Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: free bird 3d??

  1. #1

    Standard free bird 3d??

    Hej jag är ny på forumet har en fråga angående ett rtf plan vid namn Free bird 3d som finnes på söders rc hobby.
    är planet bra eller bajs?? Tack på förhand /Markus

  2. #2

    Standard

    ok...eftersom ingen nånsin verkar ha sett planet så kika in på sidan och säg sen va ni tror om den.

  3. #3
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Hej synd att du inte heter Wesse för då hade du fått svar direkt.Men prata med dom på Söders dom är seriösa och kan ge dej svar.
    Lasse
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  4. #4
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Kanske enklare om du länkar direkt till planet....?
    http://www.sodersrchobby.se/sodersrc...=700&pid=EP-09
    ...som säkert funkar bra, men troligen inte som första plan, iaf inte utan en hel del simulatorträning.....jag köpte en iofs liknande Shockflier som första kärra, men det gick åt en hel del lim i början....
    Vidare är den billiga radioutrustningen som medföljer inte den bästa, räckvidden är inget vidare...men börja med en simulator, finns en billig på Clas Ohlson a´ 199:-
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  5. #5
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Detta är väl mer ett inomhus flygplan den låga vikten 225 gram gör att den passar bättre inomhus i en sporthall än utomhus. Är det helt vindstilla ute går de säkert att flyga med den ute med.

    Detta är nog ett bättre paket för utomhus flygning isåfall

    CESSNA T-206A RTF PKT

    Finns även ett liknande paket på Hobbex

    Cessna 480

    Båda dessa flyger lugnt och stilla, men som någon sade innan börja med att köpa dig en simulator. De finns på ClaesOhlsson och på Teknikmagasinet för ca 200kr med en sådan lär man sig grunderna i hur du styr ditt plan, när du känner att du kan flyga och landa utan problem då kan du börja ut och flyga med ditt egna plan.

    Men bästa tipset är kanske att besöka någon radioflyg klubb i din närhet så kan du få fler tips och även få möjlighet att skolflyga med dubbelkommando.

    /Martin

  6. #6

    Standard

    Sådär.. fick hem planet idag öppnade kartongen o hittade planet inuti och tänkte :SHIT!! vilket fetto!! planet va bra mycket större än jag hade tänkt mig hehe =). ska nog köpa en simulator innan jag testflyger, blir väl bara smulor kvar annars =) en negativ sak bara, nätadaptern gav upp 2 min in i första laddningen, Poff!! sa d bara så va den kaputt...tur att jag har egna som förhoppningsvis håller bättre...har jag gjort något fel eller va d kanske bara adaptern som va dålig??

  7. #7
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ottopoika
    .........en negativ sak bara, nätadaptern gav upp 2 min in i första laddningen, Poff!! sa d bara så va den kaputt...tur att jag har egna som förhoppningsvis håller bättre...har jag gjort något fel eller va d kanske bara adaptern som va dålig??
    Det var nog "laddaren" som var av dålig kvalitet...ring Söders RC och snacka med dom... men var jag du skulle jag nog köpa en bättre balanseringsladdare.... se mer info om LiPo-ackar och laddning t.ex här:
    http://mcregor.se/Grundkursen.htm
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Hobby kings daily free ?????
    Av metric i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 14:06
  2. Hyperion Cessna Bird Dog
    Av larsehlundstedt i forum Byggdagboken
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 08:14
  3. Dokumentären om B29'an Keen Bird
    Av Krille i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 21:46
  4. rea på Silverlit i-Bird
    Av sundqvistjohan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •