Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Vad betyder röda / gula / gröna plupparna

  1. #1

    Standard Vad betyder röda / gula / gröna plupparna

    Ursäkta en slöfock som gärna undviker sökfunktionen.

    Vad betyder de olikfärgade plupparna i första kolumnen och vad har andra kolumen för funktion. Ser ut som ett dokument.

  2. #2
    Glawes avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Inlägg
    2 171
    Jobb
    Programerare
    Klubb
    Eslövs Flygklubb

    Standard

    Håll musen över så skall det komma upp ett tooltip.
    Mvh / Fredrik Glawe.

  3. #3

    Standard

    Om du kollar längst ner på tråd sidan så ser du en förklaring till alla olika ikoner.

    Andra kolumnen kan man antigen inte ange något å då blir det ett "A4 med text" annars kan man då man skriver inlägget lägga till en ikon, ex ett frågetecken vilket då betyder Hjälp/Fråga etc...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Beövs dessa två kolumner egentligen? Vad gör ett ämne till hett? Är det för att det skrivs
    mycket på kort tid där? Eller att det är många inlägg totalt? Eller är det för att det är ett
    bra ämne? Eller är det så som jag vill ha det, intressant för mig? Hm... förstår ej nyttan =)

    Den andra kolumnen som det är 99,9% vita "A4" i, den kan väl slopas? Är ju knappt nån
    som använder Postikonerna med frågetecken och dom där smileysarna. Alltså stämmer
    den inte då den inte används fullt ut.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #5

    Lightbulb

    Betyder att det är ett nytt inlägg eller om det är ett befintligt att det är någon som postat ett nytt inlägg.

    Betyder att det inte finns några nya inlägg sedan du senste läste i tråden.

    Betyder att ämnet/tråden är låst. Detta kan ex vara så att det skrev fula saker och man låste den, det kan också vara så att du inte har behörighet att läsa tråden men kan se att den finns.

    Betyder att fler än 30 svar finns i tråden eller att tråden har fler än 350 visningar, eller att den innehåller mer än 30 inlägg. Dessutom är det nya inlägg i tråden sen du senaste läste i den.

    Betyder att fler än 30 svar finns i tråden eller att tråden har fler än 350 visningar, eller att den innehåller mer än 30 inlägg. Dessutom är det inga nya inlägg i tråden sedan du senast läst i den.

    Den stora skillnaden mot gammla forumet är ikonfärgen samt att ämnen kan klassas som "heta". Heta ämnen kanske behöver trimmas lite på inlägg och visningar men en trevlig finess att man snabbt kan se om det är ett intressant ämne eller inte. Ponera att man går in och ser "jösses vad inlägg" å sen direkt markerar "markera alla som lästa" men man har då fortfarande har chansen att se att det pågår en intressant diskussion som ja annars kunde ha missat... Ett exmpel på hur den kan användas.

    Andra kolumen innehåller idag bara några ikoner, vi har tittat på att lägga dit även texter men inte funnit vad som kan tänkas vara behövligt å därför bara nöjt oss med ikonerna dels även för att se hur de används. Kolla ex tråden om MPX radios, utmärkt att man kan använda sig av "utropstecknet" för då hajar man till att aha den ska ja kolla.

    Den stora skillnaden mellan gammla och nya forumet är att detta bygger på mer bilder än text för att navigera sig fram och det tar tid att komma underfull med hur man effektivast använder sig av dem.

    Sen är det så att anledningen till att i princip alla är "block" idag är av den enkla anledning att de blir så vid migreringen från gamla forumet, och att alla inte upptäkt denna funktion till de nya inläggen.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  6. #6

    Standard

    En del forum har en markör om man själv varit inne och roddat i en tråd. Tycker det är bra för man kan enkelt identifiera trådar man varit inblandade i.
    Me wanna?

  7. #7
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Finns även det, då ser Ikonen ut följande:
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	postat.JPG 
Visningar:	123 
Storlek:	17,0 KB 
Id:	133  
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  8. #8

    Standard

    Katjingg!

    Tackar

  9. #9

    Standard

    Varför kommer trådarna huller om buller? Syns bra på de där färgglada grejerna som denna tråd handlar om. Orangen, grönt och rött samt vitt kommer lite om vartannat. Skall inte allt nytt vara längst överst?

    En sak till, lite OT för detta ämne, men när jag nu har det på tungan så... Man kan klicka på en BLÅ knapp med nedåtpil för att komma till första olästa inlägget. Men alla lästa inlägg i en tråd, dom är blå. Dom olästa är orangea. Lite ogenomtänkt av tillverkarn. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #10

    Standard

    Nä dom där orange'a, röda, gröna osv stör mig nog mer än dom gör nytta.
    Var väljer man bort dem? Det är så rörigt. Jag vill se skillnad mellan läst
    och oläst, typ som dom blå gör. Går det att åtgärda eller måste man dras
    med detta?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #11

    Standard

    Detta jag menade... Lekstuga!!! Ser ju inte klokt ut. RÖRIGT!

    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Detta jag menade... Lekstuga!!! Ser ju inte klokt ut. RÖRIGT!

    Håller med. Det enda sättet jag tittar i forumet nu för tiden är med "Nya inlägg" men det fungerar inte helt problemfritt heller.

  13. #13
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JR Visa inlägg
    Håller med. Det enda sättet jag tittar i forumet nu för tiden är med "Nya inlägg" men det fungerar inte helt problemfritt heller.
    Utveckla, jag använder enbart den för att kolla nya trådar och har inga problem. Hur strular det för dig?
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  14. #14

    Standard

    Ibland dyker inte nedanstående upp t.ex. men sedan tycker jag också det var bättre för med olästa meddelanden i fettext.

    "Ämnena nedan har inte blivit uppdaterade sedan ditt senaste besök men innehåller fortfarande olästa inlägg."

  15. #15
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Klickar du på Nya inlägg kommer endast de trådar med nya inlägg upp, klickar du på kommer du automatiskt till det första olästa inlägget i den tråden.

    Står det "Ämnena nedan har inte blivit uppdaterade sedan ditt senaste besök men innehåller fortfarande olästa inlägg." så har du sett att det är olästa inlägg men inte klickat på tråden och då ligger den kvar som oläst.
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  16. #16

    Standard

    Joo, man kan göra allt och lite till, funktioner och alternativ och universalsätt och si och så.
    Jag tycker det är för mycket. Forum skall vara smidighet (och det funkar bättre nu då det
    är snabbare) samt överskådlighet (vilket det inte är nu, forumet drunknar i alla funktioner).

    Om två år är det väl ytterligare 100 funktioner i forumet.

    Förut var jag aktiv läsare på forumet, nu drar man sig lite. Så är det. Slött men sant.
    Men men, det är min åsikt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Liknande ämnen

  1. Gula Draken i foam
    Av Uno i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-04, 22:06
  2. DA´s tankventil (de röda skruvarna)
    Av Denke i forum Bensinmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 16:23
  3. Bill Hempel och Vallentunas gröna bävrar.
    Av FDog i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 17:44
  4. Pojken med dom gröna...
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 10:52
  5. Den röda Draken från Kina har landat!!!
    Av Kalle Nilsson i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 19:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •