Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: vår rostiga eller nått annat fel .........

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard vår rostiga eller nått annat fel .........

    jah då var motor premiären tagen på nya fältet ! ... den blev kort !!
    den togs med den otroligt FULA!! v sticken från vmar---

    efter 30 sec flygning så vette fasen vad som hände .. eländet började rolla villt totalt okontrolerat .. det enda som svarade var gasen ..... lyckades dra av gasen men se de hjälpte föga på ett plan som gick i spinn från 60-70 meters höjd brakade rätt ner i grannåkerns nysådd så både frön å flyg delar rök åt alla håll inte nått som var helt på planet motorn hadde klarat sig samt hjulen..... resten var tillbaka i mer än byggsats form ..acc mm satt fortfarande kvar och allt verkade funka som det skulle .. servot till höjden rörde på sig med ...men bara lite .. drev sallad där ... ett billigt air media standard servo med plast drev ..om det hände vid smällen eller innan e svårt att säga ... får väl skylla på radio störning ..... dock så har mottagaren som satt i alltid varit lite "knepig" så nu lägger jag den i pressen på jobbet i morn för att säkerställa att den aldrig mer kommer att användas .. troligen så beror det på mottagaren som förut har tappat nån gång emellanåt ...
    så nu blir det att handla sig en ny modell igen .. har bara "stort" 3D kvar å dom vill jag "spara" på lite .. en låg vingad sport i 60 storlek för att ha som "varje dag" kärra ...svider alltid att sätta grejerna men tur att de va ful sticken ...tog kort på elä'ndet men min dator vill inte kännas vid mobilen ... men bild finns iaf på "högen"
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Himla kämpigt...
    himla tråkigt...
    Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar!
    På't igen, bara!
    Retroholic!

  3. #3
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Sabla tråkigt. Har en kompis som hadde en Hitech mottagare som levde sitt egna liv. Förra sommaren när han glad i hågen byggt färdig sin Cloud Dancer och jag hjälpe honom med att ställa in hans nya 4taktare skulle premiär flyga, så flög maskinen i ca 3 - 4 minuter sen så funkade allt utom skevrodret. Himmla tråkigt då modellen låg i en brant sväng. Ca 1,5m ovan mark fick han fart på skeven, men då svarade inte höjden :cry:
    Gissa vad som hände...
    Den mottagaren finns upplysnngsvis inte längre.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  4. #4

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Trist som f-n, i början på säsongen också....

    Tror mig veta att det finns en färdigbyggd och (troligen) oflugen V-stick 40 till salu i Nyköping. Kanske nåt för dig?
    Kolla annonsen på sidan 2 i senaste numret av NMK-nytt: http://www.nykmk.se/nmknytt/nmknytt1-2008.pdf


  5. #5
    ssns avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    813
    Klubb
    Ulricehamns Modellflygklubb

    Standard Re: vår rostiga eller nått annat fel .........

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    jah då var motor premiären tagen på nya fältet ! ... den blev kort !!
    den togs med den otroligt FULA!! v sticken från vmar---

    efter 30 sec flygning så vette fasen vad som hände .. eländet började rolla villt totalt okontrolerat .. det enda som svarade var gasen ..... lyckades dra av gasen men se de hjälpte föga på ett plan som gick i spinn från 60-70 meters höjd brakade rätt ner i grannåkerns nysådd så både frön å flyg delar rök åt alla håll inte nått som var helt på planet motorn hadde klarat sig samt hjulen..... resten var tillbaka i mer än byggsats form ..acc mm satt fortfarande kvar och allt verkade funka som det skulle .. servot till höjden rörde på sig med ...men bara lite .. drev sallad där ... ett billigt air media standard servo med plast drev ..om det hände vid smällen eller innan e svårt att säga ... får väl skylla på radio störning ..... dock så har mottagaren som satt i alltid varit lite "knepig" så nu lägger jag den i pressen på jobbet i morn för att säkerställa att den aldrig mer kommer att användas .. troligen så beror det på mottagaren som förut har tappat nån gång emellanåt ...
    så nu blir det att handla sig en ny modell igen .. har bara "stort" 3D kvar å dom vill jag "spara" på lite .. en låg vingad sport i 60 storlek för att ha som "varje dag" kärra ...svider alltid att sätta grejerna men tur att de va ful sticken ...tog kort på elä'ndet men min dator vill inte kännas vid mobilen ... men bild finns iaf på "högen"
    Må vara att V-Sticken är ful men.. Något av det roligaste jag flugit! har "40" versionen med en ASP .46:a...

    Sosen

Liknande ämnen

  1. Rostiga linor
    Av pgrts i forum Nostalgica - Oldtimers
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-15, 16:46
  2. Co-Pilot eller annat stabiliseringssystem till TRI
    Av Mr_Handsome i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-08, 10:37
  3. Am trainer, är det nått att ha?
    Av Bmsone i forum Metanolmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 21:55
  4. Zagi eller nått...
    Av Glawe i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 02:57
  5. Fliton, Sebart eller något annat?
    Av Lasse i forum Metanolmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 21:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •