Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Kyosho Spree Sports

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Question Kyosho Spree Sports

    Jag börjar sakna min Formosa efter allt snack om diverse GWS-plan. Det jag undrar är om Spree Sports är en värdig ersättare? Bra pris iallafall.

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Vet tyvärr inget om Spree Sports men en väldigt trevlig liten "buskärra" är Mini Ultra Stick från E-Flite - http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=691
    Låt dig inte luras av utseendet - den flyger mycket bättre än många lågvingade kärror och är också hyfsat stabilt uppbyggd. Som vanligt kan landställsinfästningen behöva förstärkas lite men annars fungerar den alldeles utmärkt. Har flugit min intensivt under ett drygt år och det är utan tvekan favoritkärran som man alltid kan ha liggandes i bagageutrymmet färdig för flygning på ca: 30 sekunder.. Nyligen gick jag över till Desire-Power 3S2500 och den acken kan jag verkligen rekommendera - med min setup ger den ca: 350-360 W inmatad effekt vilket verkligen räcker på en kärra som väger ca: 750 g flygklar. Här finns en länk till min kärra - http://www.mcregor.se/MiniUltraStick.htm
    Generellt har jag bra erfarenheter av E-Flites ARF-kärror så passar inte denna kan du ju kolla någon av dom andra t ex denna - http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=4953 - som påminner lite om Spree.
    Roger

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Thumbs up

    Tack för förslagen Roger! Jag beställde en Spree sports. Det ska tydligen flyga bra enligt vad jag har läst. Nån som vet vad frakten kan tänkas bli från Sussex?
    Senast redigerat av PÖ den 2008-07-15 klockan 00:35.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    jag var sugen på en spree förr oxå men det blev inte så, jag tror jag hittade några byggtrådar där det förstärket vinghalvorna.

    För det verkar inte vara någon "balk" mellan de två vinghalvorna utan man limmar dem bara ihop med varandra, så på något amerikansk forum hade det varit vanligt att de vek ihop sig uppåt......(vingarna alltså)

    Tipset som var där e var lite att de lättade på klädseln å lade dit någe typ av glasfiberförstärkning somen tejpbit över vingskarven å en 5-7cm in på varje vingsida.

    Den ska flyg väldigt snällt iaf, jag har tyvärr bytt dator så jag kommer inte ihåg vartifrån jag fått infon.
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Får kolla upp de...

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    http://www.rcgroups.com/forums/showp...1&postcount=25

    Kanske någn blir putt när man länkar till andra forum, men om du söker på detta forum så fanns det MASSA trådar från 2003-04 om detta plan

    Fått massa bra kritik om sina flygegenskaper, bara wingjoint som verkar hamna på minus
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  7. #7


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Ett enkelt sätt att förstärka vingskarven är att lätta på klädseln och sen "måla fast" ett par varv med glasfiberremsa ("tapetserar-remsa) med lite lätt "vatten-utspätt" vitlim. Ni behöver alltså inte använda epoxi för denna limning. Sen brukar det fungera bra att värma fast klädseln igen - och det är lättare gentemot vitlim än epoxi. Eventuellt kan du förstärka med lite transparent packtejp utanpå klädseln - då lär den garanterat sitta...
    Hälsningar
    Roger

Liknande ämnen

  1. Calmato Sports
    Av ask i forum Metanolmodeller
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:57
  2. Istället för Kyosho Calmato Sports 40?
    Av Ålänning i forum Metanolmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 18:30
  3. Motorval till Kyosho Calmato sports
    Av Frank i forum Metanolmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 12:10
  4. Calmato sports
    Av Birdtwig i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 21:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •