Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: nära döden upplevelse !.....

  1. #1
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard nära döden upplevelse !.....

    idag har varit den absolut värsta hemskaste dagen i mitt liv ,, samtidigt som det nog är den bästa ...

    930 i morse gick jag upp för att väcka min dotter på 4 år .. hon vaknar och jag tycker hon är väldigt varm .. lite sova groggy som vanligt är hon så ... pratar med mig 2 min senare vänder sig ögonen på henne och hon förlorar medvetandet och slutar andas .....
    paniken stormar över mig .. på sekunderna det tar att slita upp henne och springa ner till telefonen ser jag filmen ... kyrkan kistan ........ får tag i sos dom skickar med en gång hon luckas lugna ner mig lite men min dotter andas fortfarande inte och är nu aldeles blå och livlös... samt börjar kräkas .. efter vad som känns som en hel jävla evighet kommer 2 !! ambulanser samt helikopter på väg från säve .. nu har det gått ca 15 min från hon slocknade . precis när dom tar i dörren så "vaknar hon men är helt apatisk .

    sakta kommer hon tillbaka ... hamnar på kss skövde tillslut feber kramp.. får jag reda på inget som är farligt !!!!! säger läkaren ja visst ! eller ... jag var fullständigt övertygad om att nu var det kört .. nu dör min dotter .
    hela dagen med tester och undersökningar en lättare virus infektion har startat det hela och febern har rusat iväg snabbt då kan detta ske .. trots feber nedsättande men snabbverkan i ambulansen så hadde hon 45 min senare fortfarande 39,5 i temp på sjukhuset ,,,

    jag har nog tagit mer skada av detta än hon .. för fy f*n vilken pers!! men allt är ok vi e hemma och hon är som vanligt igen .. dvs allt utom pappas nerver för nu är man på helspänn vid minsta lilla ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  2. #2
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Usch vilken hemsk upplevelse.
    Bra att det slutade lyckligt.

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

  3. #3

    Standard

    Usch.. Jag mår lite illa när man läser sånt.. Nu är mina ungar lite äldre (13, 16), men man är ju alltid lite orolig på kvällarna.
    - "Jag är inte rädd, jag kan flyga"
    Här bor jag

  4. #4

    Standard

    Vilken hemsk upplevelse men samtidigt underbart att det gick bra.

    Efter jag blivit pappa till en son som nu är i samma ålder så är det nog det man fruktar mest av allt, att det skall hända honom något...

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    167
    Jobb
    Konsthantverkare
    Klubb
    mfkfenix Rättvik

    Standard

    Usch, sån't där vill jag inte läsa om.
    Men vid dessa tillfällen blir jag lycklig över att samhället ofta har en organisation att ta hand om oss.

    Se det som en uppmuntran att betala skatten.
    Jag har ochså några exempel på akut utryckning som, tack vare vård slutat lyckligt.

    Man är värd en årgångswhisky efter en så'n upplevelse.
    Jag flyger hellre i luften själv än låter mina plan krevera!

  6. #6
    JerryDs avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    303
    Jobb
    Musiker
    Klubb
    Åhus MFK

    Standard

    Ja, man kan aldrig nånsin förbereda vad som komma skall. En otrolig känsla av hjälplöshet infinner sig vid sådana tillfällen. Jag vet att jag själv (som övertygad ateist) bett Gud om hjälp vid en för familjen alldeles speciell svår situation. Dessutom när vi efter en iltransport kom till Lunds lasarett och möttes av en "mörkhyad" läkare/skötare, tänkte jag "att nu är det kört".
    För denna tanke skäms jag än i dag. Hur kunde jag vara så fördomsfull/desperat?

  7. #7
    Bjs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    388
    Jobb
    Sjukpänsjonär
    Klubb
    Bj's Modellflyg Klubb (Sveg)

    Standard

    Detta var fruktnasvärt att läsa, men för en lettnad man kunde känna när man hade läst klart. Va gott att det slutade på detta sättet, är jo inte så gott när man själv har 3 barn 19, 8 och 6 och sen ett barnbarn på 1 1/2 år.

    Hoppas du slipper flera sånna upplevelser.

    Krya på är........
    Mvh
    Bjarne Kvilvang

    Flyger el och metanol plan och har flugit sen tidig 80-tal
    För närvarande har jag ungefär 20 flygplan i hangaren, spännvidd från 50 cm till 250 cm.

    Blir mycket glad om ni vill prenumerera på min Youtube kanal, normalt laddar jag upp flera videoer vare månad.

  8. #8
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Uha rysningar i hela kroppen.Jag förstår dej för själv tycker jag att det värsta som finns är när barn far illa.Hoppas allt är ok igen.
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  9. #9
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Usch och fy. Sådant är en hemsk upplevelse som får en att gå på tå en tid framöver. Har nämligen varit där, men det är nu drygt 10årsedan. Min stora grabb som är 13 nu smög in i köket och "knyckte" en bit korv innan maten. För att inte visa detta så svalde han hela biten utan att tugga. Den fastnade i halsen. Själv så pratade jag i telefon, då ingen trådlös, nyskild som jag var så var jag ju också ensam. När jag upptäckte honom så låg han blå i ansiktet på köksgolvet med ögon som tennisbollar.
    Panik, men gjorde tillslut Haimlich manöver och korvbiten flög ut. En lång suck hördes när han återigen fick luft. Efter samtal med rådgivningen blev det ett besök på akuten omedelbart för att kontrolera att han inte fått några andra skador och vilken grad av syrebrist han fått.
    Efter ett par timmar så fick vi åka hem, men inte sov jag något den natten inte. Bäddade ner honom på soffan framför tv'n och laddade upp med massor av videofilmer för att ha koll på honom. Var ju ändå aldeles för uppskruvad för att sova.

    Tur att det gick bra iallafall Kenneth
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  10. #10
    kenneth67s avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Inlägg
    2 554
    Jobb
    bonna psykolog....
    Klubb
    ulricehamns flyg klubb

    Standard

    ja fy för den det var det värsta ... att se hur livet försvann hur ljuset verkligen slocknade .... hur som allt är bara bra hon e lika vild som vanligt om inte vildare ..
    men man kollar ju en å två gånger extra nu ..
    FM extra 300s 60size
    black horse extra 300s 46 size asp46
    giles 202 3d CRRC40i bensin ..
    p51 pylon (modeltech) TT36pro
    V-MAR cap 231 ex asp120
    jamara corsair os90fs
    ultimate elite series .40 ST51rc
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.

  11. #11
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Ja man blir ödmjuk efter en sådan pers..skönt att det gick bra...
    Min pojk Liam är nu 4 o lite till o vi har fått diagnosen epilepsi...han har tydligen en lindrig form av detta har små tre sekunders blackouter lite då o då ska tydligen växa bort o vi provar olika mediciner just nu..man är ju ganska ödmjuk när barnen blir sjuka känner mig så himla maktlös...

    Modellflyget hjälper oss att rensa tankarna......


    Varje dag är sällsam för vi lär oss hela tiden något nytt även dåliga dagar..

    Get high with hovering
    not drugs

  12. #12

    Standard

    Glad över att din dotter är bra nu. Föräldrar påverkas när de ser att något är fel med deras barn. Jag skulle göra samma sak om ett av mina barn förlorade medvetandet.

  13. #13

    Standard

    Fy! det måste ha varit hemskt att uppleva. Bra att det ändå gick bra. Det man kan lära sig av detta är att inte ta något för givet och att ta vara på varje minut man får.
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  14. #14
    LIPs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 320
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Numera statsanställd med ålderns rätt.
    Klubb
    Örnsköldsviks modellflygklubb
    /Lasse

    Modellflygare sedan 1952

    Fullskalaflygare åren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

Liknande ämnen

  1. OSD nära Video tx?
    Av jesse78 i forum FPV OSD
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 21:02
  2. Nu är det nära premiär
    Av Dick i forum Bensinmodeller
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 15:55
  3. nära nära .......
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 21:14
  4. DA50 en närmast religös upplevelse.
    Av Wåfflan i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 07:58
  5. Nära katastrof
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 12:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •