Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Söndriga mottagare!

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard Söndriga mottagare!

    Var ikväll ute och flög två av mina modeller med dessa mottagare installerade

    http://aircpro.com/airc/homepage.nsf...&CartID=15286-

    den ena modellen är fortfarande hel, den andra är kraschad från cirka femton meters höjd - radiostörning i cirka fem sekunder. Bara att titta på när planet faller handlöst ner i marken :evil:

    Jag har haft problem med glitchar med dessa mottagare från och till sedan jag satte dom i mina modeller, detta var dock första gången som radiokontakten bröts helt, med en oundviklig krasch som följd.

    Inte kul!

    Enligt AirCpro, där jag köpt mottagarna, är detta första gången fenomenet inträffat (oväntat svar) av 240 sålda mottagare.

    Har förövrigt femton andra modeller med andra märken på mottagare som funkar klockrent!

    Min fråga är om det är några andra som haft problem med den här mottagaren av er som läser detta inlägg??

    MVH

    Roger.

  2. #2
    kvaarks avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    126
    Jobb
    Konsult
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Yepps visst har jag haft det, men inga så allvarliga som slutat i krascher. Mest roderfladder helt oberoende av avståndet till planet men alltid på höjdroderkanalen. Använde därför denna mottagare i mindre obetydliga profilmodeller, men är nu pensionerad efter ett inköp av spectrumsändare.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Någon som vet om den här mottagaren är pålitlig

    http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=99

    Roger.

  4. #4
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Just mottagare hade jag nog inte snåla med. Ett par extra hundringar fär ett pålitligt märke är ju ofta inte så mycket om an hr en dyr kärra i luften.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Förslag på pålitliga mottagare?

    Roger.

  6. #6
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Jag har ju gått över till Spektrum 2.4ghz nu, men tidigare så har jag kört med dessa: http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=3615 och aldrig haft några problem.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  7. #7
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Hej!
    Jag har samma problem med en airmedia 4 kanals. Den har dock fungerat tidigare, men störningarna blir värre och värre.

    Nu har störningarna blivit så stora så jag vågar inte flyga innan jag byter mottagare. Jag har god erfarenhet av JR men i hastigheten hittar jag ingen lätt JR mottagare. Finns det nån erfarenhete av Multiplex RX 5?

    m.v.h. //Fredrik
    fredrik

  8. #8

    Standard

    Jag kan tänka mig att dom flesta köper en sändare av bra kvalitet och känt märke, säkert för att man vill vara säker på att ha säker och bra kontakt med flygplanet.
    Och om man sen sätter i en mottagare för 100kr från kina och blir förvånad av att det inte fungerar tillfredställande .

    Sådana mottagare kan man använda i små flygande depronflak som man inte blir ledsen om dom går i backen.

    Har själv ledsnat på undermåliga kinesiska motorer, fartreglage, servon mm, samt ej tillfredställande mottagare av kända fabrikat.

    Kör nu bara med multiplex mottagare, och är nu en nöjd man.
    Ta en titt på multiplex mottagarna, finns på söders rc.

    Har inte 5an men 6an synth funkar kanon, och vill man ha lite bättre så är det 7an-9an som gäller då dom har failsafe och ipd.

    Har även 7an och 9an och har aldrig haft en störning,

    6an sitter i en YAK 54 130cm metanol
    7an i Spectra g bensinhelikopter
    9an i ultimate 160
    har även kört 9an i 6S elheli

    Och aldrig haft minsta störning

  9. #9
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Senast köpte jag denna:
    http://www.fullkontroll.se/jeti-plus-p-153.html
    Och den fungerar riktigt bra för mig. Använder den i en 120cm spv elkärra. Än har jag inte lyckats flyga ur räckvidden.

  10. #10

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Har samma, Jeti rex 5. Mycket prisvärd och bra.
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  11. #11
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DaEk
    Har samma, Jeti rex 5. Mycket prisvärd och bra.
    hehe... du körde också på rekomendationen

  12. #12

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Enklast så
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  13. #13

    Standard samma problem

    har precis samma mottagare, provade den i somras i min laser 200, men efter ett räckviddstest på 15m med inskjuten antenn på min jr pcm9a tappade jag kontakten med kärran, helt sjukt dåligt, la den på hyllan tiils för två veckor sen o tänkte prova den i min nutta (el kärra). samma med den, drog ut antennen på sändaren o startade, skulle jag aldrig gjort, kärran fick såna spel att den inte gick att flyga! Då tog jag fram min jeti REX 5 mottagare och allt fungerade perfekt! Att man då kan sälja sånna mottagare utan att skämmas med att skriva att den har en räckvidd på 300m, helt sjukt, som att kasta pengar i sjön! Man blir så trött på den där scanner mottagaren att jag skulle vilja elda upp den :evil:

  14. #14

    Standard

    har _aldrig_ haft problemer med MZK mottagere. Penta, Sexta, Octava, Decada - alle fungerer super bra.

    Har forsögt med Schultze, och der har jeg haft mange störninger. benytter bare MZK nu.

    F.eks. her

    http://www.fullkontroll.se/mzk-sexta-p-134.html

  15. #15

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    rotaxpower - var har du köpt din scanner-mottagare?

    Inte på airCpro väl?

    Jag var ju den första kunden som klagade på en felaktig mottagare av den modellen, så jag antar att du måste ha köpt den på annat håll?

    Roger.

  16. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mageri
    rotaxpower - var har du köpt din scanner-mottagare?

    Inte på airCpro väl?

    Jag var ju den första kunden som klagade på en felaktig mottagare av den modellen, så jag antar att du måste ha köpt den på annat håll?

    Roger.
    Jajjemän, hos AIRCPRO har kvittot kvar!

  17. #17

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    rotaxpower - OK, men då kanske det är så att du inte är nöjd med din mottagare men inte har underrättat airCpro om det?

    Roger.

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mageri
    rotaxpower - OK, men då kanske det är så att du inte är nöjd med din mottagare men inte har underrättat airCpro om det?

    Roger.
    Jo ,jag va i kontakt med honom gången innan då jag hade samma fel på den förra scannermottagaren, då fick jag skicka tillbaka den o få den utbytt, den nya vart ju inte bättre, känns inte som jag orkar krångla med det, men ändå surt när man saluför något som inte stämmer med spec på deras hemsida, verkligen under all kritik

  19. #19

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    rotaxpower - jag "dealade" med dom om att få köpa en modell och dra av priset på mottagarna. Tyckte de kändes bättre än att få dom utbytta, och kanske få samma problem igen.

    Roger.

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    225
    Jobb
    Fotograf
    Klubb
    MFK Oskarshamnseskadern

    Standard

    Fick hem tre sådana här igår

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6497

    och installerade i mina flygmaskiner.

    Funkar klockrent! Inte en störning eller glitch så långt ögat når PDT_Armataz_02_44

    Roger.

Liknande ämnen

  1. 2,4 mottagare
    Av gamlingen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 08:51
  2. Mottagare!
    Av mageri i forum Elmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 18:28
  3. PCM och PPM mottagare
    Av Wulfman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 13:15
  4. Vad ska jag ha för mottagare?
    Av Zekee i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 23:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •