Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 117

Ämne: Spektrum DX6i med AR6200 DSM2

  1. #61

    Standard

    Har du fått tag i validations numret. Jag fick inte heller något.
    Dessutom fick jag ingen originalkartong till en av sändarna och den måste man ha för "The give away"

    Jobbigt när det krånglar.....

  2. #62

    Standard

    Attans också. Får se vad jag får för ngt då. När beställde du din Jakob? En vecka var i onsdags men ingen sändare ännu. Kom den med vanliga posten?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  3. #63
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Jag ringde och fick sedan valideringen via epost efter någon timme. Tydligen så måste butiken ringa till Horizon UK varje gång för att få numret till varje kund...
    Jag skickade in formuläret och streckkoderna ganska direkt och efter 3 dagar fick jag ett mail från Horizon att de mottagit min "ansökan".

    Håkan, om du beställde från Al's så är det Schenker som levererar i Sverige, du får en avi per brev och kan hämta det på ett av deras serviceställen.

    Jakob, bedrövligt att du inte fick med kartongen, ring dem och klaga!

  4. #64
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Häromkvällen var det förresten premiärflygning med nya radion, fungerade klockrent i min lilla Smooth-E (Mountain Models). AR6200 är lite overkill i denna lilla modell, men man måste ju börja med något man inte är så rädd om!

    På tal om det så provade jag en helt ny fläktmodell samma kväll (en Eze-Fan från ritning i RCM&E), utrustad med en Corona dual-conversion-mottagare (ej syntes). Mottagaren fick fnatt när planet kom lite för långt bort och planet gick i backen... Det blir en Spektrum-mottagare där också när jag reparerat planet igen...

  5. #65

    Standard

    Ok. Tack för infon!

    Ang. den stackars EDF kärran. Jag har en EDF som är omöjligt att inte få glitchar i. EDF:er verkar vara svåra att få störningsfria: Blir väl en hel del störningar med varvtalet.. Har en dual-conv mottagare i men hjälper inte.
    2.4 skall vär råda bot på det hela.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  6. #66

    Standard

    Streckoden på sändarkartongen.....är det den lilla som sitter på undersidan?
    Räckte det att klippa ut den ?

  7. #67
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Ja, klipp bara ut själva etiketten (samma sak med mottagarna).

  8. #68

    Standard

    Satt och läste manualen till DX6i:n i brist på att hålla den riktiga i handen. I min JR MX12 så har jag en funktion som heter flaperon. Hittar ingen sådan i manualen. Innebär det att man måste använda mixarna på nått sätt för att få till samma sak?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  9. #69

    Standard

    Den funktionen finns.

  10. #70

    Standard

    Jaha. Grejjorna dök upp igår med posten faktiskt, hemkört. Fattas annat med den fraktkostnaden. Nu har jag mailat Al's för att få mitt validaion number. Har ngn fått sina claimade mottagare ännu?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  11. #71

    Standard

    Förresten.

    Ang. flaperon så fick jag svaret:

    "Just set up 'dual ailerons', then program with the 'FLAP' function"

    Skall prova,

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  12. #72
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Vilka mottagare köpte du?

    Jag har inte fått några extra mottagare från Horizon ännu, men det tar säkert ett antal veckor.

    Dessutom så verkar mina extra mottagare som jag beställde från Todd's i USA ha kommit bort på vägen tyvärr, så det lär dröja ett tag innan jag kan testa Spektrum i EDF-planet. Ska bli intressant att se om 2,4 Ghz löser glitch-problemet!

    Flaperons funkar utmärkt i DX6i, kör med det i det andra planet som fick en Spektrum-mottagare, men som jag inte hunnit testa ännu. Det tog mig ett litet tag också innan jag hittade "Dual ailerons". Manualen är faktiskt ganska dålig, trots sitt tjocka format.

    /Leif

  13. #73

    Standard

    Tog kontakt med Al´s och dom har nu skickat en orginalkartong till mig. Hoppas att den hittar fram.

    Annars har jag testat radion och den fungerar mycket bra. Jag tycker den är så lätt att programmera att man inte behöver någon manual.
    Tyvärr känns den lika plastig som dx7:an men den balanserar bra i halsrem till skillnad från dx7:an.

  14. #74

    Standard

    Jag köpte 2st 6200. Mailade förrsten Al's ang. valideringsnummret idag. Det tog 51 minuter sedan hade jag det i ett returmail. Där var det minsann fart Bara att skriva ut, klippa strckkoder och skicka brev då. Och vänta in mottgararna. Jakob det verkar ju som om att du skulle kunna få orginalkartongen ganska snabbt när de är så på alerten.


    Medans jag väntar på mottagare skalll jag försöka hinna göra mig hemmastadd med sändare. Håller med om att den är plastig förresten :?
    Sedan får man starta konverteringen då. Småkärrorna får väl ligga kvar på 35mHz.

    Synd att mottgarana har kommit bort. Vore kul och höra hur det går med EDF:en då jag har samma problem själv.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  15. #75
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Mina mottagare dök upp idag, det var tullen som tog lite extra tid på sig och av någon outgrundlig anledning hade Posten gett försändelsen ett annat tracking-nummer än det som jag fick från avsändaren...

    Köpte en AR6100e och en AR6000. Tänker sätta AR6000 i min EDF-kärra. Man har ju läst en del om problem med AR6100, så den tänker jag sätta i en enklare foam-plan och testa lite först. AR6000 är äldre teknologi, men har ändå dubbla mottagare och ett litet format (får tyvärr inte plats med AR6200 i planet).

    Återkommer med rapport, förhoppningsvis till helgen.

    Skönt att höra att det löste sig med både kartong och validering, eftersom det ju är jag som rekommenderade Al's!

    /Leif

  16. #76

    Standard

    Det slår mig att jag kankse inte får plats med en 6200 i min EDF..Hmm. Kanslke går att karva ur lite i friggon i och för sig. Väntar med det tills du har provat. Ser ut att bli fint väder runt Stockholm i helgen i allfall. Förhoppningsvis där du befinner dig också.

    Satt och pulade lite med radion i går för att få in menyvanan. Skall öva lite till sedan är det dags att ta med den till fältet.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  17. #77

    Standard

    Förresten. Nån som räknat ut vilken sida på mottagaren som - (common) huserar?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  18. #78
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Minus är den pinne som är närmast mot höljet. Jag kikade genom det halv-transparenta höljet och gjorde en kvalificerad gissning... som visade sig vara rätt.
    Mycket märkligt att de inte markerat detta, hur ska ex.vis en nybörjare kunna veta? På mottagarna 6000/6100 är detta tydligt markerat.

    /Leif

  19. #79

    Standard

    Tack!

    Att de inte märkt ut detta verkar vara en generalmiss i mina ögon. Försökte kolla igenom höljet men hade nog inte tillräckligt god lampa (och syn)

    Då har jag ingen anledning att inte testa med mottagare idag då. Skall bli kul att se om jag lyckas binda till att börja med

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  20. #80
    LANs avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    188
    Klubb
    Valdemarsviks Mfk

    Standard

    Lycka till med premiärflygningen!

    Själv är jag förkyld idag och stannar inne, men imorgon måste jag bara ut och flyga. EDF-kärran är redo för nytt test och ackarna är under laddning!

Liknande ämnen

  1. Svensk manual till Spektrum DX8T DSM2
    Av Jensus i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 02:53
  2. Trainersladd spektrum dx6i - dx8
    Av UlfB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 21:44
  3. Spektrum 2,4 med AR6200 Rx
    Av Bakerman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 12:11
  4. Spektrum återkallar vissa serier med Spektrum DX6i
    Av DanneG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 02:01
  5. Fråga ang. Spektrum AR6200 mottagaren.
    Av hakank i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •