Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Garanti!

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Palleman,
    Visst har du vissa poänger - och det var väl ungefär samma sak jag påvisade i mitt (långa) inlägg - men du i egenskap av "el-hatare" (som det verkar) är nog inte riktigt representativ för oss som behöver elprylar.
    Sen säger du i ena stunden att det är värt några tior att handla (dyrt) lokalt för att i andra stunden klaga på dyra (lokala) kvalitetsackar...
    Sen är det faktiskt så enkelt att det inte finns många välsorterade lokala hobbyhandlare i Sverige. Där jag bor - i Sveriges 6:e största stad (vill jag minnas) finns ingen - och det har inte heller funnits någon på årtionden...
    Så det blir till att tillgripa postorder/Weborder i olika former - från inhemska handlare likväl som från utländska..
    Slutligen - LiPo-ackar är tyvärr minst lika svåra att reklamera hos våra inhemska handlare. I det fallet var HC betydligt frikostigare tidigare men nu tycks dom blivit så populära att dom har svårt att klara kundkontakten.
    Jag har reklamerat både ackar och fartreglage hos HC tidigare utan problem men senaste halvåret har det tyvärr blivit mycket besvärligare.
    Hälsningar
    Roger

  2. #22
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Det är ju sällan de handlar om "några tior" snarare dubbla priset på acken i sverige. Har hittils haft tur med mina ackar som jag köpt, men skulle någon av dem svullna så skulle jag nog ändå inte tveka på att köpa fler från HC eller någan annan utlänsk firma, så länge som de svenska handlarna kör med de dubbla priserna på acken.

    Finns ju dock undantag bland de svenska handlarna med och de av dessa jag föredrar att handla. De andra får sänka sina priser eller vara utan kunder så enkelt är det.

    /Martin

  3. #23

    Standard

    Lite off topic. Men ni som har / har haft problem med svulla lipo, har ni kollat in A123 ackarna?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  4. #24


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Håkan,
    Jodå - jag har en kamrat som till professionen jobbar med ackumulatorbaserade el-drivsystem och han har testat bl a A123 sen ett drygt år. Dock har jag inte kört cellerna själv i något flygplan. Han har även varianter av A123 - bl a från en annan tillverkare som tydligen anser att dom ligger bakom denna kemi....
    Har inte haft någon riktigt passande setup hittills eftersom jag mestadels kör något mindre kärror. Men det kommer - var så säker.
    Hälsningar
    Roger

  5. #25

    Standard

    Hej Roger.

    Kanske skulle ha lagt till ...provat A123 celler, för det har jag
    För att förtydliga, Jag har kört sedan tidigt detta år A123 parallellt med lipo för att testa. Det hela finns beskrivet i en tråd på andra forumet. Jag förvånas fortfarande hur mycket stryk de tål utan att klaga.

    De andra cellerna din kamrat provar, vet du måhända om det är dessa:
    http://www.battlepack.com/LFP26650P.pdf
    ?

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  6. #26


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Håkan,
    Minnet är bra men kort - såg dom för ca: 2 veckor sedan senaste gången men kommer tyvärr inte ihåg. Skall kolla vid tillfälle.
    Hälsningar
    Roger

  7. #27
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor
    Hej Palleman,
    Visst har du vissa poänger - och det var väl ungefär samma sak jag påvisade i mitt (långa) inlägg - men du i egenskap av "el-hatare" (som det verkar) är nog inte riktigt representativ för oss som behöver elprylar.
    Sen säger du i ena stunden att det är värt några tior att handla (dyrt) lokalt för att i andra stunden klaga på dyra (lokala) kvalitetsackar...
    Sen är det faktiskt så enkelt att det inte finns många välsorterade lokala hobbyhandlare i Sverige. Där jag bor - i Sveriges 6:e största stad (vill jag minnas) finns ingen - och det har inte heller funnits någon på årtionden...
    Så det blir till att tillgripa postorder/Weborder i olika former - från inhemska handlare likväl som från utländska..
    Slutligen - LiPo-ackar är tyvärr minst lika svåra att reklamera hos våra inhemska handlare. I det fallet var HC betydligt frikostigare tidigare men nu tycks dom blivit så populära att dom har svårt att klara kundkontakten.
    Jag har reklamerat både ackar och fartreglage hos HC tidigare utan problem men senaste halvåret har det tyvärr blivit mycket besvärligare.
    Hälsningar
    Roger
    El-hatare... nej då.. el är jättebra.

    Tänk dig en metanoldriven rakapparat :roll:

    El är bra på flygfältet också, t.ex så får det våra stift att glöda.. men å andra sidan så har vi ju modelldieslarna. Men framförallt så slipper vi snärta igång motorerna med fingrarna :badgrin:
    Mvh Palleman

  8. #28

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hakank
    Lite off topic. Men ni som har / har haft problem med svulla lipo, har ni kollat in A123 ackarna?

    /Håkan
    Hej!

    Har hört talas om någon ny ack som snart skall börja tillverkas, som skall klara 10 gånger mer kapacitet än lipo med samma vikt och storlek?
    2200 mah blir 22000 mah.

    Det enda jag har hört, så jag vet inte hur mycket belastning och hur många volt varje cell fixar.

    Någon som vet mer om det eller var det bara ett aprilskämt?
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  9. #29

    Standard

    Tror du menar denna:

    http://news-service.stanford.edu/new...re-010908.html

    Och det är nog inget aprilskämt. Nyheten släpptes i januari i år. Efterso,m det inte fanns så mycket mer att gå efter så mailade jag nån i artikeln men fick inget svar:

    Hello Dan.

    About the Stanford Report dated December 18 2007 :

    http://news-service.stanford.edu/new...re-010908.html

    As this is, as said in the article, a revolution. I would like to add it's not
    only a revolution in the world of rechargeable battery's but a revolution in the
    way mankind can move from CO2 based energy to something else. That
    something else could be more nuclear power as we know it today or
    fusion energy which is knocking on the door to be a reality:

    http://www.jet.efda.org/

    With that said my interest at the very moment in the Lithium technology is more
    down-to-earth. Therefore I'm a bit curious of what's have happen since this
    article was published. Actually some people within the same hobby as I,
    model airplanes are getting a bit skeptic and have thoughts that the article
    might not be true.

    Is there a way to get more information on the topic and whats happen in the
    nanowire area? Has something been produced in the way of accumulators
    producing the performance as mentioned in the article?

    I would be most grateful if you could point me in any direction to achive more
    information.

    Best regards,

    /Håkan Kristiansson

    Model airplane aviator.

    Efter det har det dock publicerats i fler tidningar. Det tar nog dock ett tag innan det kommer ut på marknaden.

    A123 därimot är ju tillgängligt redan nu och funkar utmärkt. Dock inte 23000 i 2300mAh ackarna....Ännu...

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  10. #30

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Palleman - några tior mer för en lipoacc???

    jag fick nyligen en beställning från Hobbycity som bestod av följande;

    1 st 4s 2200 20-30C acc
    2 st 3s 2100 25-35 C accar
    2 st 3s 620 15-20 C accar

    För detta betalade jag cirka 900 kr med frakt!

    Motsvarande prylar hos svenska hobbyhandlare kostar 1800-2100 kr. Och då har jag tagit en "lågpris"-handlare och en "normalpris"-handlare som jämförelse.

    Så visst är det skillnad i pengar varifrån man handlar PDT_Armataz_02_31

    Roger.

  11. #31
    Pallemans avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    354
    Jobb
    Garagepulare
    Klubb
    Sölvesborgs MFK

    Standard

    900 spänn för dom accarna.. låter som du köpt det bästa och finaste marknaden erbjuder. 2000 spänn är också för lite för att det ska vara bra grejjer
    Mvh Palleman

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Palleman - vet inte vad du har för krav, eller varför du diskuterar el överhuvudtaget när du verkar sky det som pesten.

    Hur som helst, jag är i alla fall nöjd med accarna.
    Trots att dom BARA kostar 900 kr.

    Roger

  13. #33
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Antingen det eller så har han helt enkelt väldigt gott om pengar att spendera

  14. #34

    Standard

    reklamerade ett servo från HC med film. FIlmade när jag rörde det hackande servot och jag fick en discountcod på 3.65dollar

    kanske var det så lätt bara för att priset var så litet

  15. #35

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Idag fick jag utbytesaccen!

    Skickade iväg den 25 mars. Tog ju BARA 2,5 månader att få en ny

    Skämt åsido.
    Att skicka tillbaka den trasiga för utbyte var mera tänkt som ett test för att se om det funkade att få en ny på garantin. Har heller inte haft något akut behov att få den eftersom jag har ett gäng till. Behövde förresten inte betala någon moms eller tull, var bara att hämta ut den och va glad.

    MVH

    Roger.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •