Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Litet problem kanske? :P

  1. #1

    Standard Litet problem kanske? :P

    Man är visst inte så smart som man trodde. För alldeles nyligen fick jag någon snilleblixt att det kanske skulle gå bra att fara ut en sväng med minium cessna med ca 4m/s i vind. Och tro det eller ej! 18gram(som planet väger) räckte inte för att motstå vindarna! XD

    Nåja, skämt åsido. Det är så att efter jag råkade störta in i vårat vedhus i tillräckligt hög fart så lossnade propellern(spinnern också) och det ser ut så här:


    Så jag antar att en bit av motoraxeln också gick av. För det verkar ska vara någon slags gängning på axeln men det är det då inte på den korta stump som jag har kvar. Jag tror även att motorn har hamnat snett för det låter som om den skrapar mot frigoliten när man gasar.
    Jag har redan extra propellrar/spinners men jag måste väll köpa en helt ny motor(http://www.umearc.se/cgi-bin/article...0&subgroup=406) eller?


    (Börjar bli ännu mer sugen på ett segelplan nu, då den kanske klarar lite mer vind )

  2. #2

    Standard

    Verkar som att du måste köpa det.. är väll växeln som är trasig skulle jag tro.. men motor o växel säljs ju i ett

    alla plan är mer eller mindre känsliga för vind..
    köp dig ett större med starkare motor så blir det bättre iaf

  3. #3

    Standard

    Mm, har ju en wingdragon sportster men den trivs jag deffinitivt inte med. Så jag får väl se om det blir något nytt plan-inköp. Men först måste jag väll laga Cessnan :P

  4. #4

    Standard

    Jag lovar att om du satsar lite mer pengar så blir allt mycket roligare
    mitt första plan var/är en E-starter.. inte kommit mycket längre än trainers men min e-starter är helt underbar att flyga!
    flyger med en ordentlig radio och har okej servon..
    att känna att man har full kontroll så långt är väldigt skönt
    en okej radio håller ju dessutom längre än planet så där förlorar man ju inte så mycket pengar även om det känns så till en början

Liknande ämnen

  1. Ett litet, litet antenn tips
    Av Matsa i forum FPV Antenner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:06
  2. litet plan
    Av Rc flygplan i forum Metanolmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 19:32
  3. Ett litet bantningstips!
    Av POD i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 17:24
  4. Litet hemmabygge.
    Av colsson i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 23:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •