Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Combat-modell kroppar

  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    47
    Jobb
    Skola Gymnasie första året

    Standard Combat-modell kroppar

    Hello!

    Var och kikade på Combat flygning idag för andra gången. Jösses hur roligt de var igen en gång! Skrev tidigare en tråd där jag efterlyste ritningar på Combat modeller. Tyvärr kom jag aldrig riktigt igång trots hjälpsamma forum-medlemmar som hjälpte mig hitta ritningar . Projektet blev svävandes i luften tills jag idag efter att ha sett på alla de otroliga Combat-modellerna fick ett kraftigt ha-begär igen en gång! Dock har jag inget vidare tålamod och tid att bygga en modell helt från scratch intresserar inte riktigt (har säkert en 2-3 olika modeller jag lämnat på hälft... ops: ). Dock fick jag höra av en av Combat-piloterna att det finns att köpa färdiga clasfiberkroppar någonstans ifrån (han flög själv med såna och det verkar otroligt hållbara!), dock sa han inte var så min fråga lyder då: Varifrån kan man beställa färdiga glasfiberkroppar (i Combat storlek helst) till en rimlig peng, gör inget om det är utomlands .

    Tack på förhand

  2. #2
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    pröva gå in på Aircombat.se där finns nog fler som kan tipsa dig om vart man får tag i glasfiberkroppar

    mvh Martin

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    193
    Jobb
    Ja
    Klubb
    MFK Vingarna, Umeå

    Standard

    www.aircpro.com har modeller som är "halvfärdiga" av div. combatmodeller. Annars har GreatPlanes traditionella balsamodeller som ARF av mustang och corsair om du vill komma i luften snabbt.

    /M
    Mer plast i helisarna! MFK Vingarna, Umeå

  4. #4
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Mustangen flyger väldigt fint! Jag har en sån, Och är väldigt nöjd med den 8)



    http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2061

    Corsairen har jag ochså haft! Väldigt fin den oxå 8)

    http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2141


  5. #5

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    47
    Jobb
    Skola Gymnasie första året

    Standard

    Tackar så mycket! Får nog dock bli något eget hemma bygge trots allt. Att köpa en modell för dyra pengar och sen krascha ner dem verkar inte riktigt vettigt (inte för min plånbok iaf ). Ska kika runt lite på aircombat.se och se om de har nåt att bjuda på. Aircpro modellerna var stiliga, men dock lite för dyra att söndras...

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av T0bbe
    Tackar så mycket! Får nog dock bli något eget hemma bygge trots allt. Att köpa en modell för dyra pengar och sen krascha ner dem verkar inte riktigt vettigt (inte för min plånbok iaf ). Ska kika runt lite på aircombat.se och se om de har nåt att bjuda på. Aircpro modellerna var stiliga, men dock lite för dyra att söndras...
    Köp beggat vettja! =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    47
    Jobb
    Skola Gymnasie första året

    Standard

    Hehe, finns inte mycket beggat att köpa. Har iaf inte sett någon som vill sälja heller

Liknande ämnen

  1. Combat-vinge
    Av jrooth i forum Elmodeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 14:11
  2. Combat ww2
    Av sm3xrq i forum Ritningar och Konstruktioner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 15:45
  3. combat
    Av olle i forum Allmänt och Tips
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 11:26
  4. Combat kärror!
    Av Kamikaze i forum Allmänt om flyg
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 19:49
  5. El-combat
    Av adrian i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 11:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •