Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: kyosho extra 300s

  1. #1
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Talking kyosho extra 300s

    jaha nu har man en kyosho Extra 300s. jsg valde den istället för edgen därför att den är lite ovanligare, tycker formen på den gör den snyggare och affären hade inte hemma edgen.
    Jag vet att detta är en ARf men jag tänkte att det skulle väll intressera någon med en lite byggtråd om den.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213438809
    vi hoppar förbi öppningen och går direkt till monteringen. låter väll bra.
    Här har jag monterat sället och hjulen (stora hjul det var till den), prövade också hur sidorodret passade.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213438302
    humm massor av delar som ska sättas ihop. måste säga att kvaliten på sakerna ite är den sämsta men inte den bästa heller. men va fan du får vad du betalar för.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213438275
    Vingen ihop limmad med epoxi och två futaba s3152 servon isatta.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213438289
    Käner du igen den här motorn colsson??? igentligen ville manualen att jag skulle sätta motorn upp och ner på men jag tycker att det är bättra så här.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213438349

    öö jaha nu fick jag inte ladda upp mer bilder. jag vill helst inte ha bilderna så de hamnar längst ner i en rad utan jag vill ha dem i texten hur gör man då????
    fortsättning följer...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1749.JPG 
Visningar:	542 
Storlek:	139,0 KB 
Id:	167   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1751.JPG 
Visningar:	539 
Storlek:	122,7 KB 
Id:	168   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1752.JPG 
Visningar:	633 
Storlek:	145,9 KB 
Id:	169   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1753.JPG 
Visningar:	481 
Storlek:	139,6 KB 
Id:	170   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1746.JPG 
Visningar:	559 
Storlek:	147,3 KB 
Id:	171  

    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  2. #2
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    jaha så det gick inte att lägga in mer än 5 bilder per inlägg, nåja.
    nu har jag satt ditt stabilizatorn och prov monterat vingen.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213439089
    åsså vänder vi på steken.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213439101
    mmm vad fin den ser ut.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213439124
    den ända nakdelen med denna modellen så här långt är klädseln. vilken skit. att dom inte kan lägga på 50-100 kr och få en bra klädsel, suck. det fanns en hel del bubblor i klädseln som man ibland och ibland inte kunde ta bort och titta vad som hände med cokpiten...
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213439143
    Att klädseln krympte hårdare än vad limmet kunde hålla det.
    Nåja en bra nyhet är iaf att jag har fått på motorkåpan och den blev rak och fin och motorn hamnade i centrum.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213439175

    jo just det, det var det här med klädseln. Finns det något man kan göra för att man inte ska behöva klä om hela maskinen efter två flygningar?????????????
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1755.JPG 
Visningar:	275 
Storlek:	127,8 KB 
Id:	172   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1756.JPG 
Visningar:	247 
Storlek:	140,0 KB 
Id:	173   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1759.JPG 
Visningar:	253 
Storlek:	129,6 KB 
Id:	174   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1762.JPG 
Visningar:	242 
Storlek:	111,7 KB 
Id:	175   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1764.JPG 
Visningar:	256 
Storlek:	131,5 KB 
Id:	176  

    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  3. #3
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    humm konstigt jag monterade motorn "liggandes" och ändå sticker det ut en glödstift i botten?????????
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213440009
    Det var ganska pilligt att få dit alla saker och sammtidigt lyckas få på kåpan.
    och på tal om pilligt, linkaget mellan höjd och sid var en mardröm att få på plats men med lite "lätt"(med andra ord mycket stor) övertalning så gick det med.

    Jippi DEN ÄR KLAR
    fort det gick va jag ble klar på bara några minuter, ne skojade bara det tog två hela dagar att få ihop den. Det var förvånads värt mycket att göra på denna kärran. Alla roder fick du sätta dit själv, alla linkagen skulle böjas och kapas plus lite annat.
    mm fin.
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213440027
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213440037
    http://www.rcflyg.se/forum/attachmen...1&d=1213440048

    passade även på att testa motorn när man ändå var ute med den. Den gick utmärkt i början men sedan helt utan förvarning varvar motorn ner lite lite och dör. tittade i bränsleslangarna och där var det ingen luft. Vad tror ni att det kan vara jag vill ju inte flyga omkring med en motor som dör utan förvarning bara så där.

    Annars så är detta en fin modell och när jag vägra den så var den 100g lättare än vad den utsatta vikten var och jag har dess utom en större motor i den en saito 72 4t och en 60var max de rekomenderade nåja jag klagar inte utan blir bara glad. För lägre vikt = bättre flygegenskaper.

    då va denna byggtråd slut skriv gärna lite kommentarer och svar på mina frågor.

    PS min fältlåda villetydligen inte vara med längra.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1767.JPG 
Visningar:	289 
Storlek:	80,9 KB 
Id:	177   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1770.JPG 
Visningar:	273 
Storlek:	230,3 KB 
Id:	178   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1771.JPG 
Visningar:	258 
Storlek:	242,4 KB 
Id:	179   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1772.JPG 
Visningar:	252 
Storlek:	239,5 KB 
Id:	180   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1773.JPG 
Visningar:	273 
Storlek:	242,0 KB 
Id:	181  

    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  4. #4
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    flyttade upp tanken ca 1cm idag och det hjälpte lite, motorn stannar fortfarande ganska plötsligt men inte alls lika mycket. en bra nyhet är iaf att vikten på kärran hamnade ca 100-150g under den utsatta. Vet inte riktiga hur kyosho har gjort för att få vikten till 2500g jag menar jag har ju en större motor än vad de rekomenderar.

    Jag är dess utom på jakt efter en röd spinner med en aluminium platta på 57 eller 60 mm någon som vet var man kan få tag på en sådan?????
    ser inga komentarer
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  5. #5

    Reg.datum
    Sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    roligt.........

    Jag brummar edgen.......var sugen på den oxå, bra att ha extra om det blir pinnhög av den andra
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  6. #6
    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    1 253
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Hej kul att den är klar, hur flög den då?
    Nu har du kanske inte hunnit prova prestandan i den ännu.
    Har en SU-31 med en saito 72 i nosen.
    Själv räknar jag med en totalvikt runt 2,2-2,3 kg tankad o klar.
    Har monterat ombordglöd i min.
    Dels slipper jag krångla med glowdriver, men främst för att jag är kass att ställa motorn (väntar med spänning på komentar) och minskar förhoppningsvis risken för motorbortfall.

    /lasse

  7. #7
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nja nu har jag inte flygit den än så det vet jag inget om än. jag hoppas på en premiär snart men jag måste få tag på en 14x4 prop för att få ner draget lite med en 13x7 rullar den framåt på tomgång på gräs. ombordglöd skulle nog inte vara så fel märker på min motor att varvet går ner ganska mycket när jag tar bort glöden, men det kanske är ett tecken på att glödstiftet behövs bytas vad tror ni??
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  8. #8
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    förresten ingen som vet var man skulle kunna få tag på spinnern jag beskrev ovan??
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  9. #9
    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    1 253
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
    förresten ingen som vet var man skulle kunna få tag på spinnern jag beskrev ovan??
    Köpte själv en på www.hab.se 57 eller 63mm vill jag minnas.

    /lasse

  10. #10
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    ny prop (14x4) och en spinner beställd hoppas det kommer snart
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  11. #11
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Daniel L Visa inlägg
    nja nu har jag inte flygit den än så det vet jag inget om än. jag hoppas på en premiär snart men jag måste få tag på en 14x4 prop för att få ner draget lite med en 13x7 rullar den framåt på tomgång på gräs. ombordglöd skulle nog inte vara så fel märker på min motor att varvet går ner ganska mycket när jag tar bort glöden, men det kanske är ett tecken på att glödstiftet behövs bytas vad tror ni??
    Det är väl mer så att den går för fett på tomgång isåfall ?? eller att stiftet är slitet, men de är ju lätt att testa med ett nytt stift

  12. #12
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    bytte till ett os f stift och la lite mer skumgummi runt tanken upptäckte att den låg och skaka (glömde att sätta dit skumgummi vilken klant jag är) skruvade in nålen lite och nu går den mycket bättre. nu väntar jag på spinnern och den nya propen och då borde det bli perfekt men vi får se.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  13. #13

    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    412
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Hej!

    Det här med att varvet på motorn går ner ganska kraftigt när man tar bort glödaren är så vitt jag vet normalt för 4-taktare. Gör det på båda mina 4-taktare (SY .52 och Saito .91) Vet inte vad det beror på dock...
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  14. #14
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    ok detta är min första 4t så jag vet inte så mycket om dem 2t där imot kan jag bra
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  15. #15
    RCFF - Moderator Siguns avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    3 961
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Vi får väl kalla in motorexperterna Palleman och Diesel till att förklara varför de blir så på fyrtaktare.. Bokis kanske har koll med .

  16. #16
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Jaha fortfarande ingen prop och spinner ifrån hab.
    jag har iaf målat motor utrymmet svart. Kändes inte helt bra att ha bart trä som suger i sig olje rester och blir till skumgummi.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  17. #17
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    jippi, fick spinnern och propen igår ifrån hab. Det ser lite konstigt ut när man inte har motorn igång men det syns ju inte när den snurrar.
    Ja, nu väntar jag bara på fint väder sedan ska det bli premiär


    jag har fortfarande inte klurat ut var det är som gör att 4t motorer går ner så i varv när man tar bort glöden?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN1890.JPG 
Visningar:	560 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	410  
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  18. #18
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    nu har jag stora problem motorn vägrar att gå på tom gång. saito 72 4t)
    i mellan registret och i det högre går motorn väldigt bra och det svarar som den ska MEN
    på tomgången går den bara ca 10-15sek. ifrån fullgas och ner på tomgång varvar moton ner till strax ovanför tomgång sedan efter några sekunder går den ner helt där efter går den inte på super låg tomgång där den håller varvet och efter ca 10 sek dör den bara så där. Det hjälper inte hur mycket man än skruvar ut eller in högvarvs nålen den gör samma sak hela tiden.
    Alla slangar är hela och det är inte luftbubblor i dem heller. det sitter ett nytt os f stift i.
    jag märkte att på insugnings röret blev det kondens men inte kan väll de bli förgasar is nu det är ju 25+ ute.
    De funderingarna jag har är:
    1.att tomgångs nålen är för långt inne.
    2.stiftet är inte bra.
    3. den drar tjuv luft någonstans.
    4. bränslet är 16% nitro och är ganska nytt köpt för ca 3månader sedan men det har blivit ganska missfärgat och ser oljit ut.
    jag har testat med en 14x4w och en 13x7 prop men det är samma betende.

    Hjälp vad kan vara fel???
    har precis kommit hem ifrån paramotor kursen och vill premiära den nu.
    Ska ut till fältet imon och testa lite mer kom in ett åskoväder så vi var tvugna att avbryta, går den fortfarande dåligt ska jag fimla den.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  19. #19
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    1 252
    Jobb
    Koenigsegg
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    funkar de här stiften till 4taktare och passar stiftet min motor käns nämligt som varmare stift och nytt bränsle kommer att vara bra för min motor eller ??

    http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=3847
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  20. #20
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Hej daniel!

    Här har du lite tips om hur du får snurr på din Saito

    Du får scrolla ner till lite över halva sidan så hittar du lite info!

    http://www.motorportalen.net/phpbb/v...1400&start=120

Liknande ämnen

  1. Kyosho extra 300s
    Av Oskar Ahlm i forum Allmänt om flyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 11:46
  2. Kyosko extra 300s
    Av Daniel L i forum Recensioner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 23:26
  3. extra 300s arf
    Av kenneth67 i forum Byggdagboken
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 22:04
  4. EXTRA 300S
    Av Todi i forum Metanolmodeller
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 11:06
  5. motor i en extra 300s ?
    Av kenneth67 i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •