Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: O.S 25 FX

  1. #1
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard O.S 25 FX

    Tjena... 8)

    I går hade jag isär min lilla o.s 25:a i molekyler för rengöring! Sen vid ihopmonteringen märkte jag att det på topplocket fanns en märkning på undersidan! Ett 5 millimeters djupt hål inborrat! Antar att det är en märkning! Är det nått att bry sig om! Eller kan jag montera topplocket båda vägar som det passar! Tycker mig inte se nån skillnad förutom märkningshålet! Monterade ihop det med märkningen mot proppen till slut i allafall :roll:






  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    1 425
    Klubb
    Väsby Modellflygare

    Standard

    Hej!
    Har aldrig sett en modern motor där toppen måste monteras åt något visst håll. 99% säker på att det gäller din motor också.
    Vad jag däremot skulle kolla är att bärarmarna på plastbocken du har är parrallella när du moterar fästet på frontspantet. En motor är ganska "mjuk" när den blir varm vilket får till följd att motorn slår sig om armarna är lite sneda.
    Montera bockarna först och kolla om armarna är plana, sedan filar du ytan innan du monterar motorn.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    13
    Jobb
    blåst
    Klubb
    Haninge MFK

    Standard

    På OS 25 sitter ett styrstift som håller fodret i rätt läge i vevhuset, hålet i toppen skall sitta över styrstiftet annars tar det i toppen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •