Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 65

Ämne: jag vill bygga ett eget flygplan

  1. #21

    Standard

    ja nu behöver jag lite hjälp angående ackar. funderade först på att köpa ett mystery 3s 1500 mah från tradera men efter att ha läst endel om dom ackarna på diverse forum att det ej är någon vidare kvalite på dom, sväller upp efter 10 laddningar osv. så kollade jag på rcflight.se o hittade 3s 800 mah 20C då är frågan hur lång flygtid jag bör få ut av den 800mah? eller ska jag chansa på att få en bra version av mystery 1500?
    motorn är som sagt denna http://www.umearc.se/cgi-bin/article...5&subgroup=328

  2. #22

    Standard

    Flygtid är svårt att beräkna. Jag har ställt samma fråga och får till svar att man måste mäta.

    Detta batteri skall vara bra http://autopartner.jetshop.se/ShowPr...d=2898&cat=175

    Jag har köpt ett sånt men inte hunnit flyga med det än. Dock har jag ett mindre 2s800mAh som hittills funkat ypperligt.

    Tänk på att går du ner i mAh på batteriet så tål det mindre belastning, ditt ex. 800,20c=16A medan 1300mAH (ex ovan) batteriet klarar toppar på 25c= 32A. Aldrig fel med marginaler har jag fått höra.
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  3. #23

    Standard

    ja de var ju inte dyrt den där acken du länkade till. bilir nog en sån då

  4. #24

    Standard

    ja då har man klippt ut alla delarna från ritningen och depron kommer köpas nu i veckan eller på lördag då jag endå ska på invigningen på umeå rc

  5. #25

    Standard

    Är det officiella invigningen, var ju där o handla förra veckan?!
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  6. #26

    Standard

    eee de vet jag inte men dom är väl klar med hela butiken nu. vart bor du?

  7. #27

    Standard

    Neråt Västerås, men var uppe där på kundbesök. Man måste ju passa på då.
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  8. #28

    Standard

    aha okej trodde du bodde här uppe

  9. #29

    Standard

    Angående min rekomendation av desirepower-lipon så är jag nog inte ute och cyklar. Hittade detta på rcheli.se
    http://www.rcheli.se/phpBB220/viewtopic.php?t=16215
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  10. #30

    Standard

    blir köp

  11. #31

    Standard

    har skaffat depron idag men jag vet inte tycker de verkar va väldigt vekt :? om jag håller upp skivan så viker den sig ju direkt, kommer verkligen vingen bli så stabil så den inte viker sig då den ska lyfta upp planet?? :?

  12. #32
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Du får förstärka vingen med kolfiberrör,grillpinnar eller en furulist.. har själv kört med grillpinnar på de sista kärrorna jag byggt. Fungerar alldeles utmärkt.

    /Martin

  13. #33

    Standard

    ajuste. ska börja skära ut delarna ikväll. tack tack

  14. #34

    Standard

    hmmm ska jag tejpa ihop grillpinnarna? blir de verkligen nån stabilitet i dom då?

  15. #35

    Standard

    nu skärde jag ett spår i vingen å la ner grillpinnarna sen tog ja lite lim o fäste dom. blev dock inte alls nån bra stabilitet den sviktar hur lätt som helst :?

  16. #36
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    hmm.. jag använde mina som vingstöttor ska du lägga ner dem i vingen behöver du nog använda en kolfiber eller en styv furulist. Har även hört folk som använder sig av glasfiberpinnar (http://skanedrakar.se/)

    /Martin

  17. #37

    Standard

    Raida någons trädgård efter glasfiberblompinnar. Min som jag satte i vingen var nog 4-5 mm tjock. Spännvidden blir ju 80 nånting om jag inte minns fel så då behövs rejält stöd mitt där anvisningen på ritningen finns. Lite senare i bygget skall du nog försöka stabilisera baken på flyget. När jag flög såg jag att den ålade sig ganska rejält
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  18. #38

    Standard

    Nu har jag precis byggt ihop denna


    .

    Imorgon får jag se om jag klurar ut hur radion skall programeras.

    Kan verkligen rekommendera denna modell. Tomhe har gjort den (Tack!). Väldigt lätt att bygga och snygg dessutom.

    Fler ritningar här http://rc.tomhe.net/
    /Jesper


    Graupner/JR MX-12
    Top Models Pulsar
    F-22 Raptor

  19. #39

    Standard

    hur kan dina byggen bli så där fina. mitt ser ut som ett rangel allt ihop bara :cry:

  20. #40
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av alex.e
    japp då blire nog att försöka sig på ett extra330. måste bara lista ut vad alla biter o text på ritningen betyder
    Citat Ursprungligen postat av alex.e
    hur kan dina byggen bli så där fina. mitt ser ut som ett rangel allt ihop bara
    Bygger du i 3 mm depron ?
    Jeppe har nog byggt sin F22:a i 6mm ? (fast när jag tittar närmare på bilderna ser det iofs ut som en nedskalad version, månne i 3mm?), som ritningen föreskriver, den är stadigare, (men tyngre såklart)
    Min MIG29 i depron är åxo i 6mm, hur stadig som helst, i den har jag ett 4mm tjockt kolfiberrör.

    Du "måste" använda ett kolfiber-rör längs hela vingen, eller en kolfiberlist längs framkanten, annars sviktar vingen på tok för mkt, speciellt i en 3mm-depron-kärra. Man kan även staga upp bygget med tråd:
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...1&postcount=13
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-05, 01:22
  2. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-07-04, 21:16
  3. Vill bygga stor frigolitmodell
    Av Elia i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 19:52
  4. Bygga eget flyg
    Av Kasper Thurfjell i forum Elmodeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 19:54
  5. Bygga eget flyg?!
    Av Dawson i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 21:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •