Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tryckmatning till vevhus ?

  1. #1
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard Tryckmatning till vevhus ?

    Hej hopp
    kan detta vara rätt ??



    bilden kommer från http://www.osengines.com/engines/osmg0876c.jpg
    Varför tryckmata vevhuset ?. Har köpt en OS90FS och på ljudämparen finns två nipplar.

    Har för mig att Bokis någon gång talat om att man kunde koppla vevhus ventilationen till insuget. Men att koppla de till tryckmatningen på ljudämparen? vad gör detta för nytta ? eller skada

    Känns som jag kommer skippa denna nippel om ingen ger mig ett bra förklaring vad den är bra för
    /Martin

  2. #2
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
    en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
    ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  3. #3

    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    1 948
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
    en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
    ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset
    Näää de rinner ut genom sprickorna i blocket på dom modellerna

  4. #4
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JonnyE
    Citat Ursprungligen postat av kenneth67
    nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
    en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
    ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset
    Näää de rinner ut genom sprickorna i blocket på dom modellerna
    sant å spricker gör dom om man kör med kina bockar i dur alu
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  5. #5
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Hehe.. okey det förklarar de hela. Tyckte de verkade lite skumt men att samla kladdet på ett ställe kanske kan vara en god idé.

    /Martin

  6. #6
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    2 555
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    jepps har inte den extra nippeln på min gammla os 90 så det kladdar en del .. men nu skall den in i en sweallow så då får man fixa på förgasar sidan istället ...vad ska du ha den motorn i för plan ??
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  7. #7
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Inget bestämt ännu... har du tips på någon kul modell där en sådan motor skulle passa ? vill nog helst ha en 3D modell av något slag.

  8. #8
    Brauers avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    316
    Klubb
    Hässleholm MFK
    Above All Extra 260 - GF50i + pittsdämpare 21x8 - 4 * Futaba BLS451
    Cap 232 - TT46 + pittsdämpare 12x6 - 4* Futaba S3152
    Funtana - Axi 2808/20
    Trex 450XL
    + en del hyllvärmare

Liknande ämnen

  1. Tank utan tryckmatning
    Av deriksson i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-02, 08:48
  2. Behöver man tryckmatning till en ASP FT-160 AR?
    Av deriksson i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 22:30
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 19:46
  4. Tryckmatning
    Av LAB i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 13:13
  5. vevhus slang till insug?
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •