Reklam

 
Sidan 7 av 23 FörstaFörsta ... 2345678910111217 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 452

Ämne: ESM Fokke Wulf 190

  1. #121
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av taygher Visa inlägg
    Det ser bra ut, Ompa!

    Men på näst sista bilden ser det ut som om piloten redan ropar på hjälp..
    Hilfe hilfe, englender...
    (Sorry för Tyskan, den är obefintlig )
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  2. #122
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Jovista ja, i lördags blev det lite mer gjort än bara disikerande av spant i kroppen. Framemot senkvällen, lagom till Dracula på STV2 plockade jag fram målargrejorna och började måla cockpit delarna.
    Det jag målade nu var sidopanelerna och det bakre/övre golvet med luckan till "handskfacket" i grått och själva instrumentpanelen i mattsvart.
    Golvet och den bakre väggen har så stora ytor att jag kommer måla dessa i veckan med airbrushen.
    Det som står på tur nu är att få golvet av balsa samt bakre väggen av balsa + spant på plats. Sen kommer ju självfallet själva montering av detaljerna på kittetes respektive delar, mätare, knappar & switchar, lamor etc etc, innan det ska in i cockpit.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00569.JPG 
Visningar:	559 
Storlek:	63,8 KB 
Id:	1381  
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  3. #123
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Nu krånglar det visst med inloggnigen.
    Tredjegången gillt?
    Tar det någorlunda kortfattat nu, orkar inte skriva allt jag skulle en tredjegång

    Ser ut som om det blir en ny vändning i cockpitbygget.
    Har en tid diskuterat passformen samt DynamicBalsa's kvalite med Jakub på InZpan i england som oxå säljer cockpitkitt.
    Allt började med att jag ville ha nya mätare till mitt DB kitt för just KMP/ESM FW190. Jakub undrade om jag kunde mäta mitt kitts delar samt ge några mått på sittbrunnen, bara för att se om deras kitt skulle kunna klämmas in i en KMP/ESM Wulf.
    När jag mätt upp allt samt gjort en skiss och visat hur illa instrumentpanelen passade så har vi haft en liten disskusion fram och tillbaka på ett djupare plan om hur man ska få in ett InZpan kitt i KMP FW190.
    Beskrev för honom att mitt första kitt jag blev vid var egentligen till "Platt" FW190 skala 1:5 och den instrument panelen passade tillochmed bättre än det avsedda kittet för modellen. Hellre slipa bort lite och få en tajt och fin passform än att få fylla ut med balsaflak eller kleta med silicon eller dyl för att få detaljerna att passa och se någorlunda bra ut.
    Det kröp fram under våra diskusioner att en kille i Australien klämt in ett InZpan kitt i en WillHobby FW190 skala 1:6. Och den är tydligen väldigt lik KMP/ESM 190an i måtten.
    Fick således i går ett erbjudande av InZpan att för det jag betalat för instrumenten, 17£ ink frakt, få ett av deras kitt mot att jag lägger upp en tråd på bygget och monteringen på RCU och gärna något mer forum, samt sammanställer ett kompendium på arbetet med mina funderingar, lösningar och tips till andra byggare självklart med bilder på alla moment som jag sedan skickar till InZpan.
    Vad tror ni jag svarade???
    I dagens mail stog det, bekräfta ditt namn och adress så kommer kittet någon gång nästa vecka

    Ser fram emot denna lilla utmaning, ska bli ruskigt kul att göra detta. Speciellt nu när det är badrumsrenoveringstider här på Odalvägen i Kristinehamn
    Annika, dvs frun, är inte lika förtjust i detta kommande paralell bygge plus att det är på G en ny kärra (TopFlite P51D ARF skala 1:7) hem från ÖMH som ska ersätta min förlorade F6F Hellcat
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  4. #124
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Så har vi återigen satt kniven i Wulfen. Just nu känns det mest som om jag diskerar kärran mer än det blir något byggt
    Tog bort halva "stocken" för sidoroder gångjärnen så att jag kan komma åt inne i bakkroppen när det blir dags för montering av sporrstället. Ska gå igenom bilderna jag fått i hop med tillvägagångssättet som en kille i USA mailade mej när han gjorde detta ingrepp på sin KMP/ESM 190a.

    Backade även tillbaka till vingen lite hastigt i kväll. Har ju tottalt glömmt bort att löda i hop kontakten för vingens servon
    Så nu tog jag mej i kragen och letade upp lite 3mm plyfa och började tillverka fästplattan för kontakten. Ska göra den helt klar i morgon har jag tänkt iaf, samt fästen för att limma den i kroppen.

    Bilderna visar bakkroppen där jag då disikerat lite, samt början till vad som ska bli vingkontakten
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00578.JPG 
Visningar:	490 
Storlek:	94,0 KB 
Id:	1428   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00579.jpg 
Visningar:	510 
Storlek:	27,2 KB 
Id:	1429   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00580.JPG 
Visningar:	490 
Storlek:	90,3 KB 
Id:	1430   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00581.JPG 
Visningar:	473 
Storlek:	83,2 KB 
Id:	1431  
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  5. #125
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Bygget är inte helt dött för er som undrar. En smärre ombyggnad av badrummet pågår dock också, vilket har tagit en del uppmärksamhet. Till råga på allt small varmvatten beredaren i slutet av förra veckan, så helgen har gått åt till byte av en ny
    Väntar även på mer info från InZpan ang cockpitkittet. Skulle varit här nu...
    Väntar en vecka till sen så droppar jag ett mail och kör vidare med det jag har
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  6. #126
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Några bilder på det som stjäl byggtid...

    Samt det senaste som blev förra helgen.

    Bilder från vänster;
    1.Badrum.
    2.Badrum.
    3.Kontaktbrygga, obsevera furulisten, den ska limmas mot rotspantet i vingen. Skruvarna finns för att kunna lossa bryggan om något fel på kablaget/kontakten uppstår.
    4.Denna vägg monteras således på motsatt sida av öppninen i vingen. Lätthål ska göras före det.
    5.En mall har nu gjorts efter detta uppritade halva hål för sporrhjulet. Mallen kommer tejpas på plats, sen ritar jag på andra halvan och skrider till verket med Dremeln.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00595.JPG 
Visningar:	153 
Storlek:	94,2 KB 
Id:	1538   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00596.JPG 
Visningar:	134 
Storlek:	74,6 KB 
Id:	1539   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00584.JPG 
Visningar:	135 
Storlek:	93,7 KB 
Id:	1540   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00583.JPG 
Visningar:	122 
Storlek:	76,2 KB 
Id:	1541   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00582.JPG 
Visningar:	156 
Storlek:	59,1 KB 
Id:	1542  

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  7. #127
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    När jag gick bet i badrummet pga material brist begav jag mej ut i hobbyrummet för lite mer dissikerande av Wulfen.
    Öppnade i bakkroppen för sporrstället.


    Men innan själva skärandet så hadde jag gjort en mall för att veta hur och vart jag skulle skära upp hålet.
    Det har blivit mycket mätande och tittande på bilder för att bedömma vart ungefär hålet ska bli samt hur stort det ska vara. Har kikat på diverse byggtrådar på andra större modeller samt bilder på riktiga 190or. Tror både placeringen och storleken ska stämma hyfsat iaf.


    Första varvet med Dremel'n. Observera plyfa plattan för det medföljande pianotrådstället, och hur snett den sitter.


    Kanterna putsaded och plywoodplattan avlägsnad. Behöll en bit av plywooden kvar i partiet mellan öppniningen och bakkanten för stadgans skull samt som support för "stocken" i fenan när den ska limmas tillbaka.


    När jag fräste ur plyfa biten kom chuken på min Dremel mot kroppen precis under kanten av hålet. Får försöka gömma det i vädringen senare.


    Bryggan för kontakten är nu på plats, fem av dom tio lätthålen skymtar också.


    Och kontakten på plats.
    Som ni ser så är själva bryggan med kontakten skruvad. På den nedre delen av plattan i bild är en fyrkants hårdträlist limmad mot rotsprygeln. Och för att inte limma ihop bryggan med den listen så smörjde jag in motsvarande anliggningsyta på bryggan med silicone fett. Funkade perfekt.
    Har även förberett kontakten med ett extra kablage för ett femte servo i vingen. Vet ännu inte om jag ska göra den medföljande bomben fällbar eller inte, men har iaf förberett för detta i kontakten.
    Det som saknas nu är bara två skruvanslutningar att fästa kontakten från mottagren i. Ska rota i mina lådor med överblivna dataprylar och se vad jag kan hitta och slakta.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  8. #128
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Jobbat vidare med sporrstället och har nu monterat/limmat spanten att fästa själva sporrstället i.
    Bild 1 visar det övre spantet i själva fenan.
    Bild 2 & 3 visar fram och baksida av spantet som ska sitta i kroppen. Urtagen är för att styr vajrarna ska gå fritt när sporrstället är i uppfällt läge.
    Bild 4 & 5 visar sporrstället i nerfällt resp uppfällt läge.

    Kommer nu kasta mej över fortsättningen av cockpit genom att först limma fast fyrkantsprofilerna för cockpitgolvet samt det nya spantet som ska sitta alldeles bakom sittbrunn. Har medvetet väntat med detta då jag för en tid sedan beställde microfibrer från Söders RC för att förstärka limmfogen mellan spant och kropp.
    Microfibrerna fick jag med posten i dag
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00623.JPG 
Visningar:	104 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	1777   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00624.JPG 
Visningar:	105 
Storlek:	102,9 KB 
Id:	1778   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00625.JPG 
Visningar:	103 
Storlek:	113,4 KB 
Id:	1779   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00629.JPG 
Visningar:	118 
Storlek:	44,8 KB 
Id:	1780   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00630.JPG 
Visningar:	122 
Storlek:	41,4 KB 
Id:	1781  

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  9. #129
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Jisses..du sliter benhårt med den där..Kommer o bli stiligt slutresultat !
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  10. #130
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Tackar tackar, var ute en sväng i morse och skulle förbereda inför kvällens arbete med spanten i sittbrunn. Lyckades då med konsstycket att bryta av bägge rören för stötstängerna
    Tur var så fanns det lite rester från en Top-Flite modell så det gick tillslut att skarva
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  11. #131

    Standard

    Vilken tur på detta tjusiga bygge. Mera bilder
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  12. #132
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Bilder kommer det mer av, det lovar jag. Hoppas kunna presentera vad jag planerar att åstakomma i helgen inom kort
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  13. #133
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Lite mer gjort i går natt.
    Preparerade dom två spanthalvorna som nu förstärker upp sittbrunn genom att borra lätthål i respektive halvor.
    Spanthalvorna limmade på plats med 30min epoxi och microfibrer.
    Även listerna för cockpitgolvet har limmats på plats, även dom med epoxi.

    Kunde inte låta bli att "torr" passa in delar av cockpit kittet. Och som synes passar instrumentpanelen sisådär
    Har inte fått klart om huruvida det blir något InZpan kit eller ej.
    Men tycker att DB kittet suger i passform. I värsta fall får man väll ta fram trollstaven och se vad man kan få till

    Bild 1. Listerna till golvet hålls stadigt på plats.
    Bild 2. Limmat och klart.
    Bild 3. Spantet bakom sittbrunn.
    Bild 4. Golvet och panelen provas på resp plats. Observera den uschliga passformen på panelens högersida. Är detta ett skämt från Dynamic Balsa eller?
    Bild 5. Stolen och "hatthyllan". Stolen står lite på sniskan pga att golvförstärkningen inte är på plats utan golvet bognar lite.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00631.JPG 
Visningar:	129 
Storlek:	77,9 KB 
Id:	1877   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00633.JPG 
Visningar:	1129 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	1878   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00632.JPG 
Visningar:	1107 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	1879   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00634.JPG 
Visningar:	167 
Storlek:	70,9 KB 
Id:	1880   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00635.JPG 
Visningar:	165 
Storlek:	73,2 KB 
Id:	1881  

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  14. #134

    Standard

    Nice!
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  15. #135
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Tack matbos.
    Planerar att få till golvförstärkningen och bakväggen av balsa i dag. Fick med X-antal 4mm balsa flak till DB kittet.
    Gjorde några mallar i natt så det är nog "bara" att skära till dom och limma på plats
    Men innan dom limmas så ska även lätthål i dom tas upp.

    Har även ett annat projekt på G i eftermiddag, flytspackla golvet i badrummet. Sånt man måste göra men som knycker tid av modellbygget

    Angående spantet (två halvor) bakom sittbrunnen, så har jag gjort en mall på dessa om någon annan ESM/KMP FW190 byggare vill skära upp sin sittbrunn och behöver förstärka upp den. Bara att maila eller PMa.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  16. #136
    Nalles avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    326
    Jobb
    Kvalitets tekniker
    Klubb
    Nyköpings Modellklubb: nykmk.se

    Standard

    Stilligt Ompa!
    ang passformen på instrumentbrädan, Om du är nöjd med den för övrigt tycker jag att
    du lägger igen spalten genom att lima ett plastarks bit på baksidan av panelen och
    sen formar den efter kroppen. Och sen lackar du den i s mma färg som panelen. Den
    här lilla justeringen kommer inte att synas sen då piloten klättrat ner i sittbrunnen.
    /Nalle

  17. #137
    Siguns avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    3 958
    Klubb
    Dackeflyers

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ompa Visa inlägg
    Bilder kommer det mer av, det lovar jag. Hoppas kunna presentera vad jag planerar att åstakomma i helgen inom kort
    Hur gick de med badrummet ? är de forfarande hål i golvet .. då förstår jag om frugan är lite sur ibland.

    FW ser ut att bli riktigt snygg när den blir klar.. kul att se på hur mycket jobb endel lägger ner på att bygga och modifiera sina modeller.

    /Martin

  18. #138
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Halloj så här på kvällskvisten. Ang diverse frågor...
    Nalle, har tänkt tanken på detta du nämnde med plastskiva som utfyllnad, och det är väll inte helt lagt på is. Väntar dock fortfarande på en bekräftelse från InZpan om vad dom egentligen håller på med.
    Har ju faktiskt köpt två uppsättningar skala instrument från nämnda InZpan, så skulle det strula med deras kit så kommer jag nog ändå få till det med det jag har. Har fått mail från Jakub på InZpan för ca en och en halv vecka sedan att dom bryter med tillverkaren av just cokpit kitten. Kan vara därför det är strul. Men ett svar på mailen kan man väll få iaf?

    Sigun, hålet i badrummsgolvet är åter igen gjutet. Det löste sej förra helgen. Men i dag var det tänkt att det hela skulle flytspacklas, men det drog ut på tiden så skjuter på själva spacklandet tills i morgon kväll.
    Blev då lite extra tid över att bygga och slappa framför tvn.
    Var en käck film med Jessica Alba med lite schyst dykning från Karibien, även om handlingen var så där var det ju underbar miljö. Gammal dykinstruktör som man är
    Som sagt lite mer byggandet blev det ikväll, om än det lilla.
    Tillverkade golvförstärkning och bakväggen i sittbrunnen tidigare under dagen. Limmade således golvet på plats efter diverse lätthål tagits upp.
    Som jag skrev i går ang spanten i kroppen, så har jag även ritat upp mallar på golvet samt bakväggen. Så om någon skulle vara i behov av det så är det bara att maila. Kommer scanna in dom i datorn så det går lätt att skicka med E-post och bara skriva ut

    Bild 1. Golvet sett från undersidan. Observera förstärkningen i skarven
    mellan halvorna.
    Bild 2. Golvet sett från sittbrunn.
    Bild 3. Bakväggen. Kommer även den få ett gäng med lätthål innan den
    limmas på plats.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00636.JPG 
Visningar:	1160 
Storlek:	76,0 KB 
Id:	1905   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00637.JPG 
Visningar:	143 
Storlek:	72,5 KB 
Id:	1906   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00638.JPG 
Visningar:	125 
Storlek:	61,1 KB 
Id:	1907  
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  19. #139

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    3 961
    Jobb
    Skorstensfejaringenjör
    Klubb
    Nyköping, Fresno Radio Modelers

    Standard

    Här går det undan mellan "extra" jobben! Du gör ett bra jobb!

    Göran

  20. #140
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Här går det undan mellan "extra" jobben! Du gör ett bra jobb!

    Göran
    Tack Göran, nu rodnar jag

    I morse innan jag sprang till jobbet limmade jag bakväggen på plats.
    I överkanten med vanligt trälim och i botten calim.

    Bild 1. Vinkelmätare jag tillverkat för att erhålla rätt vinkel på bakväggen enligt Dynamic Balsas instruktioner.
    Bild 2. Väggen på plats. Stötstångsrören kommer sedan att "försvinna" bakom sidopanelerna.
    Bild 3. Vinkeln rätt mot golv/vägg.
    Bild 4. Kan bli så att herr Otto får benen amputerade vid knäna.
    Bild 5. Den skarpsynte kan se att Otto sitter aningen högt. Detta beror på fallskärmen. Kommer nog bli tvungen att ta bort själva fallskärmen och bara behålla selen. Att tänka på är att stolen ska in också och den bygger ytterligare några mm i höjd.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00639.JPG 
Visningar:	94 
Storlek:	92,6 KB 
Id:	1932   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00640.JPG 
Visningar:	110 
Storlek:	70,5 KB 
Id:	1933   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00641.JPG 
Visningar:	107 
Storlek:	69,7 KB 
Id:	1934   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00642.JPG 
Visningar:	158 
Storlek:	68,9 KB 
Id:	1935   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC00643.JPG 
Visningar:	147 
Storlek:	61,8 KB 
Id:	1936  

    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


Liknande ämnen

  1. ESM focke wulf FW-190
    Av Pontuz i forum Byggdagboken
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-12-07, 14:29
  2. S-T 190 Focke Wulf
    Av mogge i forum Allmänt om flyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 20:15
  3. Focke Wulf TA 152H
    Av percy i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 21:46
  4. Fokke Wulf 190
    Av MrJet i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:51
  5. Topp Focke Wulf 190 F2
    Av ChristerL i forum Skalamodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 06:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •