare mottagare av samma modeller. 2.200 kr för sändare + fem mottagare är inte så illa...

    Ursprungligen hade jag tänkt mig att använda Futabas 2,4 Ghz, eftersom jag redan har en 9C, men jag har tröttnat på att vänta, dels ständiga leveransförseningar, dels har de fortfarande inga mottagare i en vettig prisklass för enklare plan. Troligen blir det en Futaba-modul så småningom, men Spektrum-sändaren blir perfekt till alla mindre plan.

    Ska berätta vad jag tycker om radion när den dyker upp.

    /Leif

  2. #42

    Standard

    Vadi består Horizons erbjudande?

    /Håkan

  3. #43

    sharks avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    77
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LAN
    Jag kommer att utnyttja Horizons erbjudande och kommer därför att få två ytterligare mottagare av samma modeller. 2.200 kr för sändare + fem mottagare är inte så illa...
    /Leif
    Gäller inte det erbjudandet bara i USA, Canada och några öar?

    //Shark
    Growing old is mandatory, growing up is optional.

  4. #44

    Standard

    Köp ett radiopaket och en extra rx så får man 1 rx gratis.
    Köp ett radiopaket och två extra RX's så får man 2 RX gratis... Man skickar in kvitto och produktkod till Spectrum så ska de skicka Rx'arna till dig.
    Radiopaketet ska köpas i USA eller Canada av Horizon återförsäljare



    ---------------
    -------------



    http://www.spektrumrc.com/giveaway/

    With the Great 2.4GHz DSM Giveaway, upgrading your RC collection to DSM technology has never been simpler or more affordable. Purchase a DSM radio system and additional receiver, get another receiver free. Purchase 2 additional receivers, get 2 free. It's that easy. But make sure you act soon, as this offer is only good until April 30th. There's never been a better time to take your RC experience to the next level with 2.4GHz DSM Technology.

    Purchase of a qualified Spektrum or JR 2.4GHz DSM radio or module system and up to two (2) qualified Spektrum or JR 2.4GHz DSM receivers from February 15, 2008, to April 30, 2008, and qualify to receive up to two (2) free identical JR or Spektrum 2.4GHz DSM receivers. Purchases of receivers without purchase of a radio or module system during the promotion are not eligible for free merchandise. Purchases must be made from an authorized Horizon Hobby dealer in the 50 United States, Canada, Puerto Rico or the Virgin Islands. Offer is not transferable, only valid for original purchases. Reseller and institutional purchases do not qualify for this offer.
    PRODUCT ELIGIBILITY Offer is limited to the following Spektrum and JR 2.4 GHz DSM radio and module systems: DX2.0-SPM20200; DX3.0-SPM20300; DX3R-SPM3100; SM1001-SPM1011, SPM1012, SPM1013, SPM1014, SPM1015; DX6i-SPM6600; DX7-SPM2710, SPM2712, SPM2720, SPM2722; DM9-SPMMSJR7, SPMMSJR9; DM8-SPMMSFUT7, SPMMSFUT9, SPMMSMZ7, SPMMSMZ9; X9303 2.4- JRP2910, JRP29101, JRP2920, JRP29201, JRP2915, JRP2925, JRP29251, JRP29151; 12X 2.4-JRP1200, JRP1210. All other versions or not-for-resale products are ineligible for this offer. This offer is only available while supplies last.
    Offer is limited to the following Spektrum and JR receivers: SR3000-SPM1200; SR3000HRS-SPM1202; SR3001-SPM1205; SR3100-SPMSR3100; SR3500-SPM1210; AR6000-SPM6000; AR6100-SPM6100; AR6100e-SPMAR6100E; AR6200-SPMAR6200; AR6300-SPMAR6300; AR7000-SPM6070; AR9000-SPMAR9000; AR9100-SPMAR9100; R921-JRPR921; R1221-JRPR1221. All other versions or not-for-resale products are ineligible for this offer. This offer is only available while supplies last.
    PROMOTION RESTRICTIONS Only one redemption voucher will be honored per customer, household and/or shipping address. Redemption voucher is only valid for one claim (for up to 2 receivers). Duplicate vouchers or vouchers attempting multiple claims will be disqualified.
    * The JR 12X 2.4 is expected to ship in spring 2008 and may not fall into the program time frame. Based on this delivery information, the 12X 2.4 radio OFFER will extend until June 30th with postmarked redemption vouchers no later than July 31st.
    PROOF OF PURCHASE Proof of purchase receipt(s) must consist of both an itemized, dated sales receipt showing all products purchased, qualified product item numbers, prices paid for qualifying products, and the authorized retailer's name, city and state. Handwritten receipts will not be accepted. Order acknowledgements, packing slips and purchase order copies are not valid. Proof of purchase/UPC bar code labels must be the original code from qualifying product packaging. The UPC bar code labels must be cut from the product packaging so the cardboard or plastic backing is completely removed from the packaging, and include part numbers with bar codes intact. Copies of UPC bar codes or bar codes which are unreadable will be disqualified.
    REDEMPTION PROCEDURES Redemptions may only be submitted by mail. Redemption vouchers may not be altered. Duplicate or incomplete coupons will not be honored. Free receiver offer is limited to one voucher per household. Redemption claims must include a completed original voucher (available at qualifying stores or at www.spektrumrc.com), proof of purchase receipt(s) and all UPC barcode labels. Claims must be postmarked by May 31, 2008. Late submissions are not valid.
    Redemption Claims must be mailed to:
    The Great 2.4GHz DSM Giveaway
    310 S Racine Ave.
    Suite 6 S
    Chicago, IL 60607

  5. #45
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Även Horizon UK har samma erbjudande. Det står ingenting om att erbjudandet inte skulle gälla om man inte bor i England. Men man måste handla grejorna av en auktoriserad butik i England, eftersom man måste ha ett "validation number" från dem som ska fyllas i på kupongen som man skickar in. För säkerhets skull kommer jag att använda en kompis adress i England, så jag tror inte det blir några problem med att utnyttja erbjudandet.

  6. #46

    Standard

    Hmmm

    "Purchases must be made from an authorized Horizon Hobby dealer in the 50 United States, Canada, Puerto Rico or the Virgin Islands"

    Hittar man erbjudandet för UK på Horizons UK's websida?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  7. #47
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Här är länken till den engelska kampanjen:
    http://www.horizonhobby.co.uk/aeroon...witchover.html

  8. #48

    Standard

    Nu blev jag väldigt sugen på att beställa. Kunde dock inte se att Al's Hobby var autoriserad i sammanhanget? Borde framgå nånstans på deras site. Har du sett ngt i den vägen där?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  9. #49
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Samma fråga ställdes i Al's Hobbies supportforum på www.rcmf.co.uk, och svaret var att de är auktoriserade men att Horizon missat att inkludera dem på websidan. Så det borde vara OK!

    /Leif

  10. #50

    Standard

    Ok! Hittade inlägget. Spädde på med frågan om dealen inkluderade beställningar från utlandet.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  11. #51
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jag såg att Ali svarade, det verkar alltså inte vara några problem att nyttja erbjudandet från Sverige - bra nyheter för alla som är sugna på att testa 2,4 GHz! Min sändare har inte dykt upp ännu... men borde vara här vilken dag som helst nu.

  12. #52

    Standard

    Jag beställde en JRx9303+ JR 9ch mottagare för $529.- hos Donald-hobby i USA.
    Köpte ingen extra mottagare med sändarpaketet så jag kan inte nyttja erbjudandet om gratismottagare.


    (Jo, USA effekt, men det tar vi i en annan tråd...Pliiis )

  13. #53
    Zekees avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    604
    Klubb
    Ånge modellklubb

    Standard

    Nån vänlig själ som kan länka till combon?
    --------------------------------------------------
    Proud Member of Ånge modellklubb...

  14. #54
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Fick min DX6i idag, tog alltså en vecka från beställning. Blev dock lite besviken på Al's Hobbies, en av mottagarna var slut i lager och jag fick aldrig reda på detta (då hade jag bytt till annan mottagare). Så det blev inte riktigt så billigt som jag trodde, för frakten blev ganska betydande, 35 pund. Dessutom hade de glömt att bifoga ett "validation number", fast det kan jag ju få i efterhand.

    Ni som funderar på att beställa, ring in beställningen så att ni vet vad ni får. Det är alltså inte bara svenska handlare som har svårt att visa lagersaldo på webben

    Men till det väsentliga - radion. Den känns helt OK i det stora hela, men vissa detaljer är lite väl plastiga och rullhjulet är lite för känsligt. Men med tanke på priset tycker jag den känns bra. Menyerna känns enkla och logiska. Mottagaren (AR6200) är väldigt liten, blir inga problem att få plats med den i de allra flesta plan. Hoppas kunna testa ordentligt i helgen!

    /Leif

  15. #55

    Standard

    Fick du inte reda på fraqktpriset vid utcheckning? Hmm..Vilken mottagare var det de inte hade i lager? Funderar på om jag skall satsa på endast fullräckvids eller ta en (två) micro..

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  16. #56
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Nej, frakten beräknas i efterhand. De skickar med ParcelForce, 48 timmar i hela Europa, därav den höga kostnaden. Det var AR6100 som var slut i lager, och när jag ringde dem sa de att det är ett otroligt sug efter Spektrum-produkter just nu och väldigt svårt att få tag på vissa mottagare.

    Jag beställde istället några mikromottagare från Todd's Models, de tar $40 för en AR6100 och är rekordsnabba att levereras (mina mottagare var skickade 3 timmar efter lagd order).

  17. #57

    Standard

    Ok.

    $40 = 240:- X 1.25 = 300 + frakt..Hmm.. Tål att tänka på.

    Jag tror jag beställer fullräckvidsmottagare efter lite övervägande. 5st räcker ju en bit. Dessutom misstänker jag att det är ganska enkelt att flytta mellan planen då man inte behöver trassla med en kabelantenn..

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  18. #58

    Standard

    Inte för jag vill vara någon messersmither men momsen tillkommer på hela summan, alltså inkl frakt så det blir.

    $40 = 240:- + frakt x 1.25

  19. #59

    Standard

    Jo :badgrin:

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  20. #60

    Standard

    Har iaf beställt. De kunde inte kolla via telefon om det fanns i lager...jaja..

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

Liknande ämnen

  1. Svensk manual till Spektrum DX8T DSM2
    Av Jensus i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 02:53
  2. Trainersladd spektrum dx6i - dx8
    Av UlfB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 21:44
  3. Spektrum 2,4 med AR6200 Rx
    Av Bakerman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 12:11
  4. Spektrum återkallar vissa serier med Spektrum DX6i
    Av DanneG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 02:01
  5. Fråga ang. Spektrum AR6200 mottagaren.
    Av hakank i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •