Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: SF (Super Flying Model)?

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard SF (Super Flying Model)?

    Det är sällan jag är inne i en RC-affär och kan titta och känna på prylarna. Idag hade jag vägarna förbi en av mina finska handlare för att köpa propeller, spinner och andra småprylar. Rätt som det var fick jag syn på en billig Cub - tittade på delarna som var välklädda och rynkfria och fick en idé om att detta plan kunde vara ett bra plan att bära en DV-videokamera.

    Jag har aldrig hört talas om märket "SF" eller "Super Flying Model" tidigare och nu undrar jag om någon av er har erfarenhet av denna tillverkare.
    http://www.mth.com.tw/en/products/?method=detail&aid=8

    Planet verkar vara gediget byggt och klädseln är verkligen fin på kropp, vingar, fena och stabbe och alla delar i paketet ger ett fint intryck.

    Ska läsa manualen och bestämma mig för "kryddorna" (motor och elektronik). Borstskämd som jag är med OS FS 120 SurpassIII med pump i Yaken, så funderar jag på en pumpförsedd OS även i denna. Den ska som sagt orka bära en videokamera också.
    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXEXP5&P=0
    Vad tror ni om ett sådant motorval?

    Här kommer en bild med litet fakta från paketet:

    Såhär ser vingarna och kroppen ut:

  2. #2

    Standard

    Från vilken handlare köpte du den? Ifall det är prislappen som är med på första bilden så är den billig

    Jag skulle föreslå en Os Fl. 70 till den, har haft min nu i 3 år nu. Tomgången kan vara lite svår att få ner men nu då jag har kört mera med den har den blivit lugnare på tomgång. Som sagt en fin motor och inte så farligt dyr heller.

  3. #3
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Ja 98€, precis som det står på prislappen. Du förstår att jag inte kunde låta bli trots att jag just nu egentligen inte har behov av ett till plan.
    Åkte runt med familjen i husbil i veckan och stannade utanför Tammerfors vid Ideapark. Det var alltså i AtalaRc:s lilla butik i köpcentret Ideapark jag hittade modellen. Atala har väl butik inne i Tammerfors också, men den butiken besökte jag inte.

  4. #4
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    FJag skulle föreslå en Os Fl. 70 till den, har haft min nu i 3 år nu. Tomgången kan vara lite svår att få ner men nu då jag har kört mera med den har den blivit lugnare på tomgång. Som sagt en fin motor och inte så farligt dyr heller.
    Tack för tipset, kollade också Magnum 70:an men O.S. FL-70 var smalare och lättare. Det blev alltså en "ringlös" OS-fyrtaktare. Får också tacka för tipset om Yaken du gav mig i fjol. Den är mitt roligaste plan nu.

  5. #5

    Standard

    Jag kan ge ett till tips . Kärkkäinen har Fl-70 billigast i Finland(208€), ifall du har tänkt köpa den från Finland

  6. #6

Liknande ämnen

  1. Super Deal på Model Airplane News
    Av Sigun i forum Allmänt och Tips
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 18:46
  2. SF (Super Flying Model) Piper Cub
    Av sundqvistjohan i forum Byggdagboken
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 00:39
  3. B29 Flying Fortress RTF
    Av Kristoffer i forum Elmodeller
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 21:54
  4. Flying below the radar
    Av nicklas i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •