Reklam

 
Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: SV-50cc Twin

  1. #1

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    4
    Jobb
    Livsnjutare.
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard SV-50cc Twin

    Hej, jag är en återfalls RC-Flygare från -70 talet som idag bygger en Beaver med flotörer. Jag har läst kommentarer av Bokis och Wessa om Kina bensinare och jag undrar om en 50cc Twin bensin motor passar i detta plan ?
    (9-10kg)
    Om man jämför SV 50 motorn med en DL 50 motor, vilken av de två har jämnast gång ? Och passar den en beaver viktmässigt ?

    MVH // En modellflygare i kalfjället

  2. #2
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Kan kaske säga så här:man får vad man betalar för.. ops:
    Börjar gilla 50 cc twinnen men därifrån till att den är riktigt bra är det en bit..
    Gången i twinnen är dock hyfsat lugn men inte att jämföra med en "dyr" motor typ 3w eller liknande men jag har inte gett upp hoppet ännu!
    Maken till tid det tar o köra in SW har man inte sett sen sachsens glada dagar..
    kolla gärna filmen på 1/3 cubben..proppen den verkar trivas bäst med än så länge är 21x8..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    74
    Jobb
    Airbrush-artist
    Klubb
    Tre Aviatörer

    Standard

    Jo tack, lång inkörning krävs på den. Men efter 5 liter med 3.5% mineraloljeblandad Aspensoppa så.... Jag har kört den på 20x8 första timmen och sen på 20x 10 utan problem.

  4. #4

    Standard Re: SV-50cc Twin

    Citat Ursprungligen postat av Klimpen
    Hej, jag är en återfalls RC-Flygare från -70 talet som idag bygger en Beaver med flotörer. Jag har läst kommentarer av Bokis och Wessa om Kina bensinare och jag undrar om en 50cc Twin bensin motor passar i detta plan ?
    (9-10kg)
    Om man jämför SV 50 motorn med en DL 50 motor, vilken av de två har jämnast gång ? Och passar den en beaver viktmässigt ?

    MVH // En modellflygare i kalfjället
    Vad är det för Beaver du bygger?

  5. #5

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    4
    Jobb
    Livsnjutare.
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Det är en KMP DH2 Beaver 2438cm.

  6. #6

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    4
    Jobb
    Livsnjutare.
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Är den svårstartad ? och blir den bätre ju mer du kör den!

  7. #7
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Lite överdimensionerat i den för mig i alla fall..Den lilla 26 cc benisaren hade passat mig bättre..
    Man vinner så lite på att övermotorisera Beavern,vi hart haft 25 cc i våra..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  8. #8

    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    4
    Jobb
    Livsnjutare.
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Hej Bokis!

    Tror du att XY 26cc A-Spes V2 räckertill för Beaver med flotör?
    // Klimpen Fjällflygare!

  9. #9
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jupp! XYZ är dessutom ,för mig,mycket trevligare än SV..
    Flög aldrig min på flottörer men jag är ganska övertygad om att det räcker till..
    17x8 är som gjuten som propp..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #10

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Jupp! XYZ är dessutom ,för mig,mycket trevligare än SV..
    Flög aldrig min på flottörer men jag är ganska övertygad om att det räcker till..
    17x8 är som gjuten som propp..

    Vad är skillnaden som avgör valet?

  11. #11
    Moderator
    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    4 639
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Gången,förgasaren på den (med chokespjäll) materialbearbetningen som är MYCKET prydlig o lättheten att få den att gå bra..För de som flippar sin motor så är choke ett måste..
    Har två av varje så jag har bildat mig denna uppfattning på det som dessa har körts..
    Men det finns säkert de som är av en annan åsikt.. ops:
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  12. #12

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis
    Gången,förgasaren på den (med chokespjäll) materialbearbetningen som är MYCKET prydlig o lättheten att få den att gå bra..För de som flippar sin motor så är choke ett måste..
    Har två av varje så jag har bildat mig denna uppfattning på det som dessa har körts..
    Men det finns säkert de som är av en annan åsikt.. ops:
    Ok , sitter till att ev beställa en 26:a så då får vi överväga XYZ istället för SV då

Liknande ämnen

  1. Twin-mxs 64''
    Av anders e i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 23:07
  2. SV 50cc Twin
    Av jobex i forum Bensinmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 21:48
  3. Twin Cessna 310
    Av Kamikaze i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 08:12
  4. X-Twin Jet!
    Av Gårdö i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •