Reklam

 
Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 13181920212223
Resultat 441 till 452 av 452

Ämne: ESM Fokke Wulf 190

  1. #441


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 244
    Klubb
    MFK Genlanda

    Standard

    Nämen vafan Ompa!
    Så rackarns sorgligt

    Även om det inte tröstar just nu kanske
    så kom ändå ihåg att det är du som är
    "Ompa klass" !
    Bästa Hälsningar Kent

  2. #442
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    I går hadde jag en sväng där jag direkt skulle köpa något nytt. Och Warbird.
    Efter några "stänkare" blev jag mest sur och förbannad på mig själv och tyckte nog att jag ska hålla mig från det här med flygandet. Kanske ändå inte är min grej.

    Nu sitter jag med en j+vla huvudvärk och det känns som om jag helst av allt skulle vilja sälja allt som har med modllflyg att göra och köpa en maffig träbyggsats av en båt i stället. Ger mig då fan på att skiter skulle sjunka på jungfrufärden...

    Är imponerad av ditt Cub bygge Kent. Skulle kanske börja flyga Cubbar och dyl igen?
    En tanke är att sälja stället och motorn till FW190an och köpa en mindre motor och kanske en cub eller liknande...

    Men just nu känns det som om jag inte ens skulle klara av att flyga i Simulator
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  3. #443
    Per Ps avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Robotprogrammerare
    Klubb
    Stranda Modellflygklubb

    Standard

    Ompa, av allt att döma så var kärran baktung, och du hade samtidigt OTUR att motorn stannade för dig. Det hade i stort sett ingen klarat av. Jag har sett dig flyga, du flög min Spitfire utan problem exempelvis, så det vet jag att du kan, och de flesta här kan nog hålla med! Sen är du rackarns duktig på att bygga!
    Satsa på något annat läckert bygge i Ompa-klass, och provflyg kärran innan du lägger ner allt extrajobb på den. Den här tråden har varit en inspirationskälla för mig, och säkert många fler.
    Så kort o gott: Du FÅR INTE lägga av med det här
    Våga vägra Powerbox!

  4. #444
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Per P Visa inlägg
    Ompa, av allt att döma så var kärran baktung, och du hade samtidigt OTUR att motorn stannade för dig. Det hade i stort sett ingen klarat av. Jag har sett dig flyga, du flög min Spitfire utan problem exempelvis, så det vet jag att du kan, och de flesta här kan nog hålla med! Sen är du rackarns duktig på att bygga!
    Satsa på något annat läckert bygge i Ompa-klass, och provflyg kärran innan du lägger ner allt extrajobb på den. Den här tråden har varit en inspirationskälla för mig, och säkert många fler.
    Så kort o gott: Du FÅR INTE lägga av med det här
    Per, och ni andra.
    Jag lovar att jag inte kommer lägga av. Men det här bakslaget var som jag skrev i går, mitt största/värsta. Allt jobb bara...
    Alla mina modeller har klarat maiden tidigare, så därför känns det här ungefär som när man var tonåring och den första riktiga förälskelsen dumpar en för en kille i parallelklassen
    Men som Packo sa till mig, liksom en annan jag känner. Laborera inte med TP på dessa ESM kärror. Och modda inte för mycket, undvik extravikt långt bak. Lita på manualen. CG på140 är bara för dom modeller med uppbyggd vinge och stabbe i balsa uppenbart.
    Att motorn gick varm beror nog på att proppen inte orkade leverera drag kontra vikten på modellen. Skulle gått på en 18x8 tvåbladig i stället. Men det är lätt att vara efterklok när man sitter med facit ihand

    Och om sanningen ska fram...
    Det ligger en Top Flite P51D Mustang 1/5 (Giant scale) byggsats i mitt hobbyrum. I Malmö hos postens UPK central ligger ett cockpit kit från Dynamic Balsa, och på mitt skrivbord ligger skalainstrument från InZpan
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  5. #445

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Trist att det händer och framför allt när man lägger ner sån tid och energi, hoppas att du ser ljuset i tunneln.

    /Lasse
    //Lasse

  6. #446
    klampes avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    76
    Jobb
    Reelriktare
    Klubb
    Tranås MFK Ödeshögs MFK

    Standard

    Så skall det låta Ompa fram med ny modell på byggbordet ge inte upp. Min yak brann ju upp på premiärdagen. Tungt ett tag men nya tag är ett måste för oss modellbyggare(ARFmontörer)
    Mvh Stefan

  7. #447

    ChristerLs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 226
    Klubb
    Nyköpings MK, Södertälje MFK

    Standard

    Fan Ompa, läste den riktigt tråkiga nyheten först nu.
    Jag har ju varit i samma sits som dig (Spitfire #1), det känns för j*vligt men det går över. Även om det kan ta tid.

    Tror Top Flite Mussen blir perfekt återhämtning för dig. Du har nog insett som mig att träkärror är bäst om man vill "modifiera" själv. Och det är skön terapi att limma och slipa.

    Keep up the good Ompa-klass!

  8. #448
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Standard

    Tomas, Tomas, jag lider med dig....detta var det värsta som kunde hända. "No guts, no glory" har du i massor, livet går vidare...
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

  9. #449
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Tack grabbar. Det värmer.

    Jo nu börjar det hela smälta in och jag känner ett visst sug att försöka mig på att flyga igen.
    Jag har till och med börjat fundera på att öppna kartongen till mitt nya projekt. En härligt gedigen & hederlig byggsats från Top Flite, ska bli skön "terapi" för att komma över Wulfen.

    Och Janne, No guts, No glory det tackar jag för att du tycker jag har. För jag resonerar som så här, om man inte satsar något kan man heller inte vinna något.

    Flera har sagt till mej att hänga modellen i taket eller bara ha den statiskt, men heja, till och börja med vart då?
    Och varför i hela fridens namn skulle jag då köpa ställ för 4000kr och en motor för över 5000kr??
    Nä ska jag ha modeller hängandes i taket eller stå statiskt så får jag väll börja bygga i skala 1/72 - 1/48 typ. Mina modeller ska flyga, eller åtminstone försökas flyga. Det är min teori.

    Nu fortsätter jakten på skalsporrställ till mitt nya projekt
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  10. #450
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Smile

    Hej Tomas
    Jag har lagt upp Hurricane-ritningarna på byggbordet, skall bara bli av med en ESM DC-3 som Fredrik och jag har monterat som displaymodell, skall hänga i en galleria norr ut.
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

  11. #451
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Corsair Visa inlägg
    Hej Tomas
    Jag har lagt upp Hurricane-ritningarna på byggbordet, skall bara bli av med en ESM DC-3 som Fredrik och jag har monterat som displaymodell, skall hänga i en galleria norr ut.
    Härligt Janne. Det blir en tråd som jag kommer följa.
    Sitter och väntar på mail från Aerotech i USA, dom ska skicka bilder på deras sporrställ till Mustang, monterat i en Top Flite P51. Dom lovade att bilderna skulle komma idag/kväll.

    Blir troligtvis Robart huvudställ från Tower Hobbies också.
    Vet bara inte om jag ska beställa både från Aerotech och Tower samtidigt?
    Men samtidigt skönt att få det mesta från "Ower there" levererat innan man kommer för långt i bygget.

    Drar nog troligtvis så smått igång bygget någongång nästa vecka med att börja bygga stabbe och höjdroder
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  12. #452
    Corsairs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    639
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Arbete är överskattat, hobby är bättre...
    Klubb
    Södertälje Mfk.

    Wink

    Hej Tomas
    Jag har en polare som jag tror har Robartställ till Mustangen, jag kollar och hör av mig..
    Live to fly, fly to live!
    Janne


    FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..

    Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...

    www.modellflyg.dinstudio.se

Liknande ämnen

  1. ESM focke wulf FW-190
    Av Pontuz i forum Byggdagboken
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-12-07, 15:29
  2. S-T 190 Focke Wulf
    Av mogge i forum Allmänt om flyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 21:15
  3. Focke Wulf TA 152H
    Av percy i forum Metanolmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 22:46
  4. Fokke Wulf 190
    Av MrJet i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 19:51
  5. Topp Focke Wulf 190 F2
    Av ChristerL i forum Skalamodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 07:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •