Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 58

Ämne: Raptor 50 titan

  1. #21

    Standard

    Imorgon lovar jag lite bilder på mottgare och ack installation.
    Montering har nog gått framåt men glömmer bort att ta bilder

    Hur långt skall avståndet vara från paddlarna fram till seasawen? Stod inget i manualen om avstånd men skruva så långt de gick och tror avståndet är ca. 12cm, minns inte exakt.

  2. #22
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    Bilden ökar nog suget för att få flyg . Nu väntar jag bara på servon och en kristall till mottagaren och sen...


    Började med belten och trodd jag skulle stanna där men men.. . Sedan byter jag även senare till futabas 9250 eller annat Futaba servo i samma klass när jag lärt mig flyga bättre . Vart skall det sluta?
    Jadu det är väl tur man inte håller reda på totalsumman

  3. #23
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    Imorgon lovar jag lite bilder på mottgare och ack installation.
    Montering har nog gått framåt men glömmer bort att ta bilder

    Hur långt skall avståndet vara från paddlarna fram till seasawen? Stod inget i manualen om avstånd men skruva så långt de gick och tror avståndet är ca. 12cm, minns inte exakt.
    Montera dem bara så att avståndet blir samma på båda sidorna. Skruva in paddlarna så att du ser ändarna på flybaren i uttagen på paddlarna.
    Kollade snabbt och jag har nästan 13cm.

  4. #24

    Standard

    Tror jag inte skall räkna vad den har kostat hittils, sedan tillkommer även bränsle

  5. #25
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Efter ett tag kommer du vilja byta ut dina paddlar mot lättare. De som följer med till din Titan väger 30g. Vita väger 25g och färgade 20g. Kan varmt rekomendera 20g då du börjar och flippa och rolla. Då blir inte manövern så seg.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gimbo Visa inlägg
    Montera dem bara så att avståndet blir samma på båda sidorna. Skruva in paddlarna så att du ser ändarna på flybaren i uttagen på paddlarna.
    Kollade snabbt och jag har nästan 13cm.
    Skall ändra det, skruvad de så långt att de täcker hålet och tar fast i väggen på hålet

  7. #27
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    Skall ändra det, skruvad de så långt att de täcker hålet och tar fast i väggen på hålet
    Det går också. Huvudsaken är att avståndet är samma på båda sidorn, så det blir balans.

  8. #28

    Standard

    Kan vara bra att gå igenom heli en extra gång, märkte att jag hade monterat en del åt fel håll

    Paddel byte blir det även . Såg att SAB också tillverkar kolfiberpaddlar i olika vikter.

  9. #29
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Jag kan ge dig ett tips till.
    Använd dina träblad första gången som du ska flyga din heli. Det är lika bra i fall något skulle hända eller vara fel med den. För smäller du så smäller du troligen också dina fina SAB blad, vilket innebär att kostanden blir större.

    Nu ska vi så klart inte tro att det kommer att hända. Men som en liten åtgärd bara

  10. #30
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    just innanför gängorna på paddelstången är det väl en fasning där det är tänkt att skruven skall ta som sitter i framkant på paddeln, tror det är så. Sen strunta i SAB´s paddlar, när du tycker den känns som en buss med de svarta så skaffa tts egna gröna de funkar hur bra som helst och säkerligen billigare..

    /Nik - som kör r50 utan paddelstång, mindre delar som pajjar vid kvadd

  11. #31
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av _Nik_ Visa inlägg
    just innanför gängorna på paddelstången är det väl en fasning där det är tänkt att skruven skall ta som sitter i framkant på paddeln, tror det är så. Sen strunta i SAB´s paddlar, när du tycker den känns som en buss med de svarta så skaffa tts egna gröna de funkar hur bra som helst och säkerligen billigare..

    /Nik - som kör r50 utan paddelstång, mindre delar som pajjar vid kvadd
    Det är väl så att TT's blåa, gröna och röda paddlar alla väger 20g. Eller har jag missuppfattat det? Vägde mina blåa som väger 20g.

    PS... Det tar ett tag innan jag tar bort min paddelstång

  12. #32

    Standard

    Såg att du hade en vanlig strömbrytare på rappyn, dom är inte att rekommendera..
    byt ut till en Heavy duty knapp ala futaba. den där tål inte vibrationerna.. behöver ju inte göra det direkt men snart..

    lite tight är det med en Futaba switch men man kan skära upp hörnet rakt bakåt på switchen så kablarna går rakt bakåt på ena sidan, fyll med smält lim innuti, kapa några mm på ena hörnet på täckbrickan på framsdian så passar det bra mot chassit oxo, det lutar ju lite alldeless vid switchen..

    kolla att alla kullinkar går lätt...

    nää fasningen om det är den som är fasad runt paddelstången är bara slutet på gängningen

    Lycka till

    /flyger oxo utan paddelstång :-)
    Senast redigerat av Ludde den 2008-07-29 klockan 06:16.
    -------------------------------------------------------------------
    Xxxxxx Xxxxxxxxx
    Spektrum DX7
    T-Rex 700N Pro, OS HZ-P, Outrage, AR7100R, VBar 4.0, BLS 451*3, BLS 251, mm.
    T-Rex 600N Pro, Hyper 50, Hatori, AR7000, VBar 4.0, 9252*3, 9254, JR8900
    T-Rex 500 ESP stock, BLS 251, mm.
    Sebart Katana S50 Glowpower,
    MagnumR West .50

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gimbo Visa inlägg
    Jag kan ge dig ett tips till.
    Använd dina träblad första gången som du ska flyga din heli. Det är lika bra i fall något skulle hända eller vara fel med den. För smäller du så smäller du troligen också dina fina SAB blad, vilket innebär att kostanden blir större.

    Nu ska vi så klart inte tro att det kommer att hända. Men som en liten åtgärd bara
    I samma tanke har jag också gått . Måste bara först skaffa mig en bladbalancer.

    just innanför gängorna på paddelstången är det väl en fasning där det är tänkt att skruven skall ta som sitter i framkant på paddeln, tror det är så. Sen strunta i SAB´s paddlar, när du tycker den känns som en buss med de svarta så skaffa tts egna gröna de funkar hur bra som helst och säkerligen billigare..
    Kommer nog att välja TT`s för att SAB är nästan 3x dyrare. Det är såklart snyggar med gröna paddlar

    Såg att du hade en vanlig strömbrytare på rappyn, dom är inte att rekommendera..
    byt ut till en Heavy duty knapp ala futaba. den där tål inte vibrationerna.. behöver ju inte göra det direkt men snart..

    lite tight är det med en Futaba switch men man kan skära upp hörnet rakt bakåt på switchen så kablarna går rakt bakåt på ena sidan, fyll med smält lim innuti, kapa några mm på ena hörnet på täckbrickan på framsdian så passar det bra mot chassit oxo, det lutar ju lite alldeless vid switchen..

    kolla att alla kullinkar går lätt...

    nää fasningen om det är den som är fasad runt paddelstången är bara slutet på gängningen
    Så långt tänkte jag inte ens när jag köpte avbrytare. Är det faktiskt så mycket vibrationer i en heli ? Tar och byter ut den för att vara på den säkra sidan.

    Kullinkarna går lätt...

  14. #34
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Jag kör med denna typen på mina helisar. Den passar perfekt i yttre skruvhålen, så då slipper man fippla med urtaget.

    http://www.helikraft.com/JR/JR/Switc...itch+G%29.html


    När det gäller att balansera bladen så går det bra med ett par brickor, en m4x50 skruv och en låsmutter. Sen skruvar du bara fast bladen tajt och lägger skruven mellan två objekt så den får balansera där.
    Senast redigerat av gimbo den 2008-07-29 klockan 11:46.

  15. #35

    Standard

    När det gäller att balansera bladen så går det bra med ett par brickor, en m4x50 skruv och en låsmutter. Sen skruvar du bara fast bladen tajt och lägger skruven mellan två objekt så den får balansera där.
    Tackar för tipset, var redan halft igång med att bygga en balanserar. Men nu löser det sig lättare.

  16. #36
    _Nik_s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    184
    Jobb
    Industriarbetare
    Klubb
    Graninge MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ludde Visa inlägg
    nää fasningen om det är den som är fasad runt paddelstången är bara slutet på gängningen
    Helt rätt Ludde, , jag kollade och det var R90´s paddelstång som har en fasning för skruven.
    Vill man vara udda, helipiloter har ju en tendens att pimpa sina helisar i onödan kan man ju blanda paddlar, röda, blå & gröna är ju identiska förutom färgen så man kan ta av olika färg, undrar vem som hade det medans han körde paddelstång....


    Casimir, det finns 2st skruvar på R50 som jag alltid lägger lite ca lim på skruvarna då det hänt genom åren att de lossnat och som gör att de sitter bättre. Det är skruven underifrån som håller vinkeloket till stjärtstyrningen och den skruven som sitter in i vinkelbryggan för höjd/dyk mitt i ramen, den sidan som har servot kopplat till sig.

    /Nik - som har sin r50 i molekyler på byggbordet

  17. #37

    Standard

    Casimir, det finns 2st skruvar på R50 som jag alltid lägger lite ca lim på skruvarna då det hänt genom åren att de lossnat och som gör att de sitter bättre. Det är skruven underifrån som håller vinkeloket till stjärtstyrningen och den skruven som sitter in i vinkelbryggan för höjd/dyk mitt i ramen, den sidan som har servot kopplat till sig.
    Ca limmet är framtaget och färdig för att användas...

  18. #38
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Jag kände på skruven för vinkeloket härom veckan. Mycket riktigt så satt den lös

  19. #39

    Standard

    Då har jag balanserat träbladen och det ena bladet var tyngre än det andra. Så till min fråga, jag drog ett par varv med eltejp runt ena bladet och sedan lade jag på en TT dekal. Hur klokt var det att använda tejp som vikt?

  20. #40
    gimbos avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    713
    Jobb
    IT-Proffs
    Klubb
    Malmens Modellflygklubb (Linköping)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Casimir_rc Visa inlägg
    Då har jag balanserat träbladen och det ena bladet var tyngre än det andra. Så till min fråga, jag drog ett par varv med eltejp runt ena bladet och sedan lade jag på en TT dekal. Hur klokt var det att använda tejp som vikt?
    Helt vanlig eltejp funkar kanonbra. Se bara till att skarven hamnar i vindens riktning så den inte lossnar.

    Varför la du på en TT-dekal?

Liknande ämnen

  1. ZG 80 Titan är det nåt att ha?
    Av genland i forum Bensinmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 22:06
  2. Raptor 50 Titan
    Av Ompa i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 12:48
  3. Caliber 5 Vs Thunder tiger raptor 50 titan
    Av Forzberg i forum Helikopter
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:14
  4. TT Raptor 50 Titan
    Av Ompa i forum Byggdagboken
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 05:29
  5. T5 kör R50 Titan
    Av T5 i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 21:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •