Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Ny radio (Dx6i)

  1. #1

    Standard Ny radio (Dx6i)

    Hej

    jag undrar lite om vad man ska tänka på om man beställer en sådan: http://www.horizonhobby.com/Products...ProdID=SPM6600

    Det är ingen svensk sida så, vad kan frakten tänkas bli? får man kvitto (antagligen men undrar ändå) :P ? är sidan pålitlig, någon som handlat därifrån förut? är det värt att skaffa den radion om man ska flyga depronplan (Kommer förmodligen bygga större flygplan senare)?

    Anledningen att jag kollar på den sidan är för att priset är väldigt mycket lägre än i sverige, en snabb kalkylering på forex och jag fick fram att 180USD = 1 108,26 SEK.. Om man beställer från svenska sidor så är priset 1800 SEK (iaf vad jag funnit) :O, men det kanske blir så pass dyrt då man betalt frakten? Har ni någon bra svensk sida som säljer lite billigare?

    Tack på förhand

    MVH
    Jocke
    Senast redigerat av RCer den 2008-06-18 klockan 13:31.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Räkna alltid med moms samt "expeditionsavgiften" när du beställer från USA - i ditt fall blir det ca: 340 kr till. Dessutom - du måste säkert också betala frakt från USA vilket inte brukar vara så billigt - och momsen tillkommer även på frakten. Det är lätt att räkna alltför optimistiskt...
    Nä, skall du köpa den billigare så vänd blickarna mot England istället. Det finns en annan DX6i tråd där det pekades ut Engelska affärer som säljer denna radio billigt - leta i den tråden så hittar du nog detta. Och då slipper du moms-påslaget..
    Hälsningar
    Roger

  3. #3
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Dessutom så följer inget intyg med att de är EU godkända om man beställer från staterna. Vet inte om det finns 2 versioner av DX6 som det gör med DX7. En för EU och en för alla andra
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  4. #4

    sharks avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    77
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap

    Standard

    I DX6i ska man kunna ställa i mjukvaran vilken uteffekt sändaren ska ha, för det som gäller i EU eller resten av världen.

    //Shark
    Growing old is mandatory, growing up is optional.

  5. #5

    Standard

    Tack för svar!

    Har nu kollat på en engelsk sida, har hittat en relativt billig Dx6i på denna sida: http://alshobbies.com/shop/lookupstock.php?pc=34783

    Har ni handlat därifrån någon gång? om Ja, lång leveranstid? dyr frakt? bra support? lång garanti?

    Kan ni rekomendra att handla därifrån?

    //Jocke

  6. #6

    Standard

    Jag handlade min DX6i just därifrån i samband med en kampanj från Horizon. Det tog lite drygt en vecka från beställning. Frakten låg på drygt hundringen. Kommer inte exakt ihåg men tror att man kan se den om man lägger sändaren i kundkorgen?

    Eftersom man behövde ett speciellt dokument för att ta del av kampanjen så hade jag en mailväxling med dom och de var snabba på att svara osv. Den shoppen kan klart rekommenderas. Sändaren också för den delen :-) Det var en sån sak jag absolut inte ångrade att jag köpte. Njuter varje dag dag då jag får lägga händerna på den.

    Finns en hel del om den och al's hobbies i denna tråd:

    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...highlight=dx6i

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  7. #7

    Standard

    Tack så mycket för det bra svaret hahank!

    hur länge sedan var det du beställde DX6i:an? finns kampanjen kvar? jag har kollat runt på sidan men hittar ingen kampanj, men jag tror iaf att det blir en sådan då jag nästan bara hört bra saker om den :-)

  8. #8

    Standard

    Tyvärr har kampanjen avslutats :

    http://www.horizonhobby.co.uk/aeroon...witchover.html

    Kampanjen gick ut på att om man beställde extra mottagare i samband med sändarebeställningen så fick man motsvarande antal mottagare gratis hemskickat, dock max 2 :-)

    Jag beställde min i början av april och har kört hårt med den sedan dess.

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  9. #9

    Standard

    Okej det förklarar varför jag inte fann den en sak till bara, det är bara möjligt att förbetala va? brukar köra postförskott men det kanske inte funkar från alshobbies? :P

    //Jocke

  10. #10

    Standard

    Det enda alternativet tror jag, och som jag använde mig av, var kortbetalning.

    Är du på väg att beställa? :-)

    /Håkan
    "Allting beror på allting"

  11. #11

    Standard

    Jo jag funderar lite, men förmodligen så blir det av, ska bara höra lite med en bekant, tack för all hjälp :-)

    //Jocke

  12. #12

    Standard

    Hur gick det med beställningen??? Vad blev det totala slutpriset?

    //S

  13. #13

    Standard

    Den finns att beställa för ungefär samma pris från t ex Sussex.... Eftersom England ligger inom EU så slipper du ju garanterat tull och svensk moms. Dock verkar det inte följa med några laddningsbara batterier från England. Själv beställde jag min tillsammans med en hel del annat från HC. Då fick jag med laddningsbara batterier och en amerikans laddare (=oanvändbar i Sverige). Tyvärr fick jag betala svensk moms på det hela. Men det kan till viss del ha berott på att jag valde EMS som fraktsätt. Enligt vad jag har läst på internet så har EMS-paket större benägenhet att fastna i tullen.

    Nu är det här min första sändare, men jag är jättenöjd med den! Det är skönt att man kan stänga av och sätta på sändaren och mottagaren i vilken ordning man vill. Med de gamla vanliga utrustningarna måste man väl själv se till att sändaren alltid är på när mottagaren är på, om jag har förstått saken rätt.

Liknande ämnen

  1. Trainer med Spektrum DX6i och JR 347
    Av Peter_L i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 19:25
  2. spectrum dx6i rx
    Av grand14 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 13:47
  3. DX6i timer
    Av rf4 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 17:13
  4. DX6i inställningar Kamerafäste
    Av Flygmedia i forum FPV Radio 35 - 2.4 - LRS
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 10:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •