Tackar Graffen,min poäng helt..Men plus-sidans kopparbanor är inte särskilt klena i jmfr. med servokabelns infästning i kontakterna tex..Har vid ett par tillfällen eldat upp stallade landställservon och det är kabeln som ryker först..Och ett servo som drar nästan en amp obelastad skulle jag stryka ur önskelistan hur som haver.. Min vapendragare Hanke var just en sån som gillade värstingservon men har på senare tid kommit till insikt,man klarar sig strålande på just "lagom" servon,det har gått troll i hur stora servon man behöver..Dessutom roar sig många med att i slutändan begränsa utslagen så att kanske 50% av servots styrka används istället för att utnyttja hela slaglängden o full kraft..
Vanligast är detta på höjdrodret(undantaget 3D maskiner) där utslagen är hur stora som helst från början,sen begränsar man utslagen för att få en trevligare flygtur..
Varpå servot inte utnyttjas fullt ut ..
Vad gäller NiMh så använder jag Sub.c-accar till mottagaren i en del kärror,inga problem med strömuttag än så länge..
Men som sagt ,är man osäker så går det utmärkt att försörja servona direkt med + och- för att sen bara använda signalen från mottagare..