Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Stallvarnare.

  1. #1

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard Stallvarnare.

    En känd tillverkare av radiostyrningsanläggningar har i dagarna utkommit med ett tillbehör som kan rädda många modeller. Enkelt förklarat fungerar det ungefär som följer:
    En liten sändare med receptor monteras i modellen. Denna känner av när skevrodren börjar tappa styrförmågan. Den sänder då en puls till en liten mottagare i din ordinarie sändare och aktiverar en liten elektromagnet. Denna är kopplad till höger spak, skevroderfunktionen, som då vibrerar i varierande styrka beroende på hur nära stallgränsen flygplanet flyger.
    Tillbehöret är ganska enkelt att installera för den händige modellflygaren och kräver endast en liten skruvmejsel samt en spetslödpenna. Dock kan nämnas att eventuella ingrepp i radioanläggningen sker på egen risk och eventuellt kvarvarande garanti upphör. För närvarande finns det bara till ett känt märke som av reklammässiga orsaker ännu inte kan nämnas. Men med dagens ideliga kopieringar, lär det snart finnas till alla kända märken. En amerikansk hobbykedja lär redan ha lagt ett högt bud på det.Så vi får avvakta och se om vi kan prova grejen till sommarn här nere i Skåne.
    Sköt om Er..
    ...Kay krut

  2. #2

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Ett sammanträffande att den skulle dyka upp just idag eller.

    /lasse

  3. #3

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Nja, att det var 1:a april kanske förhöjde effekten lite. Men trots mina något vidlyftiga utsvävningar om tlllverkare och intresse från återförsäljare mm, det var ju 1:a april, så har det faktiskt tagits fram av ett par ynglingar på ett kanadensiskt universitet. Jag läste artikeln för en tid sedan i väntrummet hos tandläkaren. Det fungerade tydligen någorlunda, enligt artikelförfattaren men problemet var att det tog lång tid att prova ut det på den modell som man använde. Att sedan försöka att flytta över det på en annan modell hade förmodligen krävt lika lång och svår utprovning och förmodligen med samma halvrisiga resultat. Så, vi modellflygare hade nog inte haft någon praktisk nytta av dylikt påfund. Men, 1:a april till trots, det lär finnas. Åtminstone i ett exemplar.
    För övrigt lyckades jag själv undgå all dramatik på denna dag, 1:a april, tills jag kom hem sent på kvällen efter en trevlig nattflygning med Thomas och Mats. På bordet ligger en lapp: Gubben min, hyllan där din Ryan låg, den ligger på golvet och det gör resterna av kärran också ! Och den gick jag naturligtvis på.
    Ha de´gott vänner,
    Kay krut

  4. #4

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Hahaha!!!
    Kay, Du rår inte på Anna-Karin...!
    Retroholic!

  5. #5

    kay.kruts avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    910
    Jobb
    Glad pensionär.Oförbätterlig optimist.
    Klubb
    SMFF.RCFF. Trelleborgs Modellflygklubb. Östersunds Modellflygklubb.

    Standard

    Ne, jag vet alldeles för väl.
    Kay krut

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •